2019-05-04, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä.
Med den mordplasen? Varför inte åka ut på en geocachtur i naturen och ” hon ramlade ner för ett stup”.

Istället skulle de hämta henne vid hemmet med barn hemma, skrik som ekar i minuter. Vem som helst skulle ha kunnat sett dom. Även ett barn som kunde ha varit vaket. Som tittat ut genom fönstret.

Sämsta planeringen genom tiderna.

Nä, inte mycket som tyder på någon smart planering där inte.

Fan så jag stör mig på Kling å Klangs nonchalans, mördaren kunde ha varit
gripen eller åtminstone registrerad redan innan polisen ens viste om mordet.
Detta då under förutsättning att det va mördaren som vinglade runt
på motorvägen och visade upp sig.

För att inte tala om skriken som dom också gav fan i.
Det mesta talar för att mördaren är en klant som har klarat sig enbart p.g.a. polisens
agarande, eller snarare icke agerande, jävla klantskallar.

Mycket märkligt att dom inte har hittat några spår efter GM, undrar just hur
GM lyckades undvika att lämna spår, att han klarade just den biten, nåja nog om det då,
kanske bäst så, för stunden.
Citera
2019-05-04, 08:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Nä, inte mycket som tyder på någon smart planering där inte.

Fan så jag stör mig på Kling å Klangs nonchalans, mördaren kunde ha varit
gripen eller åtminstone registrerad redan innan polisen ens viste om mordet.
Detta då under förutsättning att det va mördaren som vinglade runt
på motorvägen och visade upp sig.

För att inte tala om skriken som dom också gav fan i.
Det mesta talar för att mördaren är en klant som har klarat sig enbart p.g.a. polisens
agarande, eller snarare icke agerande, jävla klantskallar.

Mycket märkligt att dom inte har hittat några spår efter GM, undrar just hur
GM lyckades undvika att lämna spår, att han klarade just den biten, nåja nog om det då,
kanske bäst så, för stunden.

Mördaren och/eller medhjälpare som städat efteråt. Hen/de hade hela natten på sig.
Citera
2019-05-04, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Mördaren och/eller medhjälpare som städat efteråt. Hen/de hade hela natten på sig.

Japp, å va det inte SD/HD så fick mördaren och städhjälpen flera dagar, eller nätter på sig.
Citera
2019-05-04, 09:07
Medlem
Det här "tittvittnet" Tant Grå, det har väl aldrig kommit upp något klockslag när
hon såg någon prata, i så fall har jag missat det.
Det skulle nämligen vara väldigt intressant och få reda på om det va
före eller efter mordet.
Citera
2019-05-04, 09:08
Medlem
Citat:
Jag vill inte vara grinigt ifrågasättande, men rent praktiskt, hur tänker du dig att själva "städningen" skulle ha gått till?

Jag har ju tidigare påmint om att det finns en viss (=enorm) risk i att återvända till en mordplats för att "städa".
Att mitt i natten, iklädd engångsoverall, gå omkring med Klorin-dunkar bör kunna väcka en del frågor. Särskilt om mord-/städplatsen ligger intill ett tätt bebyggt bostadsområde..
Citera
2019-05-04, 09:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag är väldigt undrande.
Anser du, med tanke på vad vi tror oss veta om SD:s karaktär, att han skulle utföra ett mord som visar tecken på att ha föregåtts av tidernas sämsta planering?
Din "hovleverantör" av fakta har ju skrivit i tråden att mordet föregåtts av en viss planering. H*n menade nog inte "tidernas sämsta".
Eller?

Min fetning:

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.

Någon form av planering.
Det behöver inte nödvändigtvis vara en planering som pågått en längre tid utan det kan innebära att gm visste vad som skulle kunna hända när han tog sig till LWs hem.

- En sådan kan vara att han har lämnat sin mobil hemma, trots att de har nyligen kommunicerat och det hade varit praktiskt att ta med den om han hade ärligt uppsåt.

- En annan sådan kan vara att han tagit med sig ett lämpligt tillhygge att utföra dådet med. Något som han kunnat dölja innanför sin klädsel.

- Han kan ha frågat saker som om barnen var hemma, var vakna.

- Kanske hade han klätt sig i mörka kläder, haft handskar med sig.

- Tänkt ut på väg ner till LWs att han skulle "lura" ner henne mot planket.

Men inte tror jag att gm fått gå fri för det extremt välvalda sättet och stället han utfört sitt dåd på.
Ungefär som att han skulle ha tänkt "Inte f-n är gubben så dum att han gömmer pengarna i madrassen. Därför gömmer jag pengarna i madrassen".

Den här gm har enbart haft en massa tur.
Det kunde varit ett barn som kom ut för att kolla vem det var som mamma försvann med utan att han själv märkte det. Det skulle kunnat vara en hundägare som gick förbi. Någon av de som bodde närmast planket kunde ha sett vem det var. Kanske gått ut för att kolla om de såg tumult, någon blivit insläpad i buskagen och hört skriken. Kanske hittat kroppen direkt, med polisen i luren.

Nu har han dessutom haft den "turen" att polisen inte lyckades hitta kroppen fast den låg mitt framför näsan på dom. Att de inte lyckats koppla ihop inringda skrik tips och inte heller vittnet som sett en person på vägslänten. Med tanke på det torra vädret är det konstigt att man inte kunde spåra gm flykt i gräset.
Citera
2019-05-04, 09:25
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
@Strof
Två gånger har jag nu frågat dig om du själv tagit del av det material du beskrev som nåt som skulle kunna vara chockerande för en del folk.
Jag hade också en följdfråga där jag undrade om du, i så fall, fann det chockerande.
Är det nån speciell anledning till att du inte svarar på dessa frågor? Det är ju inte bara från mig du fått dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Det vet jag inte och skulle enbart vara spekulationer.

Dock vet vi att HD var snabb att ta av sig ringen medan SD inte var det.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Vad gav de vardera för förklaring till skilsmässoansökan?

Även jag väntar fortfarande med intresse på ett svar ifrån postaren @Strof avseende en annan fråga (se frågan med fetad text).
Citera
2019-05-04, 09:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag vill inte vara grinigt ifrågasättande, men rent praktiskt, hur tänker du dig att själva "städningen" skulle ha gått till?

Jag har ju tidigare påmint om att det finns en viss (=enorm) risk i att återvända till en mordplats för att "städa".
Att mitt i natten, iklädd engångsoverall, gå omkring med Klorin-dunkar bör kunna väcka en del frågor. Särskilt om mord-/städplatsen ligger intill ett tätt bebyggt bostadsområde..

Jag personligen vet inte hur man praktiskt sanerar en brottsplats. Men det finns säkert de som genom sin utbildning och/eller yrke har kunskap om sådant. Det finns människor både bland MGM:s och BO:s nära och kära som kan tänkas klara den bedriften att "städa upp".

Det är i det här efterskedet av mordet som jag kan tänka mig att en eventuell medhjälpare skulle komma in. Mordet i sig tror jag dock inte var begånget av mer än en person.
Citera
2019-05-04, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Min fetning:

Någon form av planering.
Det behöver inte nödvändigtvis vara en planering som pågått en längre tid utan det kan innebära att gm visste vad som skulle kunna hända när han tog sig till LWs hem.

- En sådan kan vara att han har lämnat sin mobil hemma, trots att de har nyligen kommunicerat och det hade varit praktiskt att ta med den om han hade ärligt uppsåt.

- En annan sådan kan vara att han tagit med sig ett lämpligt tillhygge att utföra dådet med. Något som han kunnat dölja innanför sin klädsel.

- Han kan ha frågat saker som om barnen var hemma, var vakna.

- Kanske hade han klätt sig i mörka kläder, haft handskar med sig.

- Tänkt ut på väg ner till LWs att han skulle "lura" ner henne mot planket.

Men inte tror jag att gm fått gå fri för det extremt välvalda sättet och stället han utfört sitt dåd på.
Ungefär som att han skulle ha tänkt "Inte f-n är gubben så dum att han gömmer pengarna i madrassen. Därför gömmer jag pengarna i madrassen".

Den här gm har enbart haft en massa tur.
Det kunde varit ett barn som kom ut för att kolla vem det var som mamma försvann med utan att han själv märkte det. Det skulle kunnat vara en hundägare som gick förbi. Någon av de som bodde närmast planket kunde ha sett vem det var. Kanske gått ut för att kolla om de såg tumult, någon blivit insläpad i buskagen och hört skriken. Kanske hittat kroppen direkt, med polisen i luren.

Nu har han dessutom haft den "turen" att polisen inte lyckades hitta kroppen fast den låg mitt framför näsan på dom. Att de inte lyckats koppla ihop inringda skrik tips och inte heller vittnet som sett en person på vägslänten. Med tanke på det torra vädret är det konstigt att man inte kunde spåra gm flykt i gräset.
Du flyter ut i text.
Jag tycker du gör allt för att slippa svara på min enkla fråga:
Så som vi idag känner SD:s karaktär, ser du det som sannolikt att han mördar efter att ha genomfört tidernas sämsta planering?

Borde kunna besvaras med nåt av Ja/Nej-alternativen
Citera
2019-05-04, 10:03
Medlem
Honan6s avatar
Jag tillhör de som har fantiserat om "städning" och har då tänkt att GM har tagit sig tillbaka via den väg man tror att GM tog efter mordet. För det tror jag inte räds en person som upplevt sig motiverad att mörda och som dessutom genomfört ett beslutsamt mord med kraftigt våld - med eller utan tillhygge.

Jag fantiserar om att GM kan ha riggat ett scenario som ska se ut som ett misslyckat våldtäktsförsök - t ex dragit av henne tröjan och skändligt dragit ned hennes byxor/kjol halvvägs eller helt i efterplanerade åtgärder. Jag tror mest på att GM kallsinnigt utförde arrangemanget direkt efter dådet.

Problemet för GM, som är känd för LW, är att det hittas inga okända DNA eller fingeravtryck som talar för en random mördare.

För en "vanlig" är det obegripligt hur man tiga i 354 dagar och drygt 10 timmar när man uppenbart är en människa som bär på sidor som är ytterst farliga för andras liv.
Citera
2019-05-04, 10:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du flyter ut i text.
Jag tycker du gör allt för att slippa svara på min enkla fråga:
Så som vi idag känner SD:s karaktär, ser du det som sannolikt att han mördar efter att ha genomfört tidernas sämsta planering?

Borde kunna besvaras med nåt av Ja/Nej-alternativen

Ja.
Citera
2019-05-04, 10:15
Medlem
Citat:
Jag personligen vet inte hur man praktiskt sanerar en brottsplats. Men det finns säkert de som genom sin utbildning och/eller yrke har kunskap om sådant. Det finns människor både bland MGM:s och BO:s nära och kära som kan tänkas klara den bedriften att "städa upp".

Det är i det här efterskedet av mordet som jag kan tänka mig att en eventuell medhjälpare skulle komma in. Mordet i sig tror jag dock inte var begånget av mer än en person.
Jag råkar veta hur en brottsplats kan "städas", så det är därför jag ställer frågor.
Vill du försöka resonera lite kring hur du tänker dig att män/kvinnor iklädda engångoveraller mitt i natten, försedda med pannlampor plus Klorin-dunkar i händerna, skulle kunna förklara sin närvaro för t ex en sen hundrastare som kommer förbi och frågar vad de sysslar med?
Genom att svara: "-Äsch, vi håller bara på med geocaching. Kanske Frun/Herrn känner till den utomhusaktiviteten?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in