Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Jag är väldigt undrande.
Anser du, med tanke på vad vi tror oss veta om SD:s karaktär, att han skulle utföra ett mord som visar tecken på att ha föregåtts av tidernas sämsta planering?
Din "hovleverantör" av fakta har ju skrivit i tråden att mordet föregåtts av en viss planering. H*n menade nog inte "tidernas sämsta".
Eller?
Min fetning:
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Det finns indikationer på att mordet inte utfördes i affekt utan att det fanns någon form av planering.
Någon form av planering.
Det behöver inte nödvändigtvis vara en planering som pågått en längre tid utan det kan innebära att gm visste vad som skulle kunna hända när han tog sig till LWs hem.
- En sådan kan vara att han har lämnat sin mobil hemma, trots att de har nyligen kommunicerat och det hade varit praktiskt att ta med den om han hade ärligt uppsåt.
- En annan sådan kan vara att han tagit med sig ett lämpligt tillhygge att utföra dådet med. Något som han kunnat dölja innanför sin klädsel.
- Han kan ha frågat saker som om barnen var hemma, var vakna.
- Kanske hade han klätt sig i mörka kläder, haft handskar med sig.
- Tänkt ut på väg ner till LWs att han skulle "lura" ner henne mot planket.
Men inte tror jag att gm fått gå fri för det extremt välvalda sättet och stället han utfört sitt dåd på.
Ungefär som att han skulle ha tänkt "Inte f-n är gubben så dum att han gömmer pengarna i madrassen. Därför gömmer jag pengarna i madrassen".
Den här gm har enbart haft en massa tur.
Det kunde varit ett barn som kom ut för att kolla vem det var som mamma försvann med utan att han själv märkte det. Det skulle kunnat vara en hundägare som gick förbi. Någon av de som bodde närmast planket kunde ha sett vem det var. Kanske gått ut för att kolla om de såg tumult, någon blivit insläpad i buskagen och hört skriken. Kanske hittat kroppen direkt, med polisen i luren.
Nu har han dessutom haft den "turen" att polisen inte lyckades hitta kroppen fast den låg mitt framför näsan på dom. Att de inte lyckats koppla ihop inringda skrik tips och inte heller vittnet som sett en person på vägslänten. Med tanke på det torra vädret är det konstigt att man inte kunde spåra gm flykt i gräset.