2019-04-30, 08:41
  #7861
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiralblocket
Från veckans reklamblad: Panache 10- pack 24.90:-

Nu är sommaren här

Googlade "panache" och blev först smått förvirrad av ditt inlägg.
Citera
2019-04-30, 09:09
  #7862
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Såg Panaché i butiken nyss
Köpte ett paket igår. Tycker dock de smakar lite mer avslaget än förr?
Citera
2019-05-01, 22:03
  #7863
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Bring the pain såsen var väldigt stark. Sällan man hittar så starka såser i en matbutik. Funkar bra om man vill ha hetta.
Var slut på min Lidl redan på måndagen vid 16 (hade ingen möjlighet tidigare)
Skitliv!
Citera
2019-05-02, 21:19
  #7864
Medlem
Nu ser jag både i butik/pappersfromat och på hemsidan att man kan se nästa veckas reklamblad. Har Lidl backat från deras tidigare klavertramp?

*Favorittemat Alpenfest igen nästa vecka för kött/ost-bonanza.
Citera
2019-05-03, 16:47
  #7865
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Såg Panaché i butiken nyss

Måste nog vara första gången på minst 5 år av mitt gnällande här om saken, som det finns i butik innan slutet av sommaren.

Förra året var det väl inte förrän i början av augusti som de fanns tillgängligt..

Köpte ett par förpackningar.

Tyckte det var stök i butiken, nya ansikten hos personalen. Tycker de slarvar med bröd baket, finns knappt något oavsett tid när man är där.
Citera
2019-05-03, 17:00
  #7866
Medlem
persona.von.gratas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Måste nog vara första gången på minst 5 år av mitt gnällande här om saken, som det finns i butik innan slutet av sommaren.

Förra året var det väl inte förrän i början av augusti som de fanns tillgängligt..

Köpte ett par förpackningar.

Tyckte det var stök i butiken, nya ansikten hos personalen. Tycker de slarvar med bröd baket, finns knappt något oavsett tid när man är där.
Jag håller med om att butikerna blir stökigare. Växtverk eller besparingar?
Min butik är minst en heltidstjänst kort känns det som. Börjar även ana en högre omsättning på personal.

Angående Panache. Jag gillar inte lättöl blandat med saft men vill minnas att produkten har varit en frekvent återkommande halvpall vid en hyllgavel i min butik sista året.
Citera
2019-05-03, 17:23
  #7867
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo01
Nu ser jag både i butik/pappersfromat och på hemsidan att man kan se nästa veckas reklamblad. Har Lidl backat från deras tidigare klavertramp?

*Favorittemat Alpenfest igen nästa vecka för kött/ost-bonanza.

Låter bra! Ser fram emot ännu en Alpenfest-vecka nästa vecka!

Någon som testade deras currywurst förra gången?
Citera
2019-05-03, 21:32
  #7868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Måste nog vara första gången på minst 5 år av mitt gnällande här om saken, som det finns i butik innan slutet av sommaren.

Förra året var det väl inte förrän i början av augusti som de fanns tillgängligt..

Köpte ett par förpackningar.

Tyckte det var stök i butiken, nya ansikten hos personalen. Tycker de slarvar med bröd baket, finns knappt något oavsett tid när man är där.

Har nämnt detta tidigare:

(FB) Lidl Tips?
Citerar mig själv ifrån det inlägget:
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Tycker tyvärr Lidl sverige sakta blir sämre och sämre.. känns mer och mer som en invandraraffär och det blir skitigare och oregelbundet sortiment, kyldiskar och skit som står trasiga hur länge som helst.. Håller med föregående talare.. klasskillnad.

Verkar tyvärr som de blir mer och mer som Netto nu när de lyckats slå sig in på den svenska marknaden.. nu är det tjäna pengar som gäller.
Citera
2019-05-04, 02:13
  #7869
Medlem
attackspades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Bring the pain såsen var väldigt stark. Sällan man hittar så starka såser i en matbutik. Funkar bra om man vill ha hetta.

Provade den idag och ja det blev rejält hett när det blev lite väl mycket på vissa tuggor. Inte äcklig men den hade ingen smak man blev överdrivet förtjust i heller. Någon som vet ungefär vart den kan tänkas ligga på scoville skalan eller testat någon sås med liknande hetta där den datan finns tillgänglig?
Citera
2019-05-04, 15:59
  #7870
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackspade
Provade den idag och ja det blev rejält hett när det blev lite väl mycket på vissa tuggor. Inte äcklig men den hade ingen smak man blev överdrivet förtjust i heller. Någon som vet ungefär vart den kan tänkas ligga på scoville skalan eller testat någon sås med liknande hetta där den datan finns tillgänglig?

Den är jäkligt sur dock. Det märker man om man tar en tesked med 5 droppar. Jag tycker inte den alls är god att ha som en hot sauce, utan kommer enbart använda den som hettan i andra såser eller grytor.
Citera
2019-05-04, 21:47
  #7871
Medlem
Briggsjos avatar
Någon som kan tipsa om vanlig rökt skinkpålägg på Lidl?
Bara hittat slabbig kokt skinka och den andra som var lite rökt kändes inte direkt fräsch.
Finns det något vettigt ja missat?
Citera
2019-05-04, 21:49
  #7872
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Briggsjo
Någon som kan tipsa om vanlig rökt skinkpålägg på Lidl?
Bara hittat slabbig kokt skinka och den andra som var lite rökt kändes inte direkt fräsch.
Finns det något vettigt ja missat?
Gillar både Dulanos kokta och rökta skinka. Även om den förra är snäppet godare

Edit: gillar Milano salamin också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in