2019-05-03, 18:16
Medlem
Hej,

När man sitter på pensionärsfiket direkt in till vänster vid Söderhallarnas huvudentré så kan man känna som pulseringar i marken/golvet. Ibland låter det som att det brummar och hela golvet skakar. Men pulseringarna återkommer väldigt ofta. Har tänkt på det länge.

En tanke var Coops lastplats men den borde ligga rakt under Södertorn om mina Google mapsundersökningar stämmer. Inga direkt andra saker bör finnas annat än parkeringsgarage.

Någon som vet mer eller rent av varit där och känt samma?

Jojje
Citera
2019-05-03, 18:23
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjesthlm
Hej,

När man sitter på pensionärsfiket direkt in till vänster vid Söderhallarnas huvudentré så kan man känna som pulseringar i marken/golvet. Ibland låter det som att det brummar och hela golvet skakar. Men pulseringarna återkommer väldigt ofta. Har tänkt på det länge.

En tanke var Coops lastplats men den borde ligga rakt under Södertorn om mina Google mapsundersökningar stämmer. Inga direkt andra saker bör finnas annat än parkeringsgarage.

Jojje

Låter mycket intressant! Följer denna tråd med spänning!
Citera
2019-05-03, 18:28
Medlem
T-bana ?
Citera
2019-05-03, 18:29
Medlem
Det kan vara ett garage, det kan också vara ett lager.
Citera
2019-05-03, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Det kan vara ett garage, det kan också vara ett lager.

Det ÄR ett garage men jag bor över ett garage själv och såna ljud/vibrationer/pulseringar finns inte. T-banan går inte där och Pendelspåret är längre bort också!
Citera
2019-05-03, 18:36
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Hej,

Jojje
Du är alltså för ung att minnas när söderleden överdäckades.
Har du aldrig kört bil den vägen?
http://www.historiskastockholm.se/sp...den-sodergatan
Citera
2019-05-03, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Du är alltså för ung att minnas när söderleden överdäckades.
Har du aldrig kört bil den vägen?
http://www.historiskastockholm.se/sp...den-sodergatan

Minns både före och efter och även när inte överdäckningen fanns! Varit på forumet här sen 2003

Däremot missade jag helt att tänka på Söderledstunneln. Den är väl så pass ytlig som den kan va precis under caféet. Tack för påminnelsen!

Undrar vad det är för vibrationer och hur de skiljer sig åt.... intressant!
Citera
2019-05-03, 19:30
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Minns både före och efter och även när inte överdäckningen fanns! Varit på forumet här sen 2003

Däremot missade jag helt att tänka på Söderledstunneln. Den är väl så pass ytlig som den kan va precis under caféet. Tack för påminnelsen!

Undrar vad det är för vibrationer och hur de skiljer sig åt.... intressant!
Man lade ju ett lock över hela Södra Station i början på 90-talet, vägar, tåg, allt. I stort sett från Slussen tilll Skatteskrapan. Och byggde Söderleden, så att Götgatan blev beboelig igen.
Desutom kommer ju pendeltågen där, numera, i nya tunneln.
Citera
2019-05-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Man lade ju ett lock över hela Södra Station i början på 90-talet, vägar, tåg, allt. I stort sett från Slussen tilll Skatteskrapan. Och byggde Söderleden, så att Götgatan blev beboelig igen.
Desutom kommer ju pendeltågen där, numera, i nya tunneln.

Korrekt men om man tittar ovanifrån så ser man att pendeln och även nya spåret går långt ifrån. Andra sidan Södertorn upp igenom Fatbursparken norra del och sen rätt snett upp mot Högbergsgatan/Slussen/Hornsgatan
Citera
2019-05-04, 00:00
Medlem
rosa_humlas avatar
Jobbade högre upp i Söderhallarna tidigare, och jisses vad byggnaden kunde skaka till när en stor lastbil passerade i tunneln. Så ja, som de säger ovan så är det trafiken i tunneln
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in