2019-05-03, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Du gör en förenkling av MN som hustrumisshandlare under alkoholrus.

MN kunde bli helt j-la tokig av alkohol !!

Källa: https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/ngQoaQ/nykanen-gick-mot-sitt-ode-framfor-ogonen-pa-publiken

Inte att förglömma att MN beskrevs som hjälpsam och snäll samt hade flera sidor i sin personlighet.

Här som musiker/låtskrivare/sångare.
https://www.youtube.com/watch?v=ylpDOCjD-PA
Ja, GM kan vara någon som vanligtvis är ok men under påverkan av sprit blir galen. Har det hållits inom familjen kan han ha passerat polisen som jagade efter ett sjukt psykfall inom vården. Men de brukar ha "kompisar" som läcker då de vill ligga bra till hos polisen.

Fast var han en som alla andra var rädd för så var det nog inte så svårt att hota dom till tystnad att han skulle knäppa dom under en frigång från fängelset. Dessa folk brukar vara med fog väldigt rädda för våldsmän som GM.

En man som brukade rasta sin hund och M gjort eller sagt något elakt? Det måste finnas en historia då han sprang ifatt M för att överfalla efter att ha väntat på honom, som vi tror. Väntade han inte på M blir det svårare ...

Jag tycker att "pisspåret" gäller än då min blåsa inte var så stor efter festande så nöden hade igen lag bakom en buske eller ett träd och där kom M och sa något spydigt så att hatet kom fram.

Vad hände med sopbilen, fanns det folk i den?
Senast redigerad av shivashambo 2019-05-03 kl. 13:50.
Citera
2019-05-03, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Hur många knivhugg ska det ha rört sig om på M ungefär?

Jag funderar på om övervåldet kommer sig av att M gjorde liv ifrån sig relativt länge. Kniven var ju kass och utan parerstång vilket gjorde kraften avsevärt mycket sämre. Dessutom skulle den penetrera genom kläder och kanske tom ryggsäcken ibland.

Mörderskan Jonna Henningsson berättar i sin rättegång om sitt offer som skriker och paniken som uppstår när offret fortsätter göra ljud ifrån sig. Jag tänker om GM i Linköping hamnar i samma "zon" och att det isåfall förklarar det ännu märkligare överfallet på A-L. Att hon skriker och därav också måste förintas, är ju så fruktansvärt svårt att förstå varför han annars väljer att mörda henne också. Tiden han måste lägga på henne istället för att fly brottsplatsen gör ju att risken o åka dit ökar väldigt mycket.

Det är ju dock oerhört märkligt att han överfaller A-L även om hon tillkallar uppmärksamhet och lever jävel. Att han istället inte bara väljer att löpa för fullt från platsen då, även om hans handlande givetvis inte är rationellt vid brotten. Lite därav min tes att han kan vara i sinnestillståndet att "allt som väsnas ska förintas".

Galen av hatet blandat med rädslan att åka dit med ett vittne. Hatet var större och sedan "Fuck it" och alla bevis kastades i panik. Detta kan inte ha varit uträknat att ske, håller jag fast med!
Citera
2019-05-03, 18:00
Medlem
Visar sig att GM är en Stureplanssnubbe som satt och körde rose'vin innan. Men mössan skulle förstört frisyren, en äkta stekare skulle aldrig låta det hända. Han skulle dessutom aldrig befattat sig med en Cypern-kniv. Men det är en kul tanke att han satt där i kotlettfrisyr och rosa skjorta och sedan suitar om och blir en galning i fulkläder.
Citera
2019-05-03, 18:05
Medlem
Det mesta talar väl för att GM inte var full. Dessutom fullt rimligt att så var fallet om man betänker tiden för dådet. Jag vet inte om alkohol i blod består i den form det är när det inte längre förbränns av kroppen. Jag gissar att det gör det.

Och teorin att M hade kniven är helt tagen ur luften. Förstår inte ens vad som fick Åkesson att börja prata om det. Han har ju noll stöd för det som jag uppfattar det. Dessutom finns ingen anledning att spekulera om det, för det finns inget problem.
Citera
2019-05-03, 18:31
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Det mesta talar väl för att GM inte var full. Dessutom fullt rimligt att så var fallet om man betänker tiden för dådet. Jag vet inte om alkohol i blod består i den form det är när det inte längre förbränns av kroppen. Jag gissar att det gör det.

Och teorin att M hade kniven är helt tagen ur luften. Förstår inte ens vad som fick Åkesson att börja prata om det. Han har ju noll stöd för det som jag uppfattar det. Dessutom finns ingen anledning att spekulera om det, för det finns inget problem.
Att folk med patologiskt dåligt ölsinne är fulla är ett missförstånd. Det är inte mängden alkohol som är avgörande när en sådan går all in med nävarna. Så här säger en vän till Matti Nykänen:
Citat:
Många har sagt om Mattis alkoholbruk, men jag har aldrig sett honom berusad, till exempel . Inte en gång .
Källa: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2455f22c-b67e-47a0-9c46-3e8aff962a86 (översatt från finska)

edit: två glas rosé eller två folköl á 3,5 % från ICA kan kvitta men vara fullt tillräckligt för att propparna skall gå i skallen på en sån som MN om han blev uppretad.
Senast redigerad av MossTrums 2019-05-03 kl. 18:34.
Citera
2019-05-03, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Att folk med patologiskt dåligt ölsinne är fulla är ett missförstånd. Det är inte mängden alkohol som är avgörande när en sådan går all in med nävarna. Så här säger en vän till Matti Nykänen:

Källa: https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/2455f22c-b67e-47a0-9c46-3e8aff962a86 (översatt från finska)

edit: två glas rosé eller två folköl á 3,5 % från ICA kan kvitta men vara fullt tillräckligt för att propparna skall gå i skallen på en sån som MN om han blev uppretad.
Tyckte det mest var kul att det hänvisades till just rose'vin Inget illa menat. Tänker att två 3.5% ändå är så mycket att det syns i ett blodprov eller motsvarande. Jag tror helt enkelt inte att GM var påverkad av alkohol eller annat.
Citera
2019-05-03, 20:59
Medlem
Tror och tänker att jag sitter på information om G.M , är det någon som har tankar på äldre g.m än det åldersspann som de topsat ???
Citera
2019-05-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relateve
Tror och tänker att jag sitter på information om G.M , är det någon som har tankar på äldre g.m än det åldersspann som de topsat ???

Berätta mera.
Citera
2019-05-03, 21:34
Medlem
Det finns en anledning till att de inte hittat g.m och jag tror att de är helt ute o cyklar åldersmässigt. Har tipsat både polis och G.W om den här mannen men han är äldre än de personer de valt att topsa. Har kännedom om både mössa och buttterfly men vill höra först om någon har tänk på äldre g.m , följt era diskussioner länge och känner att jag måste få prata om något som funnits med i mina tankar alla år.
Citera
2019-05-03, 22:21
Medlem
Impalers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Relateve
Det finns en anledning till att de inte hittat g.m och jag tror att de är helt ute o cyklar åldersmässigt. Har tipsat både polis och G.W om den här mannen men han är äldre än de personer de valt att topsa. Har kännedom om både mössa och buttterfly men vill höra först om någon har tänk på äldre g.m , följt era diskussioner länge och känner att jag måste få prata om något som funnits med i mina tankar alla år.

Berätta mer! Varför är mannen intressant? Vad är det som gör att du misstänker honom? Vad gör han idag?
Citera
2019-05-03, 22:44
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Tyckte det mest var kul att det hänvisades till just rose'vin Inget illa menat. Tänker att två 3.5% ändå är så mycket att det syns i ett blodprov eller motsvarande. Jag tror helt enkelt inte att GM var påverkad av alkohol eller annat.
När jag lämnade mitt tips över ett skrivbord till Jan Staaf på polishuset i Linköping, för säg dryga tre år sedan, frågade han mig om jag sett tombuteljer efter alkohol i faciliteter som trappuppgången till den person jag tipsade om. Konstig fråga om det inte funnits en gnutta av alkohol i blodet från gm som de funnit vid analysen, men sen inte gått ut med precis alla detaljer till allmänheten. Var går gränsen mellan en lättöl till middagen och en öl på krogen. Säger polisen för mycket till allmänheten skapar den lätt ett "fyllo" av ngn som ätit en påse punschpraliner.

Edit: jag tror det fanns spår av alkohol i blodet från gm men i så små mängder att det inte var värt att orda mycket om.
Senast redigerad av MossTrums 2019-05-03 kl. 23:01.
Citera
2019-05-03, 23:02
Medlem
Mannen som jag tror har gjort det bodde ca 300 meter från brottsplatsen och det är svårt att avslöja för mycket då släktingar till mannen kanske också finns här och läser, det är mycket som är känsligt mellan de släktingar som misstänker honom. Mannen är idag inte i livet . Anna-Lena ska ha nämt namnet Leif , hur många 15-20 åringar heter det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in