Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Va? Källa på en åsikt?

Nu snurrar du rejält.
Källa på att ”hon hade rätt att veta”. Ett uttalande om en fastlagd rätt till någonting kräver en källhänvisning.
Du är själv en postare som la ut privata pm i tråden. Något som jag tycker verkligen strider mot hedersamt beteende. Jag bad dig till och med låta bli, men du fortsatte ändå.
Att man spelar in samtal som man är skyldig att korrekt återge och journalföra, men som inte alltid sker när man samtidigt har möjlighet att göra det, ex utanför arbetsplatsen är rätt vanligt.
Sparas vanligen inte efter att journalföringen skett.
Men i vissa yrket ex poliser anses bodycamaras vara ett skydd mot felaktiga anglagelser. Precis som en vindrutekamera i bilen kan klargöra vad som hände.
I Taxibilar, i tunnelbanan och i bussar, i p-garage, på flygplatser och i affärer det ett skydd mot brott och ett sätt att klara upp brott.
Just nu ligger förslag på att även blåljuspersonal och övrig sjukvårdspersonal också ska kunna bära kroppskameror.
Jag tycker egentligen inte att det är ett bra förslag, jag tycker att läkarbesök ska vara privata, men jag förstår att hot och våld har drivit fram diskussionen.
Tills vidare spelar jag in vissa samtal på min telefon mest för att inte glömma och kunna återge det hela med tidpunkt och datum korrekt i journalen, även om det kanske går flera dygn innan det kan journalföras.
Just därför borde inte ett samtal eller de förtydliganden om antal mordoffer och forensiska fynd som visar på antal handgripliga förövare som lämnades 8/2 kunna förnekas av en hedersam och ärlig chefjurist. Något jag är övertygad om att AC A är.