Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
”Dom” visste inget som vi kan slå fast.
En av dessa föräldrar visste hur man stryper och kväver barnen till döds.
Precis som en, kanske samme förälder, också visste hur man mördar en vuxen kvinna på likartat sätt.
Om vi nu ska slå fast saker så svarade du väl aldrig på en fråga från Blomvattnare, jag tror i alla fall att det var hen som frågade? Frågan löd om åklagaren som ringde till dig sa att
var och en av barnen mördades av en person? För så skrev du initialt, sedan har uttalandet morfat sig till att barnen mördades av en person.
Jag har lyft fram ett stort antal liknande exempel där du sakta glidande steg för steg förändrar innehållet i dina påståenden för att på det sättet skapa trådsanningar. Jag är inte helt säker på att du gör det medvetet, det kan vara en del av din mytomani och att du inte ens är medveten om det.
Det finns inget belägg för den ”sanning” som du (omedvetet?) har skapat att båda barnen mördades av en och samma person.
Att Hanna lät sig kvävas av Oskar är med all sannolikhet ett bevis på att man planerat, studerat och möjligen också övat metoden.
Att metoden är snarlik beroende på om man vill strypa eller kväva sitt offer gör självklart att det kan vara svårt att avgöra exakt vilken dödsorsak som dominerat i två av fallen. Det tredje var en definitiv kvävning och alltså utfört enbart genom att blockera carotis. Skillnaden i dödssätt kan vara en slump beroende på olika förutsättningar men den kan även vara ett tecken på olika gärningspersoner.