2019-05-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Nej, det framkom inte i rätten att det var självmord, och ingen tycks ha förstått det, varken försvar, åklagare, polis eller domare. NB var bunden av DNA till kroppen och eftersom han var tyst framkom ingen annan förklaring än att han hade mördat Lisa.

Att du är trög framkommer av att jag upprepade gånger har svarat att konstaterandet är en slutsats av fynd och andra omständigheter och du har inte förstått det. Det finns inget medicinskt som styrker mord, och det är rättsläkarnas uppgift att göra sådana fynd.

Nu har jag slösat bort en timme av min ungdom på att lyssna på ett avsnitt av Konspirationsteoretiker spekulerar. CA har rätt i att det fanns underligheter i utredningen, men han kom med flera faktafel och drar för långtgående slutsatser av svaga indicier. En sak, om pappan var så beskyddande som CA säger hade han åkt till Blomberg en timme tidigare, när Lisa inte hade kommit hem och inte svarade i telefon, och ringt i stora klockan.

Hypotesen om självmord tror jag inte på alls, den har dessutom avfärdats av obduktionen.

Men det vore intressant om uppgifterna i videon blev bemötta. Vilka är exempelvis faktafelen? Hur var det med örhänget, mobilskalet och "spår utlagda i en näranog rät linje mot fyndplatsen"? Blev försvarsadvokaten tvungen att läsa in tusentals sidor text på bara tio dagar?
2019-05-01, 16:12
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Hypotesen om självmord tror jag inte på alls, den har dessutom avfärdats av obduktionen.

Men det vore intressant om uppgifterna i videon blev bemötta. Vilka är exempelvis faktafelen? Hur var det med örhänget, mobilskalet och "spår utlagda i en näranog rät linje mot fyndplatsen"? Blev försvarsadvokaten tvungen att läsa in tusentals sidor text på bara tio dagar?
Om obduktion och självmord, läs vad jag svarade PantherE här.

CA påstod att ladan var avspärrad vid två tillfällen med flera dagar mellan. Det var del av dag. Han påstod att det tog bortåt en månad innan kroppen obducerades. Det tog sex dagar.

Örhänget är ett mysterium. Kommissarien visste hur svårt det var att hitta ett örhänge, så om han var 100 % säker på att det inte fanns där så fanns det med största sannolikt inte där. Jag säger inte att pappans kompis kan ha placerat ut örhänget, men kopplingen till hans jobb är lite väl magstark i konspirationen, särskilt som inget uppseendeväckande i hans placering inom militären framkom i FUP.

Den som placerade kroppen i Martorp kan mycket väl ha kört sträckan och kastat ut delarna utefter vägen mellan de två söken, det första utan fynd, det andra med fynd.

Jag minns inte exakt hur många dagar, men försvarsadvokaten fick anmärkningsvärt lite tid på sig att läsa in sig.
2019-05-02, 16:15
Medlem
Leo293s avatar
Citat:

CA påstod att ladan var avspärrad vid två tillfällen med flera dagar mellan. Det var del av dag. Han påstod att det tog bortåt en månad innan kroppen obducerades. Det tog sex dagar.

Örhänget är ett mysterium. Kommissarien visste hur svårt det var att hitta ett örhänge, så om han var 100 % säker på att det inte fanns där så fanns det med största sannolikt inte där. Jag säger inte att pappans kompis kan ha placerat ut örhänget, men kopplingen till hans jobb är lite väl magstark i konspirationen, särskilt som inget uppseendeväckande i hans placering inom militären framkom i FUP.

Den som placerade kroppen i Martorp kan mycket väl ha kört sträckan och kastat ut delarna utefter vägen mellan de två söken, det första utan fynd, det andra med fynd.

Jag minns inte exakt hur många dagar, men försvarsadvokaten fick anmärkningsvärt lite tid på sig att läsa in sig.
Kikade på Youtube där en f.d. polis spekulerar i fallet. bl.a. finns ett vittne, f.d. polis i Blomberg som såg tre polskregistrerade bilar utanför Lisas arbetsplats dagen då hon försvann. Hypotesen är att utländsk underrättelsetjänst är inblandade med syfte att utöva påtryckning mot SOG (tror jag det heter), Lisas fars arbetsplats. https://youtu.be/doAWndvRRNM
2019-05-02, 20:52
Citat:
Ursprungligen postat av Leo293
Kikade på Youtube där en f.d. polis spekulerar i fallet. bl.a. finns ett vittne, f.d. polis i Blomberg som såg tre polskregistrerade bilar utanför Lisas arbetsplats dagen då hon försvann. Hypotesen är att utländsk underrättelsetjänst är inblandade med syfte att utöva påtryckning mot SOG (tror jag det heter), Lisas fars arbetsplats. https://youtu.be/doAWndvRRNM

Och polsk underrättelsetjänst är alltså så korkade att de har polskregistrerade bilar för att spionera på och eventuellt mörda en dotter till en svensk militär?

Vad är motivet i så fall? Jag finner det högst osannolikt.
2019-05-02, 21:16
Medlem
withnonames avatar
Om man nu tror på något annat så vill jag ha en bra förklaring till NB:s möte med kvinnliga vittnet som fick dåliga vibbar och upplevde honom obehaglig dagen innan LH försvann? Konstigt beteende som tydligt pekar åt ett håll
Senast redigerad av withnoname 2019-05-02 kl. 21:19.
2019-05-03, 06:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av withnoname
Om man nu tror på något annat så vill jag ha en bra förklaring till NB:s möte med kvinnliga vittnet som fick dåliga vibbar och upplevde honom obehaglig dagen innan LH försvann? Konstigt beteende som tydligt pekar åt ett håll
Förklaringen finns i huvudtråden: (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad.

Det finns andra omständigheter som tydligt pekar åt ett annat håll, ett håll som inte får diskuteras i huvudtråden.
2019-05-03, 11:56
Medlem
Ambelains avatar
Citat:

Den där långhårige fd polisen i youtube-videon hade tagit fel på vissa saker.
Som tex det där med hans idé om att spåren efter Lisa Holm skulle ha hittats i en rät linje som pekade rakt mot boden var kroppen hittades.

Det var ju inte riktigt så.
Och det du skriver om att en mördare (eller någon med sakerna på sig) hade kunnat kastat ut Lisas tillhörigheter från bilen under tiden han/hon körde till boden.
För det var ju inte vägen till Marstorp, utan "neråt" (neråt på kartan alltså) istället.

Om Martorp var väster om caféet, så låg sakerna utslängda söderut. PÅ vägen som gick neråt (söderut) alltså.
Och det var inte den direkta vägen mot Martorp. Den direkta vägen gick ju ovanför, mot väster.

Som tex resterna av mobilskalet, de hittades ju invid en dunge, nedanför caféet.

---

Det blev förresten lite skojjigt i videon, när den där gubben som höll i intervjun plötsligt började yta om "tankekontroll" osv ... Och man kunde riktigt se hur förvirrad den långhårige fd polisen blev.
Han bara satt helt tyst och bara nickade, hummade (och drog ena benet väldigt, väldigt tätt inpå kroppen - dvs ungefär på sånt sätt man Omedvetet brukar göra för att "visa avståndstagande").

Snacka om att förstöra en intressant intervju ...
2019-05-03, 11:59
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Och polsk underrättelsetjänst är alltså så korkade att de har polskregistrerade bilar för att spionera på och eventuellt mörda en dotter till en svensk militär?

Vad är motivet i så fall? Jag finner det högst osannolikt.
Angående bilar på caféet så var det flera vittnen som hade rapporterat in att de hade sett både bilar och personer, t.o.m. Lisa själv i samspråk med personer från bilar.
Och dessa vittnesutsagor fanns alltså inskrivna i förundersökningsprotokollet.

Det var alltså inte så som den långhårige fd polisen påstod, att det bara hade funnits Ett enda vittne som sett bilar där, och att det vittnesmålet sen ströks, raderade, från protokollen.
För det Fanns vittnesmål som beskrev bilar på caféet.
2019-05-03, 12:17
Citat:
Ursprungligen postat av Ambelain
Angående bilar på caféet så var det flera vittnen som hade rapporterat in att de hade sett både bilar och personer, t.o.m. Lisa själv i samspråk med personer från bilar.
Och dessa vittnesutsagor fanns alltså inskrivna i förundersökningsprotokollet.

Det var alltså inte så som den långhårige fd polisen påstod, att det bara hade funnits Ett enda vittne som sett bilar där, och att det vittnesmålet sen ströks, raderade, från protokollen.
För det Fanns vittnesmål som beskrev bilar på caféet.

Ok, kom man fram till vilka personer dessa bilar tillhörde? Random utländska gästarbetare eller den polska underrättelsetjänsten?
2019-05-03, 12:51
Medlem
Ambelains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av countolaf
Ok, kom man fram till vilka personer dessa bilar tillhörde? Random utländska gästarbetare eller den polska underrättelsetjänsten?
Nej, de ignorerade ju allt som inte pekade på Nerijus.

Jag tänker på det där uppmärksammade fallet från Australien.
Det som du säkert har hört talas om, med tanke på skämten.
Dvs "A dingo ate my baby."

Det var ett barn som blev oppätet av en dingo, som rövade barnet från ett tält.
Men mamman blev, efter vissa om och men, till slut misstänkliggjord av Media.
Och polisen häktade henne,
Hon dömdes till slut till livstids fängelse för mord på ungen.

Efter några år så var det nån random snubbe som promenerade i området var barnet försvann, och hittade barnets skellet och kläder vid en dingo-håla.
Så hon frigavs.

Men, det jag menar är att hon, kvinnan, blev dömd på förhand pga ett Extremt mediadrev - som utmålade henne som ett monster.
Och eftersom både domare, poliser och åklagare, osv också läser tidningar och ser på TV så tog de naturligtvis intryck.

Det var alltså Media som dömde henne.

Och det var samma sak med Lisa Holm-fallet.
Medias extrema drev, rapportering, gjorde saken kort med Nerijus och efter det fanns det inga domare eller nämndemän, poliser osv, som kunde tro något annat än att han var skyldig.

Läs här om fallet med dingon i Australien:

https://www.masslive.com/news/2012/0...did_a_din.html
2019-05-03, 17:37
Citat:
Nej, de ignorerade ju allt som inte pekade på Nerijus.

Jag tänker på det där uppmärksammade fallet från Australien.
Det som du säkert har hört talas om, med tanke på skämten.
Dvs "A dingo ate my baby."

Det var ett barn som blev oppätet av en dingo, som rövade barnet från ett tält.
Men mamman blev, efter vissa om och men, till slut misstänkliggjord av Media.
Och polisen häktade henne,
Hon dömdes till slut till livstids fängelse för mord på ungen.

Efter några år så var det nån random snubbe som promenerade i området var barnet försvann, och hittade barnets skellet och kläder vid en dingo-håla.
Så hon frigavs.

Men, det jag menar är att hon, kvinnan, blev dömd på förhand pga ett Extremt mediadrev - som utmålade henne som ett monster.
Och eftersom både domare, poliser och åklagare, osv också läser tidningar och ser på TV så tog de naturligtvis intryck.

Det var alltså Media som dömde henne.

Och det var samma sak med Lisa Holm-fallet.
Medias extrema drev, rapportering, gjorde saken kort med Nerijus och efter det fanns det inga domare eller nämndemän, poliser osv, som kunde tro något annat än att han var skyldig.

Läs här om fallet med dingon i Australien:

https://www.masslive.com/news/2012/0...did_a_din.html

Jag litar inte heller på det svenska rättsväsendet, efter alla knasiga domar och lagar som man har sett på senare tid. Trodde dock att man hade gjort ett adekvat jobb i det här fallet, men det verkar ju inte så om man inte ens har bemödat sig att följa upp andra spår för att få mer klarhet om vad som har hänt.

Att ta reda på vad det är för bilar som har synts till och deras eventuella koppling till fallet måste ju anses vara grundläggande utredningsarbete.
2019-05-04, 00:49
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Det blev förresten lite skojjigt i videon, när den där gubben som höll i intervjun plötsligt började yta om "tankekontroll" osv ... Och man kunde riktigt se hur förvirrad den långhårige fd polisen blev.
Han bara satt helt tyst och bara nickade, hummade (och drog ena benet väldigt, väldigt tätt inpå kroppen - dvs ungefär på sånt sätt man Omedvetet brukar göra för att "visa avståndstagande").

Snacka om att förstöra en intressant intervju ...
CA hade kanske inte rätt i alla ting han beskrev, han var heller inte en del av utredningen så vad för väntar du dig? Du är kritisk mot CA och att de polskregistrerade bilarna har NOLL sammanhang/trovärdighet men samtidigt tror du Nerijus var oskyldigt dömd. Hur ska du ha det egentligen?

Angående tankekontroll eller rättare sagt sinneskontroll/mind control existerar det läs på om CIA:s projekt MKUltra på 70-talet bl.a. Bara för att tekniken inte finns framför näsan på gemene man betyder det inte att ofantligt avancerat teknik existerar. Intervjuaren är Henning Witte, en tysk advokat som har företrätt anhöriga vid Estoniaförlisningen och är mycket kritisk till den officiella storyn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in