2019-05-03, 09:09
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Mike Campbell är numera medlem i Fleetwood Mac! Han och Neil Finn (f.d. Crowded House) togs in i bandet för att ersätta Lindsey Buckingham, som fick kicken inför den pågående turnén.

https://ultimateclassicrock.com/flee...c-free-fallin/

Kul med Mike Campbell. The Heartbreakers och Fleetwood Mac väl arbetat tillsammans tidigare i form av Stevie Nicks (kompar inte Heartbreakers Nicks på något soloalbum, förutom duetterna på Pettys album). Rätta mig om jag har fel, men tjatade inte Stevie Nicks på Tom Petty om att få bli fast medlem i bandet typ 1980-82?

Neil Finn har jag ingen relation till. Crowded House var väl ett riktigt träigt one-hit-wonder band?

Varför fick Lindsey Buckingham sparken egentligen? Berodde de på hans lynniga humör och känslostormar?
Citera
2019-05-04, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av litesliten
Krävs alltså 2 gitarrister för att ersätta "Lovely Lindsey".

Det har hänt en gång tidigare. Runt 1987 när Buckingham lämnade bandet första gången, ersattes han av Rick Vito och Billy Burnette (Greatest Hits innehöll två nyinspelade låtar med denna sättning, som dessutom syntes på baksidesfotografiet).

Citat:
Ursprungligen postat av HarryScheinen
Kul med Mike Campbell. The Heartbreakers och Fleetwood Mac väl arbetat tillsammans tidigare i form av Stevie Nicks (kompar inte Heartbreakers Nicks på något soloalbum, förutom duetterna på Pettys album). Rätta mig om jag har fel, men tjatade inte Stevie Nicks på Tom Petty om att få bli fast medlem i bandet typ 1980-82?

Neil Finn har jag ingen relation till. Crowded House var väl ett riktigt träigt one-hit-wonder band?

Varför fick Lindsey Buckingham sparken egentligen? Berodde de på hans lynniga humör och känslostormar?

Enligt honom själv:
https://www.nme.com/news/music/linds...od-mac-2388820
Citera
2019-06-27, 15:23
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Fentanyl verkar onekligen vara populärt bland musiker...

Ursäkta för en sen bump, men jag såg detta i en dokumentär om opioder. Att Tom Petty höll på med sånt sunkigt skit som fentanyl förvånade mig, jag trodde att han var en cool snubbe som höll sig till öl och tonvis med gräs. Men nej då..
Citera
2019-06-27, 15:30
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Ursäkta för en sen bump, men jag såg detta i en dokumentär om opioder. Att Tom Petty höll på med sånt sunkigt skit som fentanyl förvånade mig, jag trodde att han var en cool snubbe som höll sig till öl och tonvis med gräs. Men nej då..
Det var i form av extremt starka smärtstillande tabletter. Han hade kraftiga smärtor i höften om jag minns rätt.
Citera
2019-06-27, 15:47
Medlem
Grillalites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Retsina
Det var i form av extremt starka smärtstillande tabletter. Han hade kraftiga smärtor i höften om jag minns rätt.

Ok, så var det kanske.
Citera
2021-02-20, 00:03
Medlem
Hirvis avatar
Echo är en av hans mest underskattade låtar. Så jävla sorglig. Så jävla fin.
Tatuerade in heartbreakers loggan på benet igår.

Saknar Tom.
Citera
2021-02-20, 00:16
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillalite
Han hade svåra höftsmärtor under sista turnen men vägrade avbryta. Turnen fullföljdes. Här är den sista sång han någonsin spelade, sedan vacklade han av scenen, åkte han hem för att äntligen få vila, tog smärtstillande, dog.

https://youtu.be/f4kmZpXGqlw
Citera
2023-08-28, 18:22
Medlem
B-sidan på Wildflowers bör man inte missa. California borde varit med på på albumet enligt mig. Uppåt och lågmäld på samma gång.
Citera
2025-05-16, 15:47
Medlem
Geomeisters avatar
Är glatt överraskad över Tom Petty!

Kanske allra mest av The Heartbreakers.

Visst kan det vara fint med en gubbe och hans gitarr, men då gäller det verkligen att låten står sig. Annars kan det bli trist för mig. Tom Petty rockar på hårdare än vad jag trott och visar på större variation också.
Citera
2025-09-27, 20:31
Medlem
Det hade varit kul att höra outgivna låtar, kan tänka mig att det finns en hel del...

Bästa platta för övrigt?
Jag säger Highway Companion
Citera
2025-09-30, 14:31
Medlem
Geomeisters avatar
Tom Petty lyssnar jag gärna på. Bra mix mellan Bob Dylan/Neil Young-stilen och mer pop/rock n' roll. Olika skivor för olika humör.

Ska lyssna på inköpta Long After Dark (1982) inom kort
Citera
2025-10-02, 23:46
Medlem
8 år sen Tom lämnade oss men musiken finns alltid kvar i våra hjärtan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in