Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Om Nygren skulle säljas i sommar(inte till DIF då såklart, kommer aldrig hända), vilket jag inte tror är en garanti på något sätt så hade ju Berg varit en mer än god ersättare, kortsiktigt en kvalitétshöjning av truppen till och med, dessutom är Berg en hårt arbetande anfallare vilket passar bra in i vår "vargflockspress" men jag tycker ju tjötet om hemvändare är rätt trött, och vad händer med vår långsiktiga strategi med att satsa på våra akademispelare om vi fyller laget med massa 30+are... personligen tycker jag att vi är på helt rätt väg nu, vi hade en startelva som snittade ca 23 mot gnaget och en bänk i samma match som snittade 21 ungefär...
Den mest logiska hemvändaren sett till vad som hade varit bäst för laget är Oscar, nu har Werner absolut inte varit kass i inledningen av säsongen men det hade nog varit den största boosten för laget sett till kvalitétshöjning.
Frånsett att (som du också är inne på) tjötet om hemvändare är trött skulle det kunna sätta en del käppar i hjulet för ungdomssatsningen. VI ska icke glömma Bjärsa i snacket om hemvändare heller även om han är på en lägre nivå än Berg, Wendt, Gurra.
Lek med tanken på att alla kommer i sommar så skulle vi rent krasst kunna ställa upp med följande lag efter uppehållet:
Giannis- 28år.
Wendt-33
Bjärsa-33
Starfelt-23
SebO-26
Gurra-32
SebE-30
PaKa-22
Berg-32
Söder-28
Vibe-32
Sedan kan man alltid ha synpunkter på vilka som ska spela och här förutsätter jag att vi sålt Nygren.
Det där är förvisso en elva som hade varit något för toppen men jisses vad det hade drabbat ungdomarna.
Titi fick ju hoppas in sist men hade Affane varit hel hade han ju säkerligen gått före, samma med Toko. Finns många,många yngre gubbar som inte fått plats där. Och plockar man hem spelare som Wendt, Bjärsa, Gurra, Berg så är det ju inte för att dom ska nöta bänk.
Nu lär inte Gurra komma i sommar utan först efter säsongen men likväl en rätt gammal elva helt plötsligt.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Några stycken har jag inte något emot, Gurra skulle vara högst välkommen, men när det blir en hel drös blir utrymmet för juniorer och egna talanger väldigt litet, på mittfältet har vi t ex också Adil Titi som ungdomstränare i föreningen har benämnt som den kanske den största talangen i de här årskullarna.
Det är en svår sits att välja ben här, det finns ju få saker man älskar mer än se ungdomarna slå sig fram och verkligen lyckas men samtidigt vill man ju se oss göra resultat nu. Risken blir dock, om vi väljer den äldre vägen att vi fördärvar snacket om vår satsning på ungdomarna och då är ju frågan hur lång tid det tar att fixa igen.
Vi har varit i den sitsen förut och det är ingen bra sits...