2019-05-01, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Finns förmodligen en hel del personer runt SD som skulle bli chockade ja om de fick ta del utav materialet.

Skrämmande. Det är då alltså vänner till SD som anser
honom vara oskyldig, som skulle bli chockade över innehållet
i materialet?
Citera
2019-05-02, 00:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Finns förmodligen en hel del personer runt SD som skulle bli chockade ja om de fick ta del utav materialet.

Vet du om SD ännu blivit konfronterad i förhör rörande dessa?
Citera
2019-05-02, 00:25
Medlem
Citat:
Även jag får välkomna dig till tråden!
Ett par frågor här nedan bara för att försöka säkerställa din trovärdighet. Du förstår säkert att såna där, som det verkar, intitierade och tvärsäkra uttalanden du kommer med, kanske väcker en viss tvekan?

Har du följt hela tråden simultant medan den skapats?
Eller har du "plöjt" hela den i efterskott?
Vad kommer det sig att du valt att inte förrän nu, strax innan ettårsdagen, kliva in här?

Edit: Kan lika gärna slänga på ett par frågor till.
Har du själv tagit del av det för många chockerande materialet du nämner?
Om Ja, på vilket sätt är det chockerande?
Senast redigerad av Carinah78 2019-05-02 kl. 00:30.
Citera
2019-05-02, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Jag försvarar inget våld, allra minst det som utövas mot en fysiskt underlägsen person, t ex en kvinna (generellt tänkt).Våld är förkastligt.

Så när LW sätter sig i SD:s bil och trots uppmaning vägrar lämna den, så kan jag inte ta henne i försvar. Hon är i den uppenbara riskzonen för att kunna åtalas för 'egenmäktigt förfarande' alt 'ofredande'. Säger jag.

NA:s roll är i det här sammanhanget intressant att fundera lite extra kring. Förstår inte varför jag (vi?) missat att skärskåda den publicistiska ärendehanteringen under snart ett års tid. Jag skäms.
Istället har det runtom i Sverige och utomlands nötts ned tangentar i ändlösa "diskussioner" rörande frågan om en ytterdörr stod öppen eller inte och vad det kan ha haft för betydelse för möjligheten att finna en mördare.
Slöseri med tid. Säger jag.
Nyss var det åklagaren/polisen som Du rackat ner på... nu är det NA... och Du skäms...? Varför inte ta frågan med NA och tala ut om vad Du känner!

Vad gäller Dina två sista meningar ang skriverier om dörren... har för mig att Du uppmanade att någon i tråden skulle gå dit och fotografera den (när lgh var till salu). Jag frågade dig då om betydelsen för att hitta en mördare (har inte sett något svar från Dig men inte tjatat om det heller).
Citera
2019-05-02, 08:24
Medlem
Citat:
Det har spekulerats i om SD och HD hade ett s.k öppet förhållande. Så var det inte. SD ljög för HD och barnen i sex års tid. Även åtminstone vissa vänner som kan betraktas som nära. När HD fick veta om affären förbjöd hon SD att träffa LW. Detta ledde endast till att de sågs i smyg i stället.
Välkommen och tack för info. Det stämmer bra med hur HD agerat. Vet du om SD lät påskina till LW i början av deras förhållande att han och HD hade ett öppet förhållande eller att han var nära att skilja sig? Och hur är det med HDs och flickornas säkerhet nu? Jag antar att det är mycket svårt att veta hur SD agerat i deras förhållande, annat än att han varit otrogen och ljugit om det (mycket illa i sig), men vad talar för att HD inte råkar illa ut?
Citera
2019-05-02, 08:50
Medlem
Citat:

Det jag finner uppseendeväckande är att de flesta redan vet åtminstone en del av det, men fortsätter att låtsas som ingenting, varken tar avstånd eller talar ut.
Vi har ju faktiskt här i tråden vidriga människor som försvarar SD´s våld mot LW i bilen. De kan liksom JG säga att "Hon fick vad hon förtjänade".
Kanske fler tycker så, inte bara JG, Carina78, Daggmasken, Cabrio, Matsesa mfl. De kanske tycker att ofredandet, filmningarna och annat också var ok.
En del geocachare, särskilt då kvinnliga kanske var avundsjuka och störde sig på LW, särskilt som hon umgicks nästan uteslutande med män. Minns att någon talade illa om LW i början av tråden just på grund av det.

Så nej, jag tror faktiskt inte JG eller järngänget kommer ändra uppfattning efter materialet kommer ut. Några i periferin ja, men inte de närmaste och inte heller medhjälparna.

Välkommen till tråden förresten.
Citera
2019-05-02, 08:52
Medlem
Jag har följt tråden sedan start och läst det mesta. Tyckte att det behövdes lite förtydliganden i informationsflödet. Jag precis som de flesta troligtvis hade hoppats att fallet skulle vara löst nu.

Tycker att jag än så länge varit rätt tydlig med vilken typ utav information det handlar om.
Citera
2019-05-02, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nyss var det åklagaren/polisen som Du rackat ner på... nu är det NA... och Du skäms...? Varför inte ta frågan med NA och tala ut om vad Du känner!

Vad gäller Dina två sista meningar ang skriverier om dörren... har för mig att Du uppmanade att någon i tråden skulle gå dit och fotografera den (när lgh var till salu). Jag frågade dig då om betydelsen för att hitta en mördare (har inte sett något svar från Dig men inte tjatat om det heller).
-Njae, jag rackar nog ned fortfarande på hur Polisen skött sig. Betänk att den här tråden hade sett heeelt annorlunda ut om de initialt skött LW:s försvinnande korrekt!

Det är väl inget fel i att skämmas när man tycker sig ha misslyckats med nåt? Inte heller fel att våga visa det, väl?

OnT: Syftet med att få bild på ytterdörrens lås var ju givetvis för att det skulle kunna tillföra info om låsets karaktär och sort. Kanske få slut på en del hugskott. Skapat tillskott av fakta till den här tråden. Tycker du inte att det hade varit bra? Då hade vi kanske haft mördaren fast?

OffT: Det där med att jag inte skulle ha svarat dig påminner mig, plus förstås också andra i tråden, att du fortfarande inte har tackat mig för att jag hjälpte dig med kunskap om hur man kan se anmälda inlägg. Vill bara berätta att orsaken till att jag hjälpte dig är mycket enkel: jag tror på hjälpsamhet. Jag hatar hat!
Citera
2019-05-02, 09:01
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror det fanns en del som störde sig på Lena, tyvärr. Det framkom uppgifter ganska tidigt i tråden att hon alltid var tvungen att ha rätt och tjafsade om småsaker etc. Hon kunde inte ta ett nej. Hon bråkade med barnen främst stora pojken och det hade t.o.m. uppståt handgemäng vid ett eller flertal tillfällen.

Citat:
Har du källa på detta eller far du med osanningar som passar din världsbild? Vore ju ytterst förödande för din trovärdighet om du inte kan styrka detta.

Den här får jag som första träff när jag söker i tråden på "bråk"

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Citat:
Det har ju framkommit så många uppgifter i denna gigantiska tråd och flera har tyvärr blivit trådsanningar och ses som fakta numera.
De uppgifter jag har kommer också till största delen från tråden.

Ja man måste läsa allt kritiskt och jag menar verkligen allt.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-05-02 kl. 09:29.
Citera
2019-05-02, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
-Njae, jag rackar nog ned fortfarande på hur Polisen skött sig. Betänk att den här tråden hade sett heeelt annorlunda ut om de initialt skött LW:s försvinnande korrekt!

Det är väl inget fel i att skämmas när man tycker sig ha misslyckats med nåt? Inte heller fel att våga visa det, väl?

OnT: Syftet med att få bild på ytterdörrens lås var ju givetvis för att det skulle kunna tillföra info om låsets karaktär och sort. Kanske få slut på en del hugskott. Skapat tillskott av fakta till den här tråden. Tycker du inte att det hade varit bra? Då hade vi kanske haft mördaren fast?

OffT: Det där med att jag inte skulle ha svarat dig påminner mig, plus förstås också andra i tråden, att du fortfarande inte har tackat mig för att jag hjälpte dig med kunskap om hur man kan se anmälda inlägg. Vill bara berätta att orsaken till att jag hjälpte dig är mycket enkel: jag tror på hjälpsamhet. Jag hatar hat!
Som Du skriver så tycker jag att det hamnar lite OffT... att jag inte tackat Dig, vill Du att jag ska niga och bocka? Vilka "förståss också andra i tråden...?

Min fråga till Dig vad gäller när Du uppmanade trådskrivare att (flera månader efter mordet) gå och fota dörren... hur hjälper det till för att få fast en mördare? Hur ska vi veta om låset är utbytt?
Citera
2019-05-02, 09:12
Medlem
Citat:
Nej inte det. Men aldrig lekt med och sårat oskyldiga människors känslor kanske genom att inleda en affär med SD? Tänker på HD och hennes barn.
Dessutom efter att ha berättat om sin affär med SD över en kopp kaffe passade hon även på att såra HD ytterligare genom att radera hennes cacher.
Provocera genom att reta sin misshandlare istället för att backa undan men som hennes brist skulle hon ju alltid ha sista ordet, enligt uppgifter i tråden.

Jo, jag anser att hon kunde tagit beslut för att förhindra denna tragedi. Dock är det aldrig en ursäkt men det är min analys av vad som kan ha till mordet om SD är GM.

Jag tycket att du får det att låta som HD är den med motiv.
Citera
2019-05-02, 09:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
I så fall kunde SD mördat HD som lämnade honom om han nu är GM och den kontrollerande aggressiva typen.
Jag tror att det handlar om mer än bara det klassiska motivet. Det kan fortfarande vara SD som är GM (vilket jag tror) men motivet kanske är mer komplicerat än så?
HD kanske är mer lättkontrollerad än vad LW var.
Dessutom skulle det ha blivit jobbigt för honom att ta hand om barnen ensam om han hade mördat HD.

Citat:
Nej inte det. Men aldrig lekt med och sårat oskyldiga människors känslor kanske genom att inleda en affär med SD? Tänker på HD och hennes barn.
Den som i första hand borde ha tänkt på HD och barnen var SD. Men du verkar inte förstå det.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är SD som är gift och borde aldrig inlett en affär med LW samt definitivt inte under 6-7 år bakom ryggen på sin fru. Dessutom när vetskapen fanns inom närmaste geocach- gruppen som också cachade med SD och HD. Det är jävligt fult gjort.
Finna inga omständigheter som ursäktar ett mord.
Exakt så. Jag förstår inte varför så många inte ser SD:s otrohet som ett problem för HD.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Som framgår i tråden har hon försökt och ibland lyckats bra, ibland sämre. SD bodde granne och mer manisk än LW på GC. Det var naivt att tro att det fungera så länge dom sprang tillsammans i skogen så ofta. Att avsluta förhållandet var naivt utan att misslyckas, däremot om HD också visste ..... skulle det bli mer press på SD.
Antagligen var det därför hon berättade för HD. Kanske trodde LW att HD kunde få stopp på SD.
Fast det är rätt uppenbart att SD inte brydde sig om HD eller de löften han hade gett henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in