2019-05-01, 22:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Jo, även om jag inte tror att H var fullblodsborderline, så är det nog inte omöjligt att hon uppvisade sådana tendenser under stress, depression, kris, hot om separation -> kraftfull regression.
Nej, det tror jag inte hon var men det talas om två typer - en extrovert och en introvert varav sistnämnda är inte lika explosiv. Jag gjorde mer association via det den extrema separationsångesten.
Tog en källa i all hast för att visa vad jag menar:
Citat:
Beträffande skolmöte och databas, tänker du dig att hon kan ha fått tips från skolan?
Jag tänkte nog inte så mycket alls - hade bara detta i minne när jag såg datum ang första konferensen i media.
Konferensen med skolan lär ha varit innan hon blir medlem den sista mars.
Kanske hon sökte sig dit för tips?
Citera
2019-05-01, 22:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ja, tillräckligt för att bli lagom avtrubbad. Den metoden ser nog poliser en hel del av i gängkriminalitet, att de bedövar sig för att palla med att utföra en grov våldsgärning.
Ja, det är som sagt en sak att vilja dö som de skriver i brevet men det är nog inte lika lätt att mörda barnen. Då krävs det nog att vara halvt avtrubbad.
Citera
2019-05-01, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har kliniken eller föreningen nån statistik på insjuknande i ME ?

Vilka som har drabbats av ME efter vaccinationer, av infektioner eller annat? Vore bra om du kunde visa det här eller skicka en länk.

Såg ett reportage från Norge där antalet insjuknade har exploderat senaste åren och där det visade sig att flertalet av tjejerna som blev sjuka i ME (var nästan bara tjejer) hade haft en stor press på sig själva att prestera till 100% i skolan och i alla lägen. Vad de än företog sig. Sen brakade de ihop.

Har du följt det och kan du i så fall skiva här om hur du värderar den infon?
I Norge skiljer man inte på utmattningssyndrom och ME som vi gör i Sverige.
Citera
2019-05-01, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är som sagt en sak att vilja dö som de skriver i brevet men det är nog inte lika lätt att mörda barnen. Då krävs det nog att vara halvt avtrubbad.

Att själva försvinna från denna värld måste uppfattats som en befrielse.
Citera
2019-05-01, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Jaha, det förklarar ju det stora antalet ME-drabbade i Norge!
Men vad kan vara samstämmigt och vad borde skiljas åt? Vad är det ena och vad är det andra? Kan du kort förklara skillnaden?
Citera
2019-05-01, 22:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vad menar du med tanke på kanadakriterierna.
Är det namnet du anspelar på?
Kronisk utmattelsessyndrom.
Citera
2019-05-01, 22:46
Medlem
Citat:
Nej - jag gör en KOPPLING till barnamord som Fu utreder.

Det är liksom inte självmord som är huvudfrågan.
Hur intressant är det att O kan agera och gå och hänga sig? Det behöver man väl inte vara en raketforskare att inse, hur ointressant som helst att poängtera.
Eller att Hanna kippar efter luft?

Så då kan man undra varför han betonar att båda kunde agera trots intag av lugnande.

Något som slog mig alldeles extra under PT var hur plågad SS såg ut. Om det var pga mordens/självmordens brutalitet och/eller sorglighet eller pga något annat i hela historien som han ville men inte fick säga - det ska jag låta vara osagt.
Citera
2019-05-01, 22:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att själva försvinna från denna värld måste uppfattats som en befrielse.

Helt uppenbart var det både Hs och Os önskan att dö tillsammans med sina barn, något det finns talrika bevis för presenterade av polis. Jag börjar dock alltmer luta åt att H var den som kläckte den olycksaliga tanken, vidmakthöll familiecid-pakten och drev på utrotningen. Det finns så många saker som tyder på Hannas beslutsamhet och Oskars ambivalens. Naturligtvis är de lika skyldiga ändå. Endast en dåre med en obskyr agenda skulle påstå något annat.
Citera
2019-05-01, 22:55
Medlem
develis avatar
Citat:
Något som slog mig alldeles extra under PT var hur plågad SS såg ut. Om det var pga mordens/självmordens brutalitet och/eller sorglighet eller pga något annat i hela historien som han ville men inte fick säga - det ska jag låta vara osagt.
Ja, du har sagt det förut.

Jag ser ingen skillnad öht mot andra pressträffar, möjligen trött.
Men man kan nog se saker i allting, lite mystiska tecken här och där på undanhållande av sanningar.

Han vill nog inte göra annat än det en pressträff är till för:

- delger viss bevisning i förhållande till sekretess.
- delger meningar ur deras avskedsbrev om att de ansåg framtiden kolsvart och ville dö.
- presentera resultat att de planerat samt mördat sina barn.

För övrigt en mycket ovanlig händelse där Fu ska läggas ner, enligt sedvanligt bruk hade vi inte fått veta ett dugg.
Därav starkt reducerad information.
Han kunde med andra ord ha struntat i alltihop och det hade inte funnits nån nuna att analysera.
Senast redigerad av develi 2019-05-01 kl. 22:59.
Citera
2019-05-01, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Helt uppenbart var det både Hs och Os önskan att dö tillsammans med sina barn, något det finns talrika bevis för presenterade av polis. Jag börjar dock alltmer luta åt att H var den som kläckte den olycksaliga tanken, vidmakthöll familiecid-pakten och drev på utrotningen. Det finns så många saker som tyder på Hannas beslutsamhet och Oskars ambivalens. Naturligtvis är de lika skyldiga ändå. Endast en dåre med en obskyr agenda skulle påstå något annat.

Berätta gärna vad dessa talrika bevis består av och hur du kan veta det fetade (2)).

Ska bli intressant att ta del av din klokskap ännu en gång. Jag antar att du sitter inne med info som ingen annan av oss har.
Citera
2019-05-01, 22:59
Medlem
Citat:
Ja, du har sagt det förut.

Jag ser ingen skillnad öht mot andra pressträffar, möjligen trött.
Men man kan nog se saker i allting, lite mystiska tecken här och där på undanhållande av sanningar.

Han vill nog inte göra annat än det en pressträff är till för:

- delger viss bevisning i förhållande till sekretess.
- delger meningar ur deras avskedsbrev om att de ansåg framtiden kolsvart och ville dö.
- presentera resultat att de planerat samt mördat sina barn.

För övrigt en mycket ovanlig händelse där Fu ska läggas ner, enligt sedvanligt bruk hade vi inte fått veta ett dugg.
Därav starkt reducerad information.

Javisst. Han var väl trött då. Hade en klasskompis med samma namn i högstadiet. Han såg också alltid trött ut. Kanske är det samma person och att han fortfarande är lika trött?
Citera
2019-05-01, 23:00
Medlem
Citat:
Har kliniken eller föreningen nån statistik på insjuknande i ME ?

Vilka som har drabbats av ME efter vaccinationer, av infektioner eller annat? Vore bra om du kunde visa det här eller skicka en länk.

Såg ett reportage från Norge där antalet insjuknade har exploderat senaste åren och där det visade sig att flertalet av tjejerna som blev sjuka i ME (var nästan bara tjejer) hade haft en stor press på sig själva att prestera till 100% i skolan och i alla lägen. Vad de än företog sig. Sen brakade de ihop.

Har du följt det och kan du i så fall skiva här om hur du värderar den infon?
Nix - tror inte sjukvården för någon sådan statistik. Det är nog bara diagnoskoden som rapporteras in.
Så att 75-80 % insjuknar efter en infektion är nog det enda som brukar presenteras. En del har ett tydligt insjuknande efter vaccineringen mot svininfluensan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in