Citat:
Ursprungligen postat av
CarlJanne75
Jag tror mer på det som har stått i tråden, att hon inte förmådde avstå från att
träffa honom, och att hon skämdes för den saken.
Jag har i den debatt som den senaste tiden florerat i media om våld/mord mot kvinnor i nära relationer sett att det inte är ovanligt att offret har "blandade" känslor.
I ett aktuellt fall, den om influencern som mördade sitt ex i badkaret med Tramadolöverdos, berättar ett annat ex att hon tyckte att det sjuka var att jag trodde att jag var kär i honom.
Även Tova pendlar av och till om vilka känslor hon har för Billy.
Det verkar i de fallen som offren är något av förvirrade i vad de känner för misshandlaren.
Jag vet inte vilka känslor LW hade för SD. Hon kan absolut ha haft känslor för honom.
Men jag är inte lika säker på att skammen hon kände för att hon inte lyckades bryta förhållandet (som Holmes säger) beror enbart på det.
Det kan vara en skam också för att hon inte klarar av att hantera en situation som hon har förväntningar på sig själv att klara av.
Att kunna avsluta en destruktiv relation på ett sätt som innebär att man kan fortsätta att umgås som vänner, särskilt inom geocaching men också som grannar kan kanske vara för mycket begärt. Men det var kanske det hon tyckte att hon borde klara av?
Obs, spekulation.