2019-04-30, 21:29
Medlem
hehehos avatar
På TV-4-play går en serie om norges mest kända mordfall. Många likheter med MOP, tom en egen "HH", lät det kan gå fel när mediatryck och prestige trycker på:
https://www.tv4play.se/program/vem-d%C3%B6dade-birgitte
Citera
2019-04-30, 22:53
Medlem
Fanns det nån jonny som var misstänkt?
Citera
2019-04-30, 23:05
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
- Den (nedtystade) nämnda boken beskriver ett scenario som inte är otroligt och bygger på Palmes stöd för PLO.
Citat:
Ingen boksignering, fick kontakt info via gemensam bekant men jag kontaktade honom för MOPs skull, gav inte mycket som sagt.
Vilka vänner har man som känner Victor Ostrovsky?
Citera
2019-04-30, 23:05
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
När Palme gick från underrättelsetjänsten till socialdemokratin så uppstod kanske en osäkerhet om jämvikten i överklassens kontrollsystem. Vad innebar hans avhopp? Skulle det försvaga borgerligheten? Jag tror att de första kränkningarna i den borgerliga pressen var avsedda som en markering av ett lovligt byte, vilka avsiktligt skulle utlösa de alltmer vettlösa hatkampanjerna, likt ett sprinklersystem som utlöses för att släcka en eld i sin linda.

Men Palme var seg och gjorde bra ifrån sig trots angreppen. Kanske påverkades han på så sätt att han var onödigt frän mot vissa motståndare? Vilket försvagade honom i opinionen, eftersom man tyckte synd om motståndarna. Det sägs att han grät ibland över de grövsta påhoppen, men till vardags kunde man inte se någon reaktion. Antagligen gjorde det hans plågoandar rasande och än mer hatiska.

"S: Vi lovar att bekämpa kommunism om ni stöder oss under bordet till makten. I gengäld får ni Mr. Wallenberg också den ekonomiska makten i sverige."

Det var denna oheliga allians som palme hotade spränga år båda håll: vi skall ha kontakt med kommunisterna (KGB), vi ger inte längre Wallenberg oinskränt makt över näringslivet (löntagarfonder).
Dubbefel alltså.
Citera
2019-04-30, 23:07
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Vilka vänner har man som känner Victor Ostrovsky?

Via Chip Tatum, via mike Infante.
Citera
2019-04-30, 23:17
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Via Chip Tatum, via mike Infante.
Litar du på vad Tatum säger?
Citera
2019-04-30, 23:35
Medlem
De två som var här mordnatten och som pratade israeliska måste ha kommit från Mossad det retade dem när palme gjorde allt för Arafat.
Citera
2019-04-30, 23:38
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Litar du på vad Tatum säger?

Ja, han är för alkoholiserad för att ljuga...nej allvarligt talat jag litar på honom, sen har han ju inte mer uppgifter i MOP än vad som kan skrivas i 3 meningar.
Jag berättade om belöningen och han satte igång en process att gräva fram mer info, men det gav inget. En kompis till honom grävde extra i Syd-afrika, men det gav inget nytt heller.
Citera
2019-04-30, 23:39
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
De två som var här mordnatten och som pratade israeliska måste ha kommit från Mossad det retade dem när palme gjorde allt för Arafat.
Var då?
Var var dem menar du...
Eller vet du inte?

Först efter mordet är du övertygad om att Christer P är gärningsman för att Fylking sagt detta sedan kommer du på långt senare att det var två israeler som var här o hälsade på natten mordet skedde...
Senast redigerad av Gothus 2019-04-30 kl. 23:55.
Citera
2019-04-30, 23:47
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ja, han är för alkoholiserad för att ljuga...nej allvarligt talat jag litar på honom, sen har han ju inte mer uppgifter i MOP än vad som kan skrivas i 3 meningar.
Jag berättade om belöningen och han satte igång en process att gräva fram mer info, men det gav inget. En kompis till honom grävde extra i Syd-afrika, men det gav inget nytt heller.
Jag läste lite på hans facebook-sida för ett tag sen. Nu verkar den vara dold.
Det var en del svenskar som hade ställt frågor och fått svar.
Eller har jag fel?
Fel hade jag.
https://www.facebook.com/chip.tatum.9
Senast redigerad av Gothus 2019-04-30 kl. 23:50.
Citera
2019-05-01, 00:00
Medlem
Ja jag erkänner att jag såg Cp som mördaten med den info jag hade då, med den info jag har nu är jag säker på att mossad var inblandat men att det var en blandning av grupperingar gemensamt att de hatade palme.
Citera
2019-05-01, 00:00
Medlem
hehehos avatar
Lars Ekstrom är första sekreterare vid den svenska ambassaden i Bryssel, kontakta rekognosionshantering. Han sa att han kontaktades, dagen efter mordet, av en informatör som tidigare hade hjälpt den belgiska polisen. Den 1 november hade informatören med Jean-Claude en fransktalande före detta legosoldat åtagit sig olika uppgifter mot betalning, vilket bland annat innefattade ledande attacker mot varuhus. Han var alltid beväpnad med en .357 Magnum revolver och bor, eftersom han inte bor i Belgien, i Brasilien.

Informatören sa att Jean-Claude nu är i Sverige och att han hade till uppgift att döda en europeisk statsman. Han har kopplingar till den franska terroristgruppen Action Direct , och med RAF i västra Tyskland. Hans verksamhet finansierades genom handel med diamanter, bland annat i Sydafrika. Han är 40-45 år, 170-175 cm lång och skarp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in