2019-03-31, 12:40
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Ultra Silvams debut, The Spearwound Salvation, släpptes idag. Har hunnit lyssna en gång, och det är stundtals väldigt bra. Påminner lite grand om gamla Sorhin, fast inte lika utstuderat "dålig" produktion.

Vimur ‎– Triumphant Master Of Fates släpptes för några veckor sedan, riktigt bra black metal från USA om någon har missat.

Zhrine som påtalades hade jag helt glömt bort, lyssnade mycket på den när den släpptes och har vevat den ett tiotal gånger sedan trewq nämnde den, så tack!

Ska absolut kolla upp Vimur!

Ett annat tips är franska Drastus. Senaste släppet på Norma evangelium.....är väldigt väldigt bra.
Citera
2019-04-03, 21:25
Medlem
shitlists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Är det bara jag som finner Ultra Silvam ganska slätstruket? Nu har jag bara hört deras första 7", men den gav inte alls någon mersmak. Som ett störigare Nifelheim vill jag påstå.

Malakhim däremot! Riktigt tjusigt band!
Tycker Ultra Silvam är rätt trevliga, dock så gör de sig bättre live än på skiva.
Citera
2019-04-04, 20:04
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glanton
Du har lyssnat på Ultra Silvams första demo och gillade det inte? Haha. Har du blivit gammal och trött, eller är det bara ironi?
Hur som helst så är faktiskt The spearwound salvation liiite av en besvikelse. Väldigt korta låtar och en slags trashig fuck you-känsla, allt stöpt i typ samma produktion som Sorhins Apokalypsens ängel. Inte dåligt, men de 27 minuterna går väldigt fort och plattan är över innan den hunnit börja.
Skön motpol dock mot alla band med låtar på 10-20 minuter, men inte vad jag kanske söker just nu.

Malakhim var ganska bra, men inget supermärkvärdigt väl?

Ogillade det väl egentligen inte, fann det bara slätstruket just DÅ iaf. Inte lyssnat på över ett år nu Så kanske har ändrat åsikt i frågan. Haft en period med enbart Heavy Metal den senaste tiden så US kanske föreföll alldeles för hårt för mina känsliga öron.

Njae, ett makalöst band är det väl kanske inte. Men jag tyckte mig höra mycket fina element i deras musik som både kändes hängivna och ärliga. Sen att dom inte är ännu ett bm-band med kåpor och rökelser känns ju rätt fräscht haha.

Äh skitsamma. Jag ska lyssna på US albumdebut så återkommer jag efter det.
Nu däremot är det lite obskyra, mer okända grejor på tallriken..

Satyricon - Nemesis Divina.
Väldigt längesen och den står sig fortf. Vilken jävla dänga Forhekset är ändå. Sköna pagan-bm vibbar i slutet haha.
Citera
2019-04-06, 16:39
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Ska absolut kolla upp Vimur!

Ett annat tips är franska Drastus. Senaste släppet på Norma evangelium.....är väldigt väldigt bra.

Har lyssnat lite smått på Drastus nu, och det var inte fy skam. Blir att lyssna mer ordentligt, tack för tipset!

Edit: När jag läser det ser det ut som att jag lyssnade på dem och sen tipsade du och jag ska i och med det lyssna mer ordentligt, men jag hade aldrig hört talas om bandet innan du tipsade om det. Bara för att förtydliga.
Citera
2019-04-10, 20:30
Medlem
Mordum87s avatar
Måste bara lyfta på hatten och tacka för tipset om Musmahhu (inte alls krångligt namn att minnas), vem det nu än var.. men det resulterade i ett vinylköp! Oerhört bra skiva!

Nu är det dock gamla goda Funeral Mist som spelas, som jag aldrig tycks växa ifrån.

Salvation måste vara en av världens absolut bästa skivor! Och senaste Hekatomb var ju verkligen ingen besvikelse den heller.. tokbra!

Och på gammalt hederligt Mordum-manér:
Sug kuk allihop!!
Citera
2019-04-14, 15:48
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Nu kan det vara så att jag är både tvåa och trea på bollen här, men gällande Darkspace, har ni hört Earth and Pillars från Italien?

De har släppt tre skivor: Earth 1, Pillars 1 och Towards the Pillars (alla tre finns i sin helhet på Youtube).

Jag har bara hört Pillars 1:
https://www.youtube.com/watch?v=Lpgt-2IKEEY

Det påminner om Darkspace, men med mindre svarta hål för att göra en samtida referens!
Citera
2019-04-17, 14:31
Medlem
Glantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Nu kan det vara så att jag är både tvåa och trea på bollen här, men gällande Darkspace, har ni hört Earth and Pillars från Italien?

De har släppt tre skivor: Earth 1, Pillars 1 och Towards the Pillars (alla tre finns i sin helhet på Youtube).

Jag har bara hört Pillars 1:
https://www.youtube.com/watch?v=Lpgt-2IKEEY

Det påminner om Darkspace, men med mindre svarta hål för att göra en samtida referens!

Njae, tvåa på bollen, inte trea tror jag. Nordvis-Pettersson (tror jag det var) hintade om nämnda Italienare för ett par år sedan. Jag har också bara lyssnat på Earth 1 några gånger. Kändes en aning segt om jag inte missminner mig, men kanske skulle testa igen med ett öppnare och vidare sinne. Finns ju två plattor till nu uppenbarligen som är ohörda.

För övrigt så har geniet Naas Alcameth ett nytt projekt vid namn Aoratos vars platta Gods without name dödar allt. Samma visa man som gav världen Akhlys och Bestia Arcana levererar alltså igen. Precis som i Bestia Arcana så är detta fullt av fanstyg och mörker. Lite märkligt bara att han måste ha ett nytt "band" för varje platta som släpps.
Han är ju även en del av Nightbringer, men det känns som att det är lite för många kockar där för att soppan ska bli lyckad.
Lyssna på Thresher...

https://www.youtube.com/watch?v=5U75yhduat8
Citera
2019-04-18, 18:43
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Citat:
Njae, tvåa på bollen, inte trea tror jag. Nordvis-Pettersson (tror jag det var) hintade om nämnda Italienare för ett par år sedan. Jag har också bara lyssnat på Earth 1 några gånger. Kändes en aning segt om jag inte missminner mig, men kanske skulle testa igen med ett öppnare och vidare sinne. Finns ju två plattor till nu uppenbarligen som är ohörda.

För övrigt så har geniet Naas Alcameth ett nytt projekt vid namn Aoratos vars platta Gods without name dödar allt. Samma visa man som gav världen Akhlys och Bestia Arcana levererar alltså igen. Precis som i Bestia Arcana så är detta fullt av fanstyg och mörker. Lite märkligt bara att han måste ha ett nytt "band" för varje platta som släpps.
Han är ju även en del av Nightbringer, men det känns som att det är lite för många kockar där för att soppan ska bli lyckad.
Lyssna på Thresher...

https://www.youtube.com/watch?v=5U75yhduat8

Just det, Aoratos har jag tänkt kolla upp men glömt bort, tack!
Citera
2019-04-24, 07:01
Medlem
Nibiruans avatar
Wallfahrer - Rattenritual (2019)
https://wallfahrer.bandcamp.com/releases
Senast redigerad av Nibiruan 2019-04-24 kl. 07:26.
Citera
2019-04-29, 00:41
Medlem
Igni-ferroques avatar
Spectral Lore - No Excuses for Fascist Sympathy

https://spectrallore.bandcamp.com/track/no-excuses-for-fascist-sympathy-book-of-sand-cover
Citera
2019-04-29, 17:50
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Vad tror ni om det här då? Darkthrone släpper ett nytt album 31 maj 2019.

Darkthrone - The Hardship of the Scots
https://www.youtube.com/watch?v=i6h4b-Jm8iU
Citera
2019-04-30, 20:47
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vad tror ni om det här då? Darkthrone släpper ett nytt album 31 maj 2019.

Darkthrone - The Hardship of the Scots
https://www.youtube.com/watch?v=i6h4b-Jm8iU

Den där låten är fet som fan.

Kul att Darkthrone kör på i sin egen lilla värld men särskilt spännande är de väl inte längre? Levererar dock habila album gång på gång.

Har jag missat nåt jag inte får missa på sistone? Känns som en evighet sedan jag lyssnade på ny musik.

NP: Gevurah - Sulphur Soul

Denna lagom långa EP är bra som fan precis som fullängdaren Hallelujah! Ser fram emot att följa detta band framöver. Tror faktiskt de kan bli en riktig gigant i Black Metal-helvetet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in