Citat:
Ursprungligen postat av
UT64
Så noterar vi att Virtanen har en ohederlig inställning till sitt användande av narkotika.
"-Jag behövde kokain"
Nej Fredrik. Du behövde inget kokain alls! Du var högt betald, och anställd på ett
stort och framgångsrikt medieföretag. I den mån du hade några problem så hade du förutom
dina otaliga kontakter även en företagshälsovård att vända dig till.
Kokain är överklassens drog som de gärna "experimenterar" med, inte brukar p.g.a. psykproblem.
Du var säkert stolt för att du drog linor precis som artister och musiker med gott om pengar,
som Persbrandt eller Thåström. Det gav dig lite glans och status bland de imbeciller du umgicks
med i Stockholms krogvärld.
Så ta och släng offerkoftan Den passar dig inte, och kommer säkert aldrig att göra det heller.
Man blir ju rätt jävla äcklad av honom... fortfarande! Han hade ju kunnat ta sitt bokskrivande och påföljande intervjuer som ett tillfälle att faktiskt ägna sig åt lite självrannsakan och reflektioner. Men nej. Det blir ÅTERIGEN ett jävla skryt om hur mycket han knarkat och knullat, och sen lite namedropping och skryterier om vilka kändisar han träffat (GW i detta fall, men jag föreställer mig att det finns många fler "coola kändismöten" i boken). Klart det var mycket KOKAIN, det är ju en drog för framgångsrika människor. Inte nåt jävla fultjack eller GHB som pundarna i förorten ägnar sig åt...
Självinsikt och realism är ju uppenbarligen inte hans grej, det framgår ju att han tycker det är konstigt att han inte fått tillbaka sitt jobb på Aftonbladet än. INGEN, oavsett vad de tycker om Virtanen, tycker det är konstigt, förutom han själv.
Jag läste förövrigt
Fredriks intervju med Jan Myrdal i FiB/Kulturfront. Helt okej faktiskt (det beror dock antagligen mer på intervjuobjektet än intervjuaren), men vem fan avslutar en intervjutext så här?
Citat:
Tack för att jag fick komma hit, Jan.
– Det var roligt att du kom. Det finns mycket som vi inte hann tala om. Det får bli nästa gång.
Jo, Fredrik Virtanen förstås. Det måste ju framgå av texten att Jan Myrdal tyckte det var roligt att träffa Virtanen. Det är det viktiga med intervjun.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vobbler
Är lite omtöcknad av för mycket benso och virre.
Benso och Virre är väl inte den bästa kombinationen, av vad vi lärt oss i denna tråd