2019-04-30, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoJ
Virtanen och Wallin förtjänar varandra.
De är samma andas barn, på sätt och vis varandras motsatser men som likt i en cirkel är så långt ifrån varandra i ytterligheterna att de ändå möts.

Virtanen har under sin tid som kolumnist/skribent inte tvekat en sekund att i skrift mobba och hänga ut andra. Hans alster har många gånger varit rent ut sagt vidriga att läsa, han har spytt ur sig galla och hat, förminskat och använt sig av de lägsta av härskartekniker, insinuerat och misstänkliggjort. Och till slut äter revolutionen ett av sina barn, och då är precis allt(!) alla andras fel! Lille Fredrik är orättvist behandlad och missförstådd.

I princip samma saker kan sägas om Cissi Wallin.

Bra sagt. Förhoppningsvis blir hon fäld och försvinner från media. Och förhoppningsvis slipper vi Virtanen i media i fortsättningen. Sen kan de båda sitta på S-malm med sina respektive och känna sig orättvist behandlade..
Citera
2019-04-30, 12:24
Medlem
Vobblers avatar
Virtanen klarar sig säkert, han har ju något innanför pannbenet. Men lögnerskan, Wallin är ju så jävla rökt. Det är ju bara att titta på henne så ser man ju att hon att hon ljuger.

-Hej, mitt namn är Cissi, ville du ha två Big mac? Ok, välkommen till lucka två.

Get used to it bitch!
Senast redigerad av Vobbler 2019-04-30 kl. 12:26.
Citera
2019-04-30, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Virtanen klarar sig säkert, han har ju något innanför pannbenet. Men lögnerskan, Wallin är ju så jävla rökt. Det är ju bara att titta på henne så ser man ju att hon att hon ljuger.

-Hej, mitt namn är Cissi, ville du ha två Big mac? Ok, välkommen till lucka två.

Get used to it bitch!
Jag håller med dej om analysen av de båda personernas intelligens. Men cw går det ingen nöd på. Hennes man badar i pengar. Så hennes borgerliga feminism kommer nog fortsätta även efter att skadeståndet betalats till FV.
Citera
2019-04-30, 13:03
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag håller med dej om analysen av de båda personernas intelligens. Men cw går det ingen nöd på. Hennes man badar i pengar. Så hennes borgerliga feminism kommer nog fortsätta även efter att skadeståndet betalats till FV.

Citat:
De tre delägarna kunde alltså casha in rejält och eftersom Cissi Wallins make Linus ägde 22 procent i bolaget kunde han lyfta ut sisådär 223 miljoner kronor.
– Linus och Cissi lever ett riktigt lyxliv nu, men Cissi vill hålla det här hemligt, hon vill inte skylta med att hon nu är en riktig lyxhustru, säger en initierad källa som Stoppa Pressarna pratat med.

Anledningen till Cissis låga profil är naturligtvis att hon alltid gett sken av att vara ”den fattiga kulturarbetaren” som dricker billigt rödvin och äter enkelt på någon Söder-sylta.

I verkligheten flödar gåslevern och löjromen i Wallins liv och hennes garderob är numera påtagligt uppdaterad. En inventering i bildarkivet visar att hon den senaste tiden varit uppklädd i kreationer och väskor från lyxmärken som YSL, Proenza Schouler och burit en klassisk Boy Bag från Chanel som går loss på 45 000 kronor.
https://stoppapressarna.se/svenskt/cissi-wallins-okanda-lyxliv-som-miljonarshustru

Där är Virtanen inte mycket bättre. Även han låtsas vara just låtsasvänster. Både han och hans fru är miljonärer många gånger om.

Citat:
STOCKHOLM Aftonbladets ledarskribent Fredrik Virtanen har hamnat i blåsväder efter att ha föreslagit chockhöjda skatter för företag som banker. Nu visar det sig att han själv skatteplanerar. ”Han har inte betalat ut någon lön som han hade blivit solidariskt brandbeskattad på – utan istället kört 90 000 i lågbeskattad utdelning”, skriver Hanif Bali (M) på Twitter.
https://nyheteridag.se/foreslar-chockhojda-skatter-for-andra-sjalv-skatteplanerar-fredrik-virtanen/
Citera
2019-04-30, 13:16
Medlem
KuReLuBs avatar
Gåslevervänster är som det skall i dessa tider. Gapa och flåsa om alla som har. Alla som inte håller med vänsterstollarna skall förminskas och raderas. Om någon sätter emot gapas det bara om haaaaaat och hets, näääät haaaat måste förbjudas. Anmälningar flyger högt och lågt. Alla institutioner och verk är fullständigt besudlade av dessa godhetsknarkande gåsleverkommunister. Alla med egen agenda där objektivitet raderats inte sedan länge. Förbud föreslås till höger och vänster för att tygla pöbeln medans kommunisterna sippar skumpa och checkar in i vip-kön på väg till Njuu jåååk.

Fy helvete i satan vilka äckliga tider det är.

/Surgubben
Citera
2019-04-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KuReLuB
Gåslevervänster är som det skall i dessa tider. Gapa och flåsa om alla som har. Alla som inte håller med vänsterstollarna skall förminskas och raderas. Om någon sätter emot gapas det bara om haaaaaat och hets, näääät haaaat måste förbjudas. Anmälningar flyger högt och lågt. Alla institutioner och verk är fullständigt besudlade av dessa godhetsknarkande gåsleverkommunister. Alla med egen agenda där objektivitet raderats inte sedan länge. Förbud föreslås till höger och vänster för att tygla pöbeln medans kommunisterna sippar skumpa och checkar in i vip-kön på väg till Njuu jåååk.

Fy helvete i satan vilka äckliga tider det är.

/Surgubben
Fast det är väl ingen som tror att cw är vänster. I krönikorna uttrycker hon bara åsikter långt till höger. Hon "argumentera" för pigor. Tex.
Citera
2019-04-30, 13:55
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
Virtanen försöker vända narrativet och komma tillbaka in i värmen. Jag är oerhört tveksam till att det kan fungera, möjligen kan han få jobb på en mindre blaska någonstans men riksmedia tror jag han kan glömma.
Håller med. En anledning till att Aftonbladet var så snabba att köpa ut honom var säkert att han inte ansågs som särskilt värdefull för tidningen längre. Lite samma som Timell. Uppdragsgivarna ville förändra och föryngra och då kom metoo in och gjorde beslutet lättare.

Ingen längtar efter en text av Virtanen 2019, om den inte handlar om hans nedgång och fall, dvs.
Citera
2019-04-30, 14:42
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Håller med. En anledning till att Aftonbladet var så snabba att köpa ut honom var säkert att han inte ansågs som särskilt värdefull för tidningen längre. Lite samma som Timell. Uppdragsgivarna ville förändra och föryngra och då kom metoo in och gjorde beslutet lättare.

Ingen längtar efter en text av Virtanen 2019, om den inte handlar om hans nedgång och fall, dvs.

Så är det ju.

Ingen frågar efter Tom Hjelte. Ingen frågar efter Pontus Enhörning.

Och uppriktigt sagt, när hörde ni någon fråga efter Fredrik Virtanen senast?

Nu släpper han en bok, han får pliktskyldigt vara med i lite intervjuer där han mest verkar göra allt för att framstå som ett genuint rövhål som vi av någon anledning ska tycka synd om. Han berättas närmast skrytsamt om hur han snortat kokain och härjat på stan. Vilken sorglig patetisk människa...

Nu postar han fullständigt desperat på Twitter. Maniskt. "Nu börjar min comeback" verkar han tänka. "Snart är jag tillbaka på Aftonbladet".

Om en eller två veckor är allt som vanligt igen, det vill säga att enda som bryr sig om Våldtäkts-Virre är vi här på Flashback
Citera
2019-04-30, 14:51
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Vad gäller Virtanen så fick han sparken från Aftonbladet efter en intern utredning där vi inte vet vad som förekom och vi vet att det fanns andra påstådda offer för honom förutom Wallin. Vi vet också att han erkänt svinaktigt beteende, om än längre bak i tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight

Det som påbörjade utköpet av Virtanen var att dåvarande politiska chefredaktören på Aftonbladet, Karin Pettersson petade honom som kolumnist på tidningens ledarsida. Hon uppger att hon kände till den nedlagda polisutredningen, men att hon inte kände till "de andra uppgifter som nu har kommit fram".

"Fredrik Virtanen har de senaste åren varit lördagskrönikör på Aftonbladets ledarsida. Det var jag som anlitade honom och gav honom den plattformen.

Skälet var enkelt, Fredrik Virtanen är en briljant skribent med stort patos. Under de här åren har jag dessutom känt honom som en god kollega och kamrat. För fem år sedan informerades jag om förundersökningen där Cissi Wallin anklagade Fredrik för våldtäkt, och att den lades ned då brott inte kunde styrkas. För mig var den frågan då utagerad. Jag kände inte till de andra uppgifter som nu har kommit fram."

Afonbladet 2017-10-29 https://www.aftonbladet.se/ledare/a/Lye7p/om-krisen-pa-aftonbladet

Det framgår inte vilka uppgifter hon avser, men sannolikt är det de uppgifter som SVD publicerade fyra dagar tidigare där de varit i kontakt med 12 kvinnor som anklagar Virtanen för alltfrån ett sexualiserande språkbruk till våldtäkt (CW). De händelser som återges i artikeln är från tidigt 2000-tal.

https://www.svd.se/12-kvinnor-anklagar-aftonbladetprofil-for-sextrakasserier-och-overgrepp

Med de anklagelser som riktades mot Virtanen samt de intensiva skriverierna och det som skrevs om Virtanen på sociala medier så blev det omöjligt för Aftonbladet att låta Virtanen skriva på deras ledarsida. Detta trots att det var länge sedan och att det inte fanns några egentliga bevis. Men helt klart läge att under en tid ge honom en mindre framträdande roll på Aftonbladet, men två veckor senare meddelades att Virtanen slutar på Aftonbladet och att det är i samråd. Då skulle det också göras en intern utredning om Virtanen, men han hann sluta på tidningen innan den var färdig.

Gissningsvis gav aldrig Aftonbladet förslaget att han under en tid kunde få ägna sig åt andra mindre framträdande journalistiska uppdrag på tidningen. De gav nog ultimatumet att antingen slutar du frivilligt eller så blir du uppsagd/avskedad och vi tar det i rätten. Kniven mot strupen i dess rätta bemärkelse.
Citera
2019-04-30, 15:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Så är det ju.

Ingen frågar efter Tom Hjelte. Ingen frågar efter Pontus Enhörning.

Och uppriktigt sagt, när hörde ni någon fråga efter Fredrik Virtanen senast?

Nu släpper han en bok, han får pliktskyldigt vara med i lite intervjuer där han mest verkar göra allt för att framstå som ett genuint rövhål som vi av någon anledning ska tycka synd om. Han berättas närmast skrytsamt om hur han snortat kokain och härjat på stan. Vilken sorglig patetisk människa...

Nu postar han fullständigt desperat på Twitter. Maniskt. "Nu börjar min comeback" verkar han tänka. "Snart är jag tillbaka på Aftonbladet".

Om en eller två veckor är allt som vanligt igen, det vill säga att enda som bryr sig om Våldtäkts-Virre är vi här på Flashback

Håller tummarna, och så blir det nog. Men tycker ändå han fått obekvämt mycket uppmärksamhet, men så har jag ju också letat upp det mesta som skrivits om honom och boken de senaste dagarna.
Citera
2019-04-30, 15:42
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj

Skitsnack, de är belånade upp över öronen. Badar i pengar my ass, då ser man inte som trollet Cissi.
Citera
2019-04-30, 15:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Skitsnack, de är belånade upp över öronen. Badar i pengar my ass, då ser man inte som trollet Cissi.

Linus Blomberg (CW:s man) är en av grundarna av Avalanche Studios, som såldes till Nordisk film för 89 miljoner euro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in