2019-04-29, 21:43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Har har förtjänat det dock, och som typisk vänsterpartis så spelar han på offerrollen och vi ska tycka synd om honom. Virtanen var bland de som stod längst fram i ledet och spottade på alla våldtäktsanklagade. Han och hela jävla Aftonbladet redaktionen var själva motorn i radikalfeminismens framfart. Allt var Fun n Games tills han själv blev anklagad, då jävlar var det synd om honom, och det fick äntligen aftonbladets ledarredaktion att hålla käften framöver.

Det är synd att knappt ingen kommer ihåg vilket självgott avskum Virtanen var under hans tid på Aftonbladet. Återfriska ert minne så blir ni nog genast mindre sympatiska och ser igenom hans hyckleri.

Så är det. Nemesis Divina!

/Johan
Citera
2019-04-29, 22:37
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jan Guillou har idag i Aftonbladet skrivit om feminismens förkärlek för lynchjustis. Jag tänkte om den kunde intressera dig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/GGrEgJ/lynchjustisen-gor-det-svart-att-kalla-sig-feminist

"Dessvärre är den här typen av feministisk rättskipning inget nytt. Kampanjer av det här slaget har pågått i snart 40 år, alltså under större delen av min tid som samhällsskildrare.

Nu senast blev gällande sanning att nästan alla kvinnor har utsatts för sexuella övergrepp och den som säger emot kan betraktas som anhängare av sexuella övergrepp.

På 1980-talet växte en helt annan feministisk sanning fram, nämligen att minst en fjärdedel av alla barn hade utsatts för incestuösa övergrepp av manliga släktingar. Och den som sade emot kunde betraktas som försvarare av incestuösa övergrepp.

En våg av hysteri följde på dessa nya ”vetenskapliga” rön. Helt nya typer av dittills okänd expertis uppstod, bland dem rena bedragare som på magisk väg kunde framkalla ”bortträngda minnen” av incest hos vilken som helst kvinna de fick slå klorna i. Sådan expertis nästlade sig till och med in i domstolarna och uppträdde som ”sakkunniga” vittnen. Ett okänt antal oskyldiga män dömdes till hårda fängelsestraff. En del, men långtifrån alla, fick upprättelse när paniken klingade av, bedragarna avslöjades och drog sig undan."

Jag kan faktiskt rekommendera boken Häxornas försvarare av Jan Guillou. Där skriver han om häxprocesserna på 1600-talet och hur barnvittnen anlitades och de vuxna förmådde inte att vara kritiskt tänkande till de osannolika historier som de berättade. Som läsare sitter man bara och skakar på huvudet över hur primitivt rättssamhället var på den tiden. Men Guillou överraskar lite genom att i slutet av boken berätta om några moderna rättsfall över hur rättssamhället kan gå överstyr och den utpekade är per definition skyldig hur osannolika berättelserna om dem än är. Det blir lite av sensmoralen i boken. Vi har inte blivit ett dugg bättre

Så lätt är det inte. Det finns gott om beteenden här i världen som inte är kriminella eller bara är kriminella om de går till ytterligheter men som ändå är oacceptabla och vidriga. Det finns offer som blir lidande av dessa beteenden.

I en värld där då offrets protester bara är legitima och får förekomma om de håller domstol och där kan bevisas bortom rimligt tvivel och annars skall kallas lynchjustis så kan dessa offer inte synas och förövarna kan fortsätta ostraffat.

Vad gäller Virtanen så fick han sparken från Aftonbladet efter en intern utredning där vi inte vet vad som förekom och vi vet att det fanns andra påstådda offer för honom förutom Wallin. Vi vet också att han erkänt svinaktigt beteende, om än längre bak i tiden.

Det håller inte att betrakta övergrepp och oacceptabla beteenden som ett motsatsförhållande: antingen bevisade i domstol eller också inget någon skall ha något med att göra under några som helst omständigheter för då blir vederbörande utsatt för lynchjustis. Det håller inte allmänt logiskt och det håller inte när det gäller Virtanen. Han är inte valfri vald neger som hängs oskyldig av en folkhop utan rättegång utan en man som av allt att döma betett sig på ett sätt som ådragit honom kritik från folk som anser att han haft ett oacceptabelt beteende som skadat människor och där den kritiken troligen är välgrundad.
Citera
2019-04-29, 23:19
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna

Han fick en liten chans till upprättelse och sympati i intervjun men lyckades på något obegripligt vis att framställa sig som exakt samma insiktslösa och uppblåsta rövhål han alltid varit.

Snyggt jobbat Virre! Skickligt!

Håller med, han gör det verkligen svårt för sig själv. Plus att han hela tiden rabblar upp svepskäl kring sitt eget beteende, trots att han till och med i intervjuer säger att det får honom att framstå i sämre dager.

Dessutom har han ju verkligen varit en del av drev- och skvallerkulturen själv. Minns tex hur han i sin blogg lätt fördolt outade Strages kokaintorsk (Virtanen befann sig på samma lokal) på 00-talet. Ironiskt då detta var under den period då han själv pudrade näsan flitigt.
Senast redigerad av RayOfLight 2019-04-29 kl. 23:28.
Citera
2019-04-30, 02:06
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Tyckte att han verkade ganska försagd och osäker under intervjun. Känns fortfarande som att han sitter och trycker på en massa skit som han inte vågar berätta om. Hans bortförklaringar om "jargongen på jobbet" känns minst sagt bajsnödiga.

Nej, han gjorde inget vidare intryck på mig med den intervjun.

Det du skriver här är själva kärnpunkten. Inte på ett enda ställe, inte med ett enda ord, har jag sett honom reflektera över just detta.

Han blev "offer" för ett medieklimat han själv varit en av huvudarkitekterna bakom. Kanske den mest drivande.

Inte riktigt klädsamt att grina och böla och lipa då kan jag tycka.
Finns många bottnar i fallet Virtanen/Wallin, inte minst intressant juridik där jag för samhällets skull hoppas Wallin fälls men för egen personlig del känner jag mest en djup och innerlig skadeglädje. Grisen har drevat och mobbat i ett par årtionden och nu fick han en rejäl dos själv och det är honom väl unnat. Varje gång jag känner minsta lilla ansats till att tycka synd honom går det omedelbart över bara jag tänker på en knivrånad svensk tioåring, en gruppvåldtagen svensk flicka eller något annat offer för den politik som Virtanen - med hjälp av bland annat just drev och mobbing - så hårt arbetat för.
Citera
2019-04-30, 05:38
Medlem
Att han inte skäms ögonen ur sig! Mer eller mindre skryter om sitt kokainmissbruk. Ett missbruk som indirekt har lett till att mängder av människor har fått sina halsar avskurna i Latinamerika.
Ett missbruk som göder gängkriminaliteten och förortsavrättningarna i Sverige.

På detta missbruk försöker han nu göra pengar.

Jojo, fräsch "karl" med sunt leverne.
Citera
2019-04-30, 07:13
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag tror tvärtemot flera andra här i tråden att Virtanen i själva verket tjänar på den mediala uppmärksamhet som är för närvarande. Nu får vi möta Virtanen, den utpekade personen, han som förmodligen är den svensk som drabbats hårdast av metoo-drevet. Han fick lämna Aftonbladet och få i branschen vågar anlita honom eller umgås med honom eller ens stå upp bakom honom. Allt på grund av att den kända Instagramprofilen anklagade honom öppet för våldtäkt. Det var något han inte kunde försvara sig mot, för trots att det polisanmäldes först fem år senare och polisutredningen lades ned för att brott inte kan styrkas så säger lynchjustisen att han är skyldig.

Nu får Virtanen själv komma fram, dels i sin bok och dels i media som uppmärksammar det här stort. Jag gissar att en orsak till att media släpper fram Virtanen nu är att de har ett visst mått av dåligt samvete över hur Virtanen behandlades av media under tiden då han blev anklagad av den välkända Instagramprofilen och sedermera fick lämna Aftonbladet.

Idag skriver Expressen från Virtanens bok om händelsen då Leif GW Persson bjöd ut honom på lunch och visade sitt stöd.

"Efter ett par timmar får jag skjuts i Leifs limousine till båtarna på Nybrokajen, jag vill inte gå den lilla biten. Hans assistent, en kvinnlig före detta polis, kör. Jag vet inte vad Leif ville men jag är berusad och tacksam att någon enda person i Sverige kunde tänka sig att visa sig offentligt med mig."

https://www.expressen.se/nyheter/utdrag-fran-fredrik-virtanens-bok-utan-nad-motet-med-leif-gw-persson/

Många kommer för evigt att hata Virtanen. Det fanns ett hat mot honom redan innan. Men många kommer naturligtvis att känna sympati för honom när han själv får utrymme i media och kan ge sin bild av det hela. Några i detta land måste ändå inse det helt horribla i att det tar två år för den välkända instagramprofilen att komma på att hon blivit våldtagen och ytterligare några år innan det polisanmäldes. Det kan finnas orsaker till det och jag vet inte exakt vad som hände i sängkammaren. Jag vet inte om Virtanen är skyldig eller oskyldig. Men jag vet att han inte är dömd och frågan är om det är rimligt att någon ska tvingas lämna sitt arbete tio år senare på grund av lynchjustis? Jag hoppas förtalsrättegången kommer snart så att det här kan få ett avslut.
Citera
2019-04-30, 07:45
Medlem
Vobblers avatar
Genialiskt att posta utdraget ur boken om mötet med GW Persson.

Den lilla lögnerskan ligger pyrt till. Känns som att folk har börjar tröttna på hela metoo-skiten, en efter en går ut och sågar skiten.
Citera
2019-04-30, 10:34
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Finns många bottnar i fallet Virtanen/Wallin, inte minst intressant juridik där jag för samhällets skull hoppas Wallin fälls men för egen personlig del känner jag mest en djup och innerlig skadeglädje. Grisen har drevat och mobbat i ett par årtionden och nu fick han en rejäl dos själv och det är honom väl unnat. Varje gång jag känner minsta lilla ansats till att tycka synd honom går det omedelbart över bara jag tänker på en knivrånad svensk tioåring, en gruppvåldtagen svensk flicka eller något annat offer för den politik som Virtanen - med hjälp av bland annat just drev och mobbing - så hårt arbetat för.
Instämmer helt och hållet. Ingen ska behöva bli drevad mot på det sättet men om nu det ska drevas mot någon så är Virtanen alldeles utmärkt.
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Många kommer för evigt att hata Virtanen. Det fanns ett hat mot honom redan innan. Men många kommer naturligtvis att känna sympati för honom när han själv får utrymme i media och kan ge sin bild av det hela. Några i detta land måste ändå inse det helt horribla i att det tar två år för den välkända instagramprofilen att komma på att hon blivit våldtagen och ytterligare några år innan det polisanmäldes. Det kan finnas orsaker till det och jag vet inte exakt vad som hände i sängkammaren. Jag vet inte om Virtanen är skyldig eller oskyldig. Men jag vet att han inte är dömd och frågan är om det är rimligt att någon ska tvingas lämna sitt arbete tio år senare på grund av lynchjustis? Jag hoppas förtalsrättegången kommer snart så att det här kan få ett avslut.
Virtanen försöker vända narrativet och komma tillbaka in i värmen. Jag är oerhört tveksam till att det kan fungera, möjligen kan han få jobb på en mindre blaska någonstans men riksmedia tror jag han kan glömma.

Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Genialiskt att posta utdraget ur boken om mötet med GW Persson.

Den lilla lögnerskan ligger pyrt till. Känns som att folk har börjar tröttna på hela metoo-skiten, en efter en går ut och sågar skiten.
Jag är lite trött på metoo men jag är ännu mer trött på sådana som Virtanen, Schulman osv. Samvetslösa drevare och mobbare. Och nej, jag har inga problem med att de får smaka sin egen medicin. Ser inget hyckleri i det.
Citera
2019-04-30, 10:49
Medlem
Måste ge Virre the raper att han ändå har rätt. Han är ett offer. Han har utsatts för ett drev. Han är dömd trots inga bevis. Han är karaktärsmördad. Han har helt rätt på alla punkter, han har behandlats extremt orättvist och sättet han fått sitt liv förstört på är helt förjävligt egentligen då Cissi Wallin är en jävla virrpanna och de andra är anonyma som lika väl kan vara troll...

...men...

...Virre the raper, var är din självinsikt? Har du utfört det du anklagas för får du precis vad du förtjänar, milt sagt. Har du inte gjort det är du tyvärr bara utsatt för det monster du själv har skapat. Det är lite som om uppfinnaren av gasugnarna skulle klaga över att det är inhumant om han själv skulle gasas.

Virre the raper, du är inget dåligt ligg... du är ett ofrivilligt ligg.
Citera
2019-04-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
Jag är lite trött på metoo men jag är ännu mer trött på sådana som Virtanen, Schulman osv. Samvetslösa drevare och mobbare. Och nej, jag har inga problem med att de får smaka sin egen medicin. Ser inget hyckleri i det.
Ja, det är väldigt lätt att tycka att CW gjort fel men man får akta sig för att inte springa mansgrisarnas ärende i den kritiken. CWs story skulle aldrig kunna ha blivit ett drev om inte många var jävligt trötta på den här typen av mobbande, självgoda, jag tar för mig, jag är så djärv och rolig, män.
Citera
2019-04-30, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Har du inte gjort det är du tyvärr bara utsatt för det monster du själv har skapat.

Japp, den ironiska (och omogna) genren har bajsat på fläkten.
Citera
2019-04-30, 12:02
Medlem
PlutoJs avatar
Virtanen och Wallin förtjänar varandra.
De är samma andas barn, på sätt och vis varandras motsatser men som likt i en cirkel är så långt ifrån varandra i ytterligheterna att de ändå möts.

Virtanen har under sin tid som kolumnist/skribent inte tvekat en sekund att i skrift mobba och hänga ut andra. Hans alster har många gånger varit rent ut sagt vidriga att läsa, han har spytt ur sig galla och hat, förminskat och använt sig av de lägsta av härskartekniker, insinuerat och misstänkliggjort. Och till slut äter revolutionen ett av sina barn, och då är precis allt(!) alla andras fel! Lille Fredrik är orättvist behandlad och missförstådd.

I princip samma saker kan sägas om Cissi Wallin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in