Citat:
Ursprungligen postat av
DFrost
Lukas har, precis som många här på forumet, klagat om att Robinson är riggat. I Aftonbladet skrivs det:
Lucas Crespo Peñaloza säger att han hade letat efter kistan på samma ställe som Sophie hittade den på.
– För mig blev det att de gav henne den i handen. Där hon hittade lådan hade jag och Klas redan varit. Sen gick vi där ifrån och sen kommer Sophie och säger ”åh, jag hittade en låda”, så de har gett henne den eller visat henne vägen.
Han säger att kistan var så pass stor att han inte hade kunnat missa den.
Aftonbladet har även tagit kontakt med produktionen som svarar med detta:
Ett missförstånd enligt produktionen
Gustav Carlsson, exekutiv producent för ”Robinson” på TV4 nekar till att programmet skulle vara riggat men erkänner samtidigt att tävlingen om att hitta kistan inte gick helt rätt till.
– På grund av ett missförstånd inom produktionen kom deltagaren över kistan på ett sätt som inte var tänkt från en början, vilket är olyckligt men som inte har påverkat vem som kommer att stå som vinnare i den sista episoden.
Vad ska det betyda?
Spännande uttalande av en vilsen produktion..
Det kändes så snöpligt och uppgjort igår när sophie hitta kistan och det inte var en extra röst utan TRE! Hmm.. varför tre? och just till sophie? Jo för styra vem som ryker.
Om det inte gick rätt till, varför gjorde inte produktionen om processen?
Klart det påverkar vem som står som vinnare i någon aspekt, hade kunnat vara Lucas som vann allt.
Eller.. har Gustav Carlsson gjort bort sig nu och råkat avslöja att Lucas kommer tillbaka och vinner allt?
Förmodligen inte, men vore kul. i och med att Lucas urträde inte påverkar segraren = Lucas himself.
Högst spekulativt.