2019-04-29, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Var det han som i början hade offrat sig frivilligt, vilket han sen ångrade? Dvs att gå iväg på nåt som blev en slags utslagstävling...

Jupp, han hade väl lovat att inte åka ut först vilket han ångrade lite när det väl blev skarpt läge. Det var väl i samband med att de skulle väl avvara någon och han tog en för laget (för att han var äldst?). Men vad fick han för det. Sympatiskt, minst sagt.
Citera
2019-04-29, 18:01
Medlem
Har Linn förresten haft som taktik att "nedvärdera" sig själv och sin kapacitet? Dvs, framställa sig som sämre än vad hon egentligen är? Hon säger det kanske inte uttryckligen men tycker mig höra det om man läser lite mellan raderna i synkarna, dessutom vunnit några tävlingar på slutet. Hon kanske är mer beräknande än man först anar. Men man borde väl kunna vara helt öppen med sånt i synkarna...
Senast redigerad av dianna-agron 2019-04-29 kl. 18:05.
Citera
2019-04-29, 18:05
Medlem
Lukas har, precis som många här på forumet, klagat om att Robinson är riggat. I Aftonbladet skrivs det:
Lucas Crespo Peñaloza säger att han hade letat efter kistan på samma ställe som Sophie hittade den på.

– För mig blev det att de gav henne den i handen. Där hon hittade lådan hade jag och Klas redan varit. Sen gick vi där ifrån och sen kommer Sophie och säger ”åh, jag hittade en låda”, så de har gett henne den eller visat henne vägen.

Han säger att kistan var så pass stor att han inte hade kunnat missa den.

Aftonbladet har även tagit kontakt med produktionen som svarar med detta:

Ett missförstånd enligt produktionen
Gustav Carlsson, exekutiv producent för ”Robinson” på TV4 nekar till att programmet skulle vara riggat men erkänner samtidigt att tävlingen om att hitta kistan inte gick helt rätt till.

– På grund av ett missförstånd inom produktionen kom deltagaren över kistan på ett sätt som inte var tänkt från en början
, vilket är olyckligt men som inte har påverkat vem som kommer att stå som vinnare i den sista episoden.

Vad ska det betyda?
Senast redigerad av DFrost 2019-04-29 kl. 18:08.
Citera
2019-04-29, 18:08
Medlem
muneys avatar
Citat:
Var det han som i början hade offrat sig frivilligt, vilket han sen ångrade? Dvs att gå iväg på nåt som blev en slags utslagstävling...
Precis. Inte särskilt smart men det anklagade jag han heller inte för att vara.
Citera
2019-04-29, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DFrost
Vad ska det betyda?

Så varför inte bara kassera lådan med röster när det visade sig att Sophie kom över lådan på ett sätt som inte var tänkt från början? Alternativt gömma lådan på nytt? Nej, deras förklaring låter som ett svepskäl, speciellt eftersom "rätt" lag hittade lådan också.
Citera
2019-04-29, 18:17
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DFrost
Lukas har, precis som många här på forumet, klagat om att Robinson är riggat. I Aftonbladet skrivs det:
Lucas Crespo Peñaloza säger att han hade letat efter kistan på samma ställe som Sophie hittade den på.

– För mig blev det att de gav henne den i handen. Där hon hittade lådan hade jag och Klas redan varit. Sen gick vi där ifrån och sen kommer Sophie och säger ”åh, jag hittade en låda”, så de har gett henne den eller visat henne vägen.

Han säger att kistan var så pass stor att han inte hade kunnat missa den.

Aftonbladet har även tagit kontakt med produktionen som svarar med detta:

Ett missförstånd enligt produktionen
Gustav Carlsson, exekutiv producent för ”Robinson” på TV4 nekar till att programmet skulle vara riggat men erkänner samtidigt att tävlingen om att hitta kistan inte gick helt rätt till.

– På grund av ett missförstånd inom produktionen kom deltagaren över kistan på ett sätt som inte var tänkt från en början
, vilket är olyckligt men som inte har påverkat vem som kommer att stå som vinnare i den sista episoden.

Vad ska det betyda?
Spännande uttalande av en vilsen produktion..
Det kändes så snöpligt och uppgjort igår när sophie hitta kistan och det inte var en extra röst utan TRE! Hmm.. varför tre? och just till sophie? Jo för styra vem som ryker.
Om det inte gick rätt till, varför gjorde inte produktionen om processen?
Klart det påverkar vem som står som vinnare i någon aspekt, hade kunnat vara Lucas som vann allt.

Eller.. har Gustav Carlsson gjort bort sig nu och råkat avslöja att Lucas kommer tillbaka och vinner allt?
Förmodligen inte, men vore kul. i och med att Lucas urträde inte påverkar segraren = Lucas himself.
Högst spekulativt.
Citera
2019-04-29, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Min lista:

Linn

—————

Klas
Tobias

—————

Peter
Bonnie
Mathias

—————

Sophie
Nick

—————

Emilio
Fia
Robert
Jannika

—————
Sebastian
Anna

Oväntad etta!
Citera
2019-04-29, 18:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Meeeeezt90
Spännande uttalande av en vilsen produktion..
Det kändes så snöpligt och uppgjort igår när sophie hitta kistan och det inte var en extra röst utan TRE! Hmm.. varför tre? och just till sophie? Jo för styra vem som ryker.
Om det inte gick rätt till, varför gjorde inte produktionen om processen?
Klart det påverkar vem som står som vinnare i någon aspekt, hade kunnat vara Lucas som vann allt.

Eller.. har Gustav Carlsson gjort bort sig nu och råkat avslöja att Lucas kommer tillbaka och vinner allt?
Förmodligen inte, men vore kul. i och med att Lucas urträde inte påverkar segraren = Lucas himself.
Högst spekulativt.

Ja, upphittandet av lådan med fantastiska tre röster var den hittills mest uppenbara styrningen av produktionen, vilket säger en del med tanke på vad som skett tidigare. Varför just tre röster? Det är fan ett bättre pris än nästan alla pristävlingar sammantaget hittills. Och allt Sophie gör är att hon "råkar" hitta den. Också jättechockerande att en person av rätt lag hittar lådan. Det fattar väl vem som helst att produktionen inte placerar ut tre röster så att tidigare lag Syd som redan är i majoritet har möjlighet att avgöra ö-rådet med än bredare marginal. Det börjar bli löjligt med produktionens styrning... så om de som ansvarar för de här påhitten läser i tråden: SLUTA MED ER SKIT TILL NÄSTA SÄSONG, DET FÖRHÖJER INTE TITTARUPPLEVELSEN!

Eftersom Lucas åkte ut orättvist med tanke på lådan, så hoppas jag nästan att han får chansen att komma tillbaka, även om det verkligen inte verkar så. Med det sagt så vill jag inte han ska vinna, men ogillar hur produktionen ständigt avgör saker och ting. Aldrig varit tydligare än i gårdagens avsnitt.
Citera
2019-04-29, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Jupp, han hade väl lovat att inte åka ut först vilket han ångrade lite när det väl blev skarpt läge. Det var väl i samband med att de skulle väl avvara någon och han tog en för laget (för att han var äldst?). Men vad fick han för det. Sympatiskt, minst sagt.

Trist att det blev så, och nu är han i princip ute ur Robinson. Tråkigt också att man eg inte vet hur han hade presterat om han varit kvar i sitt lag. Och OM han hade suttit i final tror jag att folk skulle röstat på honom för han verkar bli kompis med alla.
Citera
2019-04-29, 18:54
Medlem
Citat:
Trist att det blev så, och nu är han i princip ute ur Robinson. Tråkigt också att man eg inte vet hur han hade presterat om han varit kvar i sitt lag. Och OM han hade suttit i final tror jag att folk skulle röstat på honom för han verkar bli kompis med alla.

Men har inte "utpostarna" rätt goda möjligheter att ta sig tillbaka? Lät ju nästan som att de "bara" behöver härda ut så är det game on igen. "Härda ut så är ni tillbaka i Robinson" typ. Jag hoppas på det i alla fall.
Citera
2019-04-29, 19:27
Medlem
Måste för övrigt säga att Linn fortsätter att växa även för mig. Från början trodde jag mest hon skulle vara en jobbig kluns, en sån där de tar in bara för att ha en av varje och för att någon ska komma sist. Men hon har imponerat både tävlingsförmåga, uthållighet (en av de få som aldrig klagar över misären) och i charm.

Tro fan om jag inte hejjar på henne som etta ändå, iaf av de som är kvar på huvudön. Annars gillar jag även Peter, jag faller för lättsamma människor som håller humöret uppe.
Senast redigerad av DFrost 2019-04-29 kl. 19:30.
Citera
2019-04-29, 19:41
Medlem
keyboardwarri0rs avatar
Håller med om att Lin överraskat positivt. "Den korta tjocka" är en av de starkare och duktigare och kunnigare av alla som är med i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in