2019-04-29, 13:56
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har väl egentligen aldrig haft några planer på att köpa Virtanens bok, men det skulle vara intressant på något vis att läsa hans egen bild av det hela. Lynchjustisen har gjort att så många förutsätter att han är skyldig till att ha våldtagit Instagramkändisen trots att det bara var de båda närvarande, att ord står mot ord och en polisanmälan kom först fem år senare. Trots att polisanmälan lades ned så gäller i lynchjustisens spår omvänd bevisbörda, dvs. den utpekade ska bevisa att han är oskyldig, annars är han per definition skyldig.

Virtanens bok känns viktig och intressant, sen ska vi också komma ihåg att många människor är oerhört naiva och rent ut sagt okunniga när det handlar om våldtäktsanklagelser där ord står mot ord, den senaste 10-års perioden har ett större antal kvinnor dömts för falsk tillvitelse och ett flertal har dessutom erkänt att dom ljög. Det är alltså inte bara män som begår brott och ljuger utan även kvinnor och i den här soppan pekar det mesta på att Virtanen är den som talat sanning.

Sett ur det perspektivet med den nedlagda förundersökningen (2012) och den kvinnliga instagramkändisens galna helt obevisade anklagelser och illvilliga förtal från 2017 och framåt så är det fullt förståeligt att Virtanen har skrivit en bok.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2019-04-29 kl. 13:59.
Citera
2019-04-29, 14:05
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag har väl egentligen aldrig haft några planer på att köpa Virtanens bok, men det skulle vara intressant på något vis att läsa hans egen bild av det hela. Lynchjustisen har gjort att så många förutsätter att han är skyldig till att ha våldtagit Instagramkändisen trots att det bara var de båda närvarande, att ord står mot ord och en polisanmälan kom först fem år senare. Trots att polisanmälan lades ned så gäller i lynchjustisens spår omvänd bevisbörda, dvs. den utpekade ska bevisa att han är oskyldig, annars är han per definition skyldig.

Under det här året har numera frilansjournalisten Virtanen enligt artikeln i Expressen endast fått två uppdrag. Folk har spottat mot honom och gjort kräkreflexer, allt för att visa sin avsky mot honom. Det skulle vara intressant att veta hur han hanterat det här och hur det i vardagen påverkat honom och hans familj. Det blir ju svårt att skydda barnen mot detta när det på lyktstolpar sitter klistermärken om att Virtanen är en våldtäktsman och skolkamraterna som man får anta, gör sitt bästa för att berätta för dem att deras pappa är en våldtäktsman.

Instagramkändisen verkar också ha lyckats med sitt kall. Virtanen blev av med jobbet och ses av många som mer eller mindre pestsmittad som ingen vill ha med att göra och hon fortsätter att förtala honom och driva opinion mot honom. Hon räds inte eventuellt åtal för förtal och hon rättshavererar genom att ständigt begära att polis och åklagare ska titta på sådant som inte har med själva brottet förtal att göra och förhöra personer som inte är relevanta i ett förtalsmål.

https://www.expressen.se/nyheter/qs/fredrik-virtanen-kokainet-behovdes-hela-tiden/

Har har förtjänat det dock, och som typisk vänsterpartis så spelar han på offerrollen och vi ska tycka synd om honom. Virtanen var bland de som stod längst fram i ledet och spottade på alla våldtäktsanklagade. Han och hela jävla Aftonbladet redaktionen var själva motorn i radikalfeminismens framfart. Allt var Fun n Games tills han själv blev anklagad, då jävlar var det synd om honom, och det fick äntligen aftonbladets ledarredaktion att hålla käften framöver.

Det är synd att knappt ingen kommer ihåg vilket självgott avskum Virtanen var under hans tid på Aftonbladet. Återfriska ert minne så blir ni nog genast mindre sympatiska och ser igenom hans hyckleri.
Citera
2019-04-29, 14:12
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Virtanens bok känns viktig och intressant, sen ska vi också komma ihåg att många människor är oerhört naiva och rent ut sagt okunniga när det handlar om våldtäktsanklagelser där ord står mot ord, den senaste 10-års perioden har ett större antal kvinnor dömts för falsk tillvitelse och ett flertal har dessutom erkänt att dom ljög. Det är alltså inte bara män som begår brott och ljuger utan även kvinnor och i den här soppan pekar det mesta på att Virtanen är den som talat sanning.

Sett ur det perspektivet med den nedlagda förundersökningen (2012) och den kvinnliga instagramkändisens galna helt obevisade anklagelser och illvilliga förtal från 2017 och framåt så är det fullt förståeligt att Virtanen har skrivit en bok.
Jan Guillou har idag i Aftonbladet skrivit om feminismens förkärlek för lynchjustis. Jag tänkte om den kunde intressera dig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/GGrEgJ/lynchjustisen-gor-det-svart-att-kalla-sig-feminist

"Dessvärre är den här typen av feministisk rättskipning inget nytt. Kampanjer av det här slaget har pågått i snart 40 år, alltså under större delen av min tid som samhällsskildrare.

Nu senast blev gällande sanning att nästan alla kvinnor har utsatts för sexuella övergrepp och den som säger emot kan betraktas som anhängare av sexuella övergrepp.

På 1980-talet växte en helt annan feministisk sanning fram, nämligen att minst en fjärdedel av alla barn hade utsatts för incestuösa övergrepp av manliga släktingar. Och den som sade emot kunde betraktas som försvarare av incestuösa övergrepp.

En våg av hysteri följde på dessa nya ”vetenskapliga” rön. Helt nya typer av dittills okänd expertis uppstod, bland dem rena bedragare som på magisk väg kunde framkalla ”bortträngda minnen” av incest hos vilken som helst kvinna de fick slå klorna i. Sådan expertis nästlade sig till och med in i domstolarna och uppträdde som ”sakkunniga” vittnen. Ett okänt antal oskyldiga män dömdes till hårda fängelsestraff. En del, men långtifrån alla, fick upprättelse när paniken klingade av, bedragarna avslöjades och drog sig undan."

Jag kan faktiskt rekommendera boken Häxornas försvarare av Jan Guillou. Där skriver han om häxprocesserna på 1600-talet och hur barnvittnen anlitades och de vuxna förmådde inte att vara kritiskt tänkande till de osannolika historier som de berättade. Som läsare sitter man bara och skakar på huvudet över hur primitivt rättssamhället var på den tiden. Men Guillou överraskar lite genom att i slutet av boken berätta om några moderna rättsfall över hur rättssamhället kan gå överstyr och den utpekade är per definition skyldig hur osannolika berättelserna om dem än är. Det blir lite av sensmoralen i boken. Vi har inte blivit ett dugg bättre
Citera
2019-04-29, 14:20
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Intervju med Virtanen i Expressen med anledning av boken

https://www.expressen.se/nyheter/qs/fredrik-virtanen-kokainet-behovdes-hela-tiden/?

Inget nytt direkt men kul kommentar som nuddar vid tankar i den här tråden att det finns folk som nog gör bäst i att hjälpa Virtanen när de kan - dvs när han får papper på att han blivit förtalad.

"[...]i boken attackerar han också tidigare Aftonbladet-chefer, journalistkolleger och några av Sveriges mest kända profiler.

Virtanen menar dock att han kunde ha varit betydligt tuffare.

– När jag behöver pengar får jag väl ge ut den stora skandalboken, säger han."

Tyckte att han verkade ganska försagd och osäker under intervjun. Känns fortfarande som att han sitter och trycker på en massa skit som han inte vågar berätta om. Hans bortförklaringar om "jargongen på jobbet" känns minst sagt bajsnödiga.

Nej, han gjorde inget vidare intryck på mig med den intervjun.

Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Allt var Fun n Games tills han själv blev anklagad, då jävlar var det synd om honom, och det fick äntligen aftonbladets ledarredaktion att hålla käften framöver.

Det är synd att knappt ingen kommer ihåg vilket självgott avskum Virtanen var under hans tid på Aftonbladet. Återfriska ert minne så blir ni nog genast mindre sympatiska och ser igenom hans hyckleri.

Det du skriver här är själva kärnpunkten. Inte på ett enda ställe, inte med ett enda ord, har jag sett honom reflektera över just detta.

Han blev "offer" för ett medieklimat han själv varit en av huvudarkitekterna bakom. Kanske den mest drivande.

Inte riktigt klädsamt att grina och böla och lipa då kan jag tycka.
Citera
2019-04-29, 16:30
Avslutad
Fler som njuter av att Virtanens twitter är lika tom som påvens pung? Han har spammat länkar i flera dagar men knappt någon aktivitet från hans "följare" överhuvudtaget.
Citera
2019-04-29, 17:06
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Fler som njuter av att Virtanens twitter är lika tom som påvens pung? Han har spammat länkar i flera dagar men knappt någon aktivitet från hans "följare" överhuvudtaget.

Ja, det verkar ganska dött. Fem-sex "gilla" på varje inlägg, som bäst. Ett fåtal kommentarer varav minst hälften är negativa eller sarkastiska.

Men han verkar tro att "det är nu det händer", att han strax ska vara tillbaka i medievärmen och tv-sofforna och att boken ska bli hans biljett dit. Så nu ligger han i. Men som sagt, det verkar tämligen dött.

Ganska tragiskt egentligen.

Har noterat ett liknande fenomen när man går ut och kikar på Özz Twitter, även om det inte är riktigt lika påtagligt där. Extremt få som klickar "gilla" på hans inlägg i förhållande till antalet följare. Min totalt okända fru har ett litet Twitterkonto som hon använder sporadiskt och hon får lika många eller fler "gilla" på sina inlägg än vad Özz får.

Det verkar som om en del "kändisar" som egentligen är helt körda försöker hålla skenet uppe
Citera
2019-04-29, 17:29
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Jag såg den här artikeln på Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8Ggog/fredrik-virtanen-hela-samhallet-vande-sig-mot-mig

Han verkar totalt sakna självinsikt. Lite synd att aftonbladet ger honom en möjlighet att gråta ut ännu en gång.

Det är även bissart att han kallas för uppburen kolumnist. Jag tror inte det finns en enda person som tycker Fredrik Virtanen gör (gjorde?) ett bra jobb som journalist. När man läser hans texter är det tydligt att han vill framställa sig som en trasig själ, som krossas av tyngden av sin egen intelligens, när han i själva verket är ett mediokert fyllo.
Senast redigerad av ThePuppetMaster 2019-04-29 kl. 17:33.
Citera
2019-04-29, 17:45
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThePuppetMaster
Jag såg den här artikeln på Aftonbladet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8Ggog/fredrik-virtanen-hela-samhallet-vande-sig-mot-mig

Han verkar totalt sakna självinsikt. Lite synd att aftonbladet ger honom en möjlighet att gråta ut ännu en gång.

Det är även bissart att han kallas för uppburen kolumnist. Jag tror inte det finns en enda person som tycker Fredrik Virtanen gör (gjorde?) ett bra jobb som journalist. När man läser hans texter är det tydligt att han vill framställa sig som en trasig själ, som krossas av tyngden av sin egen intelligens, när han i själva verket är ett mediokert fyllo.

Ja jisses...

Några klipp:

Citat:
AB:
Men är du rätt person att föra den här debatten? Många kommer sannolikt bara se boken som ett försök att återupprätta din heder.

FW:
– Ja, och vad är del för fel med det i så fall? Jag är ett offer för mediernas våld.

Herre jisses jävlar! Han inser verkligen inte ens en mikrosekund att han är ett offer för ett medieklimat han själv varit med och utformat och skapat!

Han är verkligen totalt blåst på den punkten. Helt nollställd.

"Jag är ett offer"... ja jävlar.

Och sedan:

Citat:
– Jag tycker att det är underligt att jag inte blivit erbjuden att bli krönikör igen.

Godnatt.

Det här bevisar vad jag hävdat hela tiden i tråden:

Han tror verkligen att han strax ska vara tillbaka i medievärmen och tv-sofforna och snart sitta som krönikör på Aftonbladet igen.
Citera
2019-04-29, 17:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Ja jisses...

Några klipp:

Herre jisses jävlar! Han inser verkligen inte ens en mikrosekund att han är ett offer för ett medieklimat han själv varit med och utformat och skapat!

Han är verkligen totalt blåst på den punkten. Helt nollställd.

"Jag är ett offer"... ja jävlar.

Och sedan:

Godnatt.

Det här bevisar vad jag hävdat hela tiden i tråden:

Han tror verkligen att han strax ska vara tillbaka i medievärmen och tv-sofforna och snart sitta som krönikör på Aftonbladet igen.

Ja, detta var totalt sanlöst.

Men är det realistiskt att tänka sig att du hade kunnat fortsätta skriva krönikor om feminism och jämställdhet efter det som hänt?

– Varför inte? Pressens opinionsnämnd har fällt artiklarna om mig eftersom underlaget inte höll. Jag blev skandaliserad, och Aftonbladet borde ha försvarat mig.
Citera
2019-04-29, 17:58
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Ja, detta var totalt sanlöst.

Men är det realistiskt att tänka sig att du hade kunnat fortsätta skriva krönikor om feminism och jämställdhet efter det som hänt?

– Varför inte? Pressens opinionsnämnd har fällt artiklarna om mig eftersom underlaget inte höll. Jag blev skandaliserad, och Aftonbladet borde ha försvarat mig.

Jag måste säga att jag blev ganska knockad över illa han skötte hela intervjun. Här hade han chansen, men det enda han lyckades med var att visa att han i stort sett är samma insiktslösa uppblåsta rövhål som han alltid varit.

Tror inte att vann många sympatipoäng där.

Man kan säga väldigt mycket om Cissi W men:

Citat:
Wallin skriver att hon inte kommer att läsa Virtanens bok.

”Han har hittills (...) aldrig visat att han är kapabel till, eller angelägen om, att ägna sig åt just självrannsakan”.

Svårt att inte hålla med henne på just den punkten.
Citera
2019-04-29, 19:18
Medlem
Virtanen borde sluta uttala sig i media. Mest för hans egen skull. Dagens intervju och hela avsnittet i Uppdrag Granskning, ställde han i än sämre dager. Vem tror han att han lurar eller försöker få sympati hos?

Usch.
Citera
2019-04-29, 20:47
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
Virtanen borde sluta uttala sig i media. Mest för hans egen skull. Dagens intervju och hela avsnittet i Uppdrag Granskning, ställde han i än sämre dager. Vem tror han att han lurar eller försöker få sympati hos?

Usch.

Jag måste nog hålla med.

Trodde faktiskt att han var lite mer slipad än så här.

Man måste nog betrakta intervjun i Aftonbladet som ett praktfiasko för Våldtäkts-Virres del.

Han fick en liten chans till upprättelse och sympati i intervjun men lyckades på något obegripligt vis att framställa sig som exakt samma insiktslösa och uppblåsta rövhål han alltid varit.

Snyggt jobbat Virre! Skickligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in