2019-04-29, 16:57
Medlem
Saccosäcker känns som en sån "möbel"(?) många nångång haft - eller åtminstone olyckligtvis har kommit i kontakt med. Vad var grejen med dom här frigolitfyllda påsarna egentligen? Var omöjligt att sitta bekvämt på dem, när dom var nyinköpta gick det inte att sitta bekvämt på dem av den anledningen. Dessutom hamnade man som dubbelt så högt upp som resten av sällskapet som satt på soffor och andra hederliga, ordentliga, hållfasta, rediga möbler. När man sen hadde hafft dom ett tag hade frigoliten gått sönder och blivit deformerad, och när man skulle sätta sig på dom i en höjd man trodde de befann sig på, visade det sig istället att fyllningen var som borta och man drämde ner i golvet i en otacksam hastighet. Man kunde lika gärna sitta på golvet, det hade inte gjort nån skillnad - förutom att golvet åtminstone var förutsägbart nog genom att vara där man såg att det var.

Vad är era minnen av detta otyg till hittepåmöbel?
Hur är eran inställning till saccosäckerne?
Är det rentav nån som har en sån här fortfarande?
Varför?
Vilka känslor väcker Sackosäckerne hos dig?

Diskutera nu Flashback!
Citera
2019-04-29, 17:01
Medlem
Världens bästa möbel.
Perfekt ergonomi.
Stöttar upp hela ryggen.

En säck av kvalité slår allt.
Fan, nu ska jag beställa en Fatboy.
Citera
2019-04-29, 17:03
Medlem
japanskbruds avatar
vi hade en variant med gula ärtor .. roligt när den sprack och tömde ut dom över hela golvet ;D
Citera
2019-04-29, 17:04
Bannlyst
Dom är jävligt härliga att knulla på... hehe.. fan vad jag pippade luder på min gamla sackosäck.. Jävligt bra studs... fast den sprack när jag låg med dam förra året, hade tagit tjack och tog väl i för hårt..så då fick man avbryta och dammsuga

Mvh Johan
Citera
2019-04-29, 17:04
Medlem
SevenWayToHeavens avatar
Tyckte den va grym, sätt alltid i den som barn när man spela tv spel eller såg på tv. Fördelen var ju att man båda kunde ligga och sitta i den med perfekt stöd utan kuddar.

Var som sagt barn då och har inte provat en i vuxen ålder men kan tänka mej att det är lite mer energikrävande att ta sej upp ur en sån nu.
Citera
2019-04-29, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
Världens bästa möbel.
Perfekt ergonomi.
Stöttar upp hela ryggen.

En säck av kvalité slår allt.
Fan, nu ska jag beställa en Fatboy.
Hur sitter du på den egentligen?!
Är dom ergonomiska på riktigt? Känns tvärtom som en sjukt o-ergonomisk möbel med tanke på hur benen hamnar i relation till resten av kroppen.

Men, att du ska beställa en - betyder det att du hittills varit befriad av detta jävulskap till möbel? Är den verkligen så bra som du minns den då? Eller är det bara en i raden av din gedigna saccosäck-samling?
Citera
2019-04-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanskbrud
vi hade en variant med gula ärtor .. roligt när den sprack och tömde ut dom över hela golvet ;D
Ärter? Var den inte hård att sitta på?
Citera
2019-04-29, 17:08
Bannlyst
"Fick" en sådan av mina föräldrar, kommer ihåg att jag fick klippa många gräsmattor, städa, tvätta bilen mm för att få den, tror den kostade nästan tusen kronor.
Jag var en liten grabb och satt som en kung i min säck.

Säckmöblerna har gjort comeback inte i exakt samma utförande utan oftast mycket större, för ett par år sedan var det jäkligt poppis att köpa stora svindyra utesäckar som hette FATBOY.

Säljs visst fortfarande men dom har gått ner rejält i pris, har för mig att dom kostade det dubbla.
https://www.fatboy.com/se-sv/original-outdoor
https://www.fatboy.com/se-sv/buggle-up-outdoor
Senast redigerad av KneeTop 2019-04-29 kl. 17:12.
Citera
2019-04-29, 17:13
Medlem
Blaze.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KneeTop
"Fick" en sådan av mina föräldrar, kommer ihåg att jag fick klippa många gräsmattor, städa, tvätta bilen mm för att få den, tror den kostade nästan tusen kronor.
Jag var en liten grabb och satt som en kung i min säck.

Säckmöblerna har gjort comeback inte i exakt samma utförande utan oftast mycket större, för ett par år sedan var det jäkligt poppis att köpa stora svindyra utesäckar som hette FATBOY.

Säljs visst fortfarande men dom har gått ner rejält i pris, har för mig att dom kostade det dubbla.
https://www.fatboy.com/se-sv/original-outdoor

En Fatboy är inte alls i samma klass som en saccosäck när det kommer till komforten men stor fördel att kunna ha den ute helt klart.
Citera
2019-04-29, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ono.
Hur sitter du på den egentligen?!
Är dom ergonomiska på riktigt? Känns tvärtom som en sjukt o-ergonomisk möbel med tanke på hur benen hamnar i relation till resten av kroppen.

Men, att du ska beställa en - betyder det att du hittills varit befriad av detta jävulskap till möbel? Är den verkligen så bra som du minns den då? Eller är det bara en i raden av din gedigna saccosäck-samling?

Du kan givetvis inte ha en billig barnsäck om du är en fullvuxen man.
Nej, har ingen för tillfället, men bekanta har.
Fatboy är större, mer slitstarka och med bra fyllning.

Man knör sig ned och vickar runt lite, sen formar sig säcken efter hur du sitter.
Både stöd för armar, rygg, ben etc.
Perfekt för film och tv-spel.
Senast redigerad av Woodsmoke 2019-04-29 kl. 17:23.
Citera
2019-04-29, 17:14
Moderator
Rassas avatar
Hade aldrig någon själv och var avundsjuk på kompisar som hade. Tyckte dom var goa att sitta / ligga i, eftersom barn sällan sitter rakt upp i en soffa eller stol (fan, det gör ju inte jag heller) så är det rätt gött ha något som formar sig efter kroppen när man väljer sin position.

Köpte en till barnen för ett tag sen, en zit zack från Mio möbler, begagnad. Sonen (3 år) älskar den, han kan sitta och ligga i alla möjliga vinklar i den.
Citera
2019-04-29, 17:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze.
En Fatboy är inte alls i samma klass som en saccosäck när det kommer till komforten men stor fördel att kunna ha den ute helt klart.

Nej det förstår jag, i saccosäcken sjönk man ner bland frigolitkulorna och satt som gjuten, ( men då var man också ett litet barn) modellen jag hade var något liknande denna.
https://insgraf.se/saccosaeckar/1286-liten-saccos-ck-ljusbl.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in