2019-04-29, 18:12
Medlem
Isnatts avatar
Jag hade en blå och syrra en rosa. Gillade dom, var väldigt många som hade såna. Var smidigt att kunna nappa tag i den och flytta till vilket rum man ville.
Fanns svarta i skinn också, 'negerpung' skojade vi.
Sacosäck var en sak man bara ville ha, som lavalampan eller sån där snurrande lampa med strån.
Citera
2019-04-29, 18:17
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ono.
Saccosäcker känns som en sån "möbel"(?) många nångång haft - eller åtminstone olyckligtvis har kommit i kontakt med. Vad var grejen med dom här frigolitfyllda påsarna egentligen? Var omöjligt att sitta bekvämt på dem, när dom var nyinköpta gick det inte att sitta bekvämt på dem av den anledningen. Dessutom hamnade man som dubbelt så högt upp som resten av sällskapet som satt på soffor och andra hederliga, ordentliga, hållfasta, rediga möbler. När man sen hadde hafft dom ett tag hade frigoliten gått sönder och blivit deformerad, och när man skulle sätta sig på dom i en höjd man trodde de befann sig på, visade det sig istället att fyllningen var som borta och man drämde ner i golvet i en otacksam hastighet. Man kunde lika gärna sitta på golvet, det hade inte gjort nån skillnad - förutom att golvet åtminstone var förutsägbart nog genom att vara där man såg att det var.

Vad är era minnen av detta otyg till hittepåmöbel?
Hur är eran inställning till saccosäckerne?
Är det rentav nån som har en sån här fortfarande?
Varför?
Vilka känslor väcker Sackosäckerne hos dig?

Diskutera nu Flashback!

Finns olika varianter. De större där man får plats med typ hela kroppen är bäst. Svinsköna och när man väl lagt sig på den så vill man inte gå upp. Jag har en hemma som jag köpte för något år sedan.
Citera
2019-04-29, 18:37
Medlem
InnesIs avatar
Min syster har en saccosäck från sin barndom. När jag besöker henne sitter jag alltid i den. Trots många år på nacken sitter man bra i den fortfarande. Jag tror det är en dyrare modell (inte den där klassiska, lite plastiga, illröda som var poppis på 90-talet). Det fina är att man kan sitta eller ligga bra i nästan vilken position som helst. Jättefint stöd för hela kroppen.
Citera
2019-04-29, 18:41
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Så sjukt oskön möbel, särskilt den plastiga modellen. Alldeles för varm att sitta i.
Citera
2019-04-29, 18:45
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .ono.
Saccosäcker känns som en sån "möbel"(?) många nångång haft - eller åtminstone olyckligtvis har kommit i kontakt med. Vad var grejen med dom här frigolitfyllda påsarna egentligen? Var omöjligt att sitta bekvämt på dem, när dom var nyinköpta gick det inte att sitta bekvämt på dem av den anledningen. Dessutom hamnade man som dubbelt så högt upp som resten av sällskapet som satt på soffor och andra hederliga, ordentliga, hållfasta, rediga möbler. När man sen hadde hafft dom ett tag hade frigoliten gått sönder och blivit deformerad, och när man skulle sätta sig på dom i en höjd man trodde de befann sig på, visade det sig istället att fyllningen var som borta och man drämde ner i golvet i en otacksam hastighet. Man kunde lika gärna sitta på golvet, det hade inte gjort nån skillnad - förutom att golvet åtminstone var förutsägbart nog genom att vara där man såg att det var.

Vad är era minnen av detta otyg till hittepåmöbel?
Hur är eran inställning till saccosäckerne?
Är det rentav nån som har en sån här fortfarande?
Varför?
Vilka känslor väcker Sackosäckerne hos dig?

Diskutera nu Flashback!

Vi har några undervisningslokaler på jobbet med dessa säckar, enda stället på jobbet jag kan få en snabblur ! (Eller en längre ibland)
Citera
2019-04-29, 18:47
Medlem
1000001s avatar
Vi hade ett par saccosäckar som barn, tyvärr tog hunden hand om dom båda så att innehållet fyllde up hela barnrummet. Gillade dom starkt! Fantastiskt sköna.

Tips på vart, och vilken modell man bör inhandla som vuxen man?
Citera
2019-04-29, 18:51
Medlem
Krickerts avatar
hade en för ca 20 år sedan.

Underbar att sitta i när man käkar E.
Citera
2019-04-29, 19:54
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Jag hade en blå och syrra en rosa. Gillade dom, var väldigt många som hade såna. Var smidigt att kunna nappa tag i den och flytta till vilket rum man ville.
Fanns svarta i skinn också, 'negerpung' skojade vi.
Sacosäck var en sak man bara ville ha, som lavalampan eller sån där snurrande lampa med strån.
Superduperskön var den ju, innan man blev äldre och började lukta illa så fort man vilade asscracken på någon oventilerad yta!
Det fetade, någon som vet hur man hittar en sån, behöver inte snurra men toppen på stråna ska iaf byta färg?!
Citera
2019-04-29, 20:03
Medlem
Miys avatar
Haha minnen.. Såna har man gjort hål i och knullat på mer än en gång minsann!
Citera
2019-04-29, 20:48
Medlem
Elikos avatar
Nästa på inköpslistan. En fatboy, bara för att knulla i
Citera
2019-04-29, 22:21
Medlem
Väl sköna att sitta i än idag?
Citera
2019-04-29, 23:07
Medlem
Hypokondrias avatar
Så jävla synd att kopiorna kom och sabbade Ekornes orginal sacco.
Sitter just nu själv lutandes mot en ekernes orginalsacco och de är oslagbara för mys/knull/sov/rygg.
Undrar om Ekernes ens tillverkar sacco längre eller om kopiorna svämmade marknaden ?

Sacco 4-ever!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in