2019-04-28, 15:59
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Hazard är som sagt redan klar för Dortmund.

Marco Rose (nu i Salzburg) är klar som ny tränare.

Dieter Hecking ska ju som bekant till Schalke.

Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Hazard är klar för BVB enligt kicker.
Jag som är dåligt uppdaterad då. Kan dortmund bara fixa till försvaret känns dem riktigt spännande. Hazard-Reus Sancho låter som en riktigt fin trio om dem kan ha en riktig anfallare där framme. Alcacer eller någon annan. Gillar inte favres envisande med götze där.

Känner inte till rose men vet att salzburg gick riktigt bra i europa league så blir intressant och följa.

Och kan hecking ta schalke tillbaka till toppen? Får hoppas det. Har ju samma lag som slutade tvåa så materialet finns väl där, men är ju så enormt jämnt där bakom dortmund/bayern. Bosz har lyft leverkusen. Hoffenheim. Pånyttfött bremen. Frankfurt på framfart. Leipzig med nagelsmann. Sen brukar ju något lag alltid överraska också kanske. Och mönchengladbach med ny tränare.

Ser vad ni skriver om hamburg också. Trist. Trodde dem skulle klara det men verkar ha ställt till det för sig. Vill ju gärna att dem undviker kvalplatsen då stuttgart verkar få kvala nedåt. Man vill ju gärna ha båda i högsta serien.
Citera
2019-04-28, 19:26
Medlem
cyberkalles avatar
Nürnberg ser ut att hjälpa till BvB i kampen om titeln.
1-0 med en halvtimme kvar.
Citera
2019-04-28, 20:02
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Nürnberg ser ut att hjälpa till BvB i kampen om titeln.
1-0 med en halvtimme kvar.
Helt galen avslutning efter att Bayern kvitterade med kvarten kvar.

Först missar Nürnberg straff i nittionde minuten. Stolpens insida och ut. Hej då chansen till fortsatt Bundesliga-spel.

Sedan får Coman ett friläge från halva plan i den femte och sista övertidsminuten. När han är framme vid straffområdeslinjen är det i stort sett ett 3-mot-1-läge där han kan passa bollen till vänster till Lewandowski med öppet mål. I stället skott rakt på målvakten Mathenia.

Oavgjort.

Dortmund har fortfarande en minimal chans.
Citera
2019-04-28, 20:08
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Helt galen avslutning efter att Bayern kvitterade med kvarten kvar.

Först missar Nürnberg straff i nittionde minuten. Stolpens insida och ut. Hej då chansen till fortsatt Bundesliga-spel.

Sedan får Coman ett friläge från halva plan i den femte och sista övertidsminuten. När han är framme vid straffområdeslinjen är det i stort sett ett 3-mot-1-läge där han kan passa bollen till vänster till Lewandowski med öppet mål. I stället skott rakt på målvakten Mathenia.

Oavgjort.

Dortmund har fortfarande en minimal chans.
Helt galet!

Ännu galnare var att James blev inbytt i 57e minuten och utbytt i 72a och jag uppfattade inte att det handlade om någon skada.
Citera
2019-04-28, 20:27
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ännu galnare var att James blev inbytt i 57e minuten och utbytt i 72a och jag uppfattade inte att det handlade om någon skada.
Det missade jag, men det måste väl handla om något slags skavank?

Ditt kära BVB (echte Liebe!) har fortfarande en liten, liten chans. RB Leipzig-Bayern München den 11 maj blir intressant.
Citera
2019-04-28, 20:50
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Det missade jag, men det måste väl handla om något slags skavank?

Ditt kära BVB (echte Liebe!) har fortfarande en liten, liten chans. RB Leipzig-Bayern München den 11 maj blir intressant.
Vettefan om det var en skada, tysk media vet inte heller vad som hände.

Bayern har även Frankfurt kvar att möta två tuffa matcher. Dortmund har betydligt lättare motstånd kvar.

Inget är klart ännu.
Citera
2019-04-29, 09:30
Medlem
cyberkalles avatar
Dom tre sista omgångarna ser ut så här.

Bayern möter

Hannover hemma
Leipzig borta
Frankfurt hemma

Dortmund möter

Bremen borta
Düsseldorf hemma
Gladbach borta

Klar fördel för Dortmund där men Bayern har ju två poängs försprång.

Kul avslutning
Citera
2019-04-29, 16:47
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Dom tre sista omgångarna ser ut så här.

Bayern möter

Hannover hemma
Leipzig borta
Frankfurt hemma

Dortmund möter

Bremen borta
Düsseldorf hemma
Gladbach borta

Klar fördel för Dortmund där men Bayern har ju två poängs försprång.

Kul avslutning
Klar fördel vet jag inte om jag tycker det är. Bremen och borrussia borta är luriga. Men visst leipzig borta är tuffare. Tror inte bayern vinner den. På hemmaplan verkar man dock köra över sina motståndare och frankfurt verkar tyvärr ha tappat formen lite. Sen är väl reus avstängd sista 3 nu va? Wolf också, men honom klarar man sig nog utan, dock reus är tyngre. Kapten och hans kvaliteer. Sen har bayern överlägsen målskillnad så kan kosta på sig med ett kryss även om dortmund vinner alla 3. Men ja kul med krysset igår (ursäkta bayern fans) då lever det iallafall vidare efter besvikelsen i lördags. Är dock som sagt rädd att spänningen dör redan på lördag igen. Bremen borta kan bli för tufft. Mitt tips blir nog att bayern vinner sina hemmamatcher och att dortmund misslyckas i åtminstone en av borta matcherna, kanske båda och därmed en 8de eller om det är 9e tappat räkningen ligatitel. Men det här har väl varit den tuffaste på ett bra tag. Inget gott betyg för kovac eller hela bayern för den delen.

Sjuk avslutning på matchen igår. Såg verkligen hur desperata nurnberg var på en trea. 5 poäng upp. 3 matcher kvar. Ska väl inte gå.
Citera
2019-04-29, 18:38
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Klar fördel vet jag inte om jag tycker det är. Bremen och borrussia borta är luriga. Men visst leipzig borta är tuffare. Tror inte bayern vinner den. På hemmaplan verkar man dock köra över sina motståndare och frankfurt verkar tyvärr ha tappat formen lite. Sen är väl reus avstängd sista 3 nu va? Wolf också, men honom klarar man sig nog utan, dock reus är tyngre. Kapten och hans kvaliteer. Sen har bayern överlägsen målskillnad så kan kosta på sig med ett kryss även om dortmund vinner alla 3. Men ja kul med krysset igår (ursäkta bayern fans) då lever det iallafall vidare efter besvikelsen i lördags. Är dock som sagt rädd att spänningen dör redan på lördag igen. Bremen borta kan bli för tufft. Mitt tips blir nog att bayern vinner sina hemmamatcher och att dortmund misslyckas i åtminstone en av borta matcherna, kanske båda och därmed en 8de eller om det är 9e tappat räkningen ligatitel. Men det här har väl varit den tuffaste på ett bra tag. Inget gott betyg för kovac eller hela bayern för den delen.

Sjuk avslutning på matchen igår. Såg verkligen hur desperata nurnberg var på en trea. 5 poäng upp. 3 matcher kvar. Ska väl inte gå.

Nja Gladbach har inte gjort mycket väsen av sig under våren så det är nog bara Bremen som kan hota av dessa tre, Reus avstängd i två matcher så det är ett tungt tapp.

Frankfurt har ju i och för sig Chelsea att lägga fokus på, men en CL-plats smäller högt och det är dom nära att klara så det är en mycket svår nöt att knäcka.
Citera
2019-05-03, 07:09
Medlem
cyberkalles avatar
Bra gjort av Frankfurt att klara oavgjort mot en storklubb som Chelsea.
Kanske att dom startade i lite väl högt tempo för det förstod man att det inte kommer hålla matchen ut men det var en imponerande start.

Synd att dom bara blivit tilldelade 2600 platser till bortamatchen dom hade lätt kunnat få med sig 10000 till.

Märklig domare igår första halvlek så blåste han inte för nått speciellt så skulle Chelsea ha fått en utvisad, och i andra så blåste han för minsta lilla.

Hur som helst det kommer att bli mycket svårt för Frankfurt att nå en final.
Citera
2019-05-03, 21:08
Medlem
cyberkalles avatar
Leipzig leder efter en dryg halvtimme med 0-2 borta mot Mainz om det står sig och Bayern och Dortmund förlorar i helgen så har dom också chans på titeln det är inte många ligor som har tre lag som kan vinna när det är så nära slutet.
Citera
2019-05-04, 14:58
Medlem
cyberkalles avatar
Leipzig sumpade den minimala chansen dom hade till titeln trots 0-2 och 1-3 så slutade matchen 3-3.

Hamburg..... 0-3 hemma mot jumbolaget Ingolstadt nu tror inte jag att dom tar klivet upp i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in