Citat:
Du har läst vad jag skrivit tidigare om Kauklija och galleri Atrium.
Du är intelligent långt över genomsnittet och då inser du rätt snart att vi svenskar inte sysslar med mord högt upp i politiska kretsar. Om du har egna politiska ståndpunkter som påverkar ditt resonemang så är du välkommen att förtydliga dessa.
Vi svenskar blir däremot utsatta då och då, för mord och attentat mot våra politiker. Jag vädjar till ditt sunda intellekt.
--------------------------------------------
Tråden om rättsläkaren gör/ger inte honom till rättvisa men det kanske ger en fingervisning.
(FB) Professor Emeritius och rättsläkare Jovan Rajs?
Du är intelligent långt över genomsnittet och då inser du rätt snart att vi svenskar inte sysslar med mord högt upp i politiska kretsar. Om du har egna politiska ståndpunkter som påverkar ditt resonemang så är du välkommen att förtydliga dessa.
Vi svenskar blir däremot utsatta då och då, för mord och attentat mot våra politiker. Jag vädjar till ditt sunda intellekt.
--------------------------------------------
Tråden om rättsläkaren gör/ger inte honom till rättvisa men det kanske ger en fingervisning.
(FB) Professor Emeritius och rättsläkare Jovan Rajs?
Nej jag har inga särskilda politiska ståndpunkter som är bestämmande över vad jag uppfattar som mer eller mindre sannolikt, möjligt eller omöjligt beträffande MOP.
Men jag ser inte specifikt skäl att utesluta teorin som den presenterades, för att jag ska göra det skulle jag behöva lite mer än att "vi svenskar gör inte så". Något antal var säkert kapabla, fysiskt som psykiskt. Och självklart lär inte Försvarsmakten rekryterna att skjuta statsministern men om något antal individer i befälsställning kan uttala sig med tvärsäkerhet om att OP var landsförrädare baserat på skvaller (eller rent av medveten desinformation?) som Thatcher förmodligen "köpt" från ryska avhoppare, man håller vulgära nidvisor och tal i ganska rå vokabulär och även anordnar skjutövningar med bilder på statsministern som figurant så är det väl inte helt omöjligt att någon uppfattar det som önskvärt att ta bort statsministern? Oavsett om det "inte var meningen"?
En barnvakt med stabil bakgrund avseende uppväxtförhållanden i en svensk frikyrkoförsamling behövde inga explicit uttryckliga instruktioner för att skaffa sig ett vapen och ta livet av modern till barnen hon passade.
Men det skulle vara intressant att veta varför du kedjar fast dig vid att det är en omfattande internationell konspiration? Är det för att det vore för futtigt om det skulle visa sig vara ett resultat av nitisk och metodisk dumdristighet av ett begränsat fåtal? Ungefär som en del (inkluderat Helin) låser fast sig vid att da Costa måste ha dödats av ett par vampyrläkare från övre medelklass fast statistiken inte är mer intressant än att pundare oftast tas ihjäl av andra pundare, oftast för skitsaker de trätt över på ett sätt att det ofta inte ens bedöms som mord utan döms som dråp.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-04-27 kl. 21:06.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-04-27 kl. 21:06.