Citat:
Ursprungligen postat av
1X2Helgardera
Tack. Men detta är ju bara något som Aftonbladet påstår. Ingen annan har överhuvudtaget nämnt detta intressanta faktum vad jag vet.
Så, var finns rapporten?
Citat:
Ursprungligen postat av
lm5711
Jag vet inte mer än vad som stod i artikeln. Du får själv värdera hur mycket eller lite du vill tro på det.
Själv tycker jag journalister ofta gör ett extremt dåligt jobb, särskilt när det gäller att sammanfatta eller beskriva saker.
Det finns ju även exempel på journalister som suttit hemma på kammaren och hittat på hela intervjuer. Tex "brandmannen från Boden".
I detta fallet skriver Aftonbladets journalist att han har en kopia på en officiell polisrapport som han citerar direkt ifrån.
Tror du journalisten skarvar eller översätter fel?
Jag är av naturen skeptisk mot lösnummersäljande journalistik ( läs kvällspressen). Tycker det är egendomligt att denna "tills nu hemliga rapport" inte nämns någon annan stans, inte ens i domstolsprotokollen. Dessutom får vi den bara på svenska utan angivande av originaltexten.
Men eftersom det inte verkar ha haft någon inverkan på rättsliga processen kan vi väl lämna det därhän. Det jag reagerar på är det tvärsäkra påståendet i många postings att Bosse ändrat sin utsaga på det sätt som framställs här. Om detta enbart baseras på AB-reporterns scope kommer åtminstone inte jag att ta det som en given sanning.