2019-04-28, 18:18
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Du klarar uppenbarligen inte av att ta åt dig informationen. Lek med ditt leksaksvapen istället, och ge fan i att knalla ut på stan

Det var aldrig tänkt att dom skulle ingripa mot personen, det var tänkt att dom skulle ta uppgifter ifrån anmälare(inringare) . Dom ser då gärningsmannen gå mot dom ute på gatan då dom skall lämna innergården, eftersom den är ett mindre bra ställe att stå på vid det tillfället.Då får gärningsmannen syn på dom, och följer efter dom....osv

Haha, du får nog lägga minst 10 år till på ditt trollande din sopa.

Har du ens läst FUP? Tror inte det, för då hade du sett att RLC tog uppgifterna.

Det står ju för fan klart och tydligt att anmälaren skulle peka ut den förmodade GM.
Citera
2019-04-28, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Haha, du får nog lägga minst 10 år till på ditt trollande din sopa.

Har du ens läst FUP? Tror inte det, för då hade du sett att RLC tog uppgifterna.

Det står ju för fan klart och tydligt att anmälaren skulle peka ut den förmodade GM.

Jodå, och till skillnad från dig kan jag läsa.

Dom sökte efter anmälaren men fick inte tag i honom , det var ALDRIG tänkt att dom skulle ingripa mot killen, detta skulle piketen göra. Och vad tror du dom hade gjort, bjudit på saft och bulle? Naturligtvis hade även dom fyllt honom med bly, förmodligen mera bly.

Det framgår klart och tydligt i FUP att dom försökte undvika killen så gott det gick när konfrontation skedde av MISSTAG.

Du får nog lära dig den grundläggande mängdläran i matematik också, så kanske även du inser att 19-16 aldrig kan bli tio
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-28 kl. 18:24.
Citera
2019-04-28, 19:10
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Jodå, och till skillnad från dig kan jag läsa.

Dom sökte efter anmälaren men fick inte tag i honom , det var ALDRIG tänkt att dom skulle ingripa mot killen, detta skulle piketen göra. Och vad tror du dom hade gjort, bjudit på saft och bulle? Naturligtvis hade även dom fyllt honom med bly, förmodligen mera bly.

Det framgår klart och tydligt i FUP att dom försökte undvika killen så gott det gick när konfrontation skedde av MISSTAG.

Du får nog lära dig den grundläggande mängdläran i matematik också, så kanske även du inser att 19-16 aldrig kan bli tio

Haha, det står ju att anmälaren hela tiden var i kontakt med RLC.

Han var däremot skiträdd och vågade knappt gå ut ur lägenheten för att peka ut GM.

Citat:
RLC: Ja, men vi vill, vi vill gå till den platsen där just han var.

Zaynam: Ja, men jag, alltså jag vågar inte gå ut helt själv, jag är jätterädd.

RLC: Nej , men lyssna, vi kommer stå utanför porten, är du med, vi står där på plats.

Zaynam: Ok, men när då?

RLC: Nu, om en minut, de håller på och kör dit nu, så jag kommer säga till när du kan gå ned.

Zaynam: Ja, men lyssna, grejen är den att det finns två sidor, ni måste komma till dörr..
Till den här bakpå, den på baksidan.

RLC: Ja hallå, du kan vara kvar i lägenheten, jag säger till när du kan gå ut.

Zaynam: Ja ok.

RLC: Du kan gå ut nu, nu står polisen där. Nu kan du gå ut via Norrbackagatan.

Zaynam: Väntar de utanför porten?

RLC: De är på Norrbackagatan sidan, du kan gå ut, det finns polis där nu
Om du bara går ut på baksidan, vi står där, det är massa blåljus och allting.

Zaynam: Men grejen är att det är typ en minut att gå ut till Norrbackagatan.

RLC: Ja

Zaynam: Det är ju inte precis vid oss och det kan ju hända att mannen står precis här.

RLC: Nej, han är inte där, då hade vi sett honom.

Zaynam: Ok, jag är skiträdd alltså.

RLC: Det är bara att gå ut, jag lyssnar på, jag är med dig.

Zaynam: Alltså, jag såg honom!

RLC: Vad, vänta, ok ser ni mannen, var står han exakt?

Zaynam: Han är utanför, med pistolen i handen.Utanför med pistolen i handen?

RLC: Lyssna nu Zaynam, såg du pistolen i handen?

Zaynam: Ja ja ja ja

RLC: Står han på baksidan, ut mot Norrbackagatan?

Zaynam: Nej. Där vi befinner oss nu är Norra Stationsgatan 99 och det är
studentlägenheter, men det finns två ingångar.
Det är den som precis bakom, om man går in där via Norrbackagatan, de, de
finns en tobaksaffär där…och en sån här däckaffär och precis där så finns det en
vit grind, där man går igenom och sen går rakt där.

RLC: Så man går, man går via Norrbackagatan?

Zaynam: Ja.

RLC: Via en vit grind.

Zaynam: Som är öppen, sen går man bara igenom där och så passerar man såhär några vita
byggnader, sen är det en grä... gräsmatta med en studsmatta, så går man över
gräsmattan.

RLC: Så passerar man några vita byggnader och sedan?

Zaynam: Sedan kommer det en gräsmatta, där det finns en studsmatta.

RLC: Gräsmatta med en studsmatta.

Zaynam: Och där borde han befinna sig

RLC: Intill studsmattan?

Zaynam: Nej inte intill studsmattan utan på gräsmattan.

RLC: Gå upp i lägenheten igen.

Drygt 1 minut senare så börjar skjutningen. Detta bevisar att anmälaren guidar poliserna till Eric Torell.

Du får träna lite mera med din trollning, 10 år räcker uppenbarligen inte.
Citera
2019-04-28, 19:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Haha, det står ju att anmälaren hela tiden var i kontakt med RLC.

Han var däremot skiträdd och vågade knappt gå ut ur lägenheten för att peka ut GM.

Drygt 1 minut senare så börjar skjutningen. Detta bevisar att anmälaren guidar poliserna till Eric Torell.

Du får träna lite mera med din trollning, 10 år räcker uppenbarligen inte.

Återigen, du får lära dig grundläggande mängdträning i matematik, 19-16 kan inte bli 10.

Och återigen så framgår det att var tänkt att dom skulle ta kontakt ned anmälaren fysiskt, lär dig läsa det du själv citerar.

Tanken var aldrig att dom skulle konfrontera killen, tanken var att ta reda på hans position, att anmälaren skulle peka ut vart han sett hon, vart han gick... Etcetc

Nej det bevisar inte ett skit, annat än det jag sagt tidigare. Patrullen uppgift var endast att ta kontakt ned anmälaren.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-28 kl. 19:31.
Citera
2019-04-28, 22:20
Medlem
Citat:
Utgångsvärdet, dvs en man med vapen( som går med detta helt synligt) tyder dock mera på en ensam beväpnad vettvilling mera än organiserade brottslingar. Och om dom beväpnade serberna väntat vid bussen, beväpnade med automatvapen och beredd på poliserna som då kommer växelvis framryckning,så hade dom nog varit ganska torsk vilket fall som helst. I Polisarbetet så måste man( tyvärr) utgå ifrån vad som är mest sannolikt ganska ofta, och då ta en kalkylerad risk.

Risken man tar om man skall ut på öppen gata( här tog man en kalkylerad sådan som jag fullt kan förstå), där man vet att det någonstans( men man vet inte vart) går omkring en beväpnad gm är ju att du då exponerar dig då du går ut på själva gatan, vilket ju här var vad som hände och även var anledningen till varför dom retirerade in på innergården igen. Man behöver inte trycka inne på gården, men lägga lite tid för att ta reda på gm position innan man försöker lämna den kan vara bra.

Att fippla på sig det förstärkta skyddet dom hade i piketbussen är inget dom hade kunnat syssla med ute på gatan i vart fall, utan det hade blivit att förflytta sig till en annan position för att göra det.

Jag har en liten misstanke att ni får lära er att rabbla termer, men aldrig verkligen lär er att tänka taktiskt. Om det stämmer har kåren stora problem framför sig.
https://quizlet.com/238090077/flashcards
Citera
2019-04-28, 23:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av s.i.d.d.
Jag har en liten misstanke att ni får lära er att rabbla termer, men aldrig verkligen lär er att tänka taktiskt. Om det stämmer har kåren stora problem framför sig.
https://quizlet.com/238090077/flashcards

Det är knappast tur/ slump att dom allra flesta ingripanden går mkt bra, så det är definitivt inte så att taktiskt tänkande inte lärs ut och tillämpas.Utbildningen ifrån PHS, gällande taktik och agerande, är dock i sådana här sammanhang inte särskilt omfattande och för lite praktisk. Som sagt, mindre värdegrundstrams och mer utrymme för sådant hade kanske funnits?

Kårens stora( och framtida) problem är att politiker, HR-sprättar och div " tyckare" är dom som har all makt. Som sagt, det är INTE dom som är poliser som bestämt att utbildningen skall se ut som den den gör.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-28 kl. 23:33.
Citera
2019-04-30, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Du påstår att det är väldigt vanligt att vittnen och närstående maskas - det är praktiken. Ge exempel på detta då? Annars utgår jag ifrån att du är ett troll.

Här kan du läsa en nyavkunnad dom om våldtäkt som är upplagd så
https://minfil.com/X8n992k2nb/S_dert_rns_TR_B_2975-19_Dom_2019-04-29_pdf

Citat:
Sekretessen enligt 35 kap 12 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) ska
fortsätta att gälla för uppgifter som har lagts fram vid förhandling inom stängda
dörrar som kan röja Sekretess C:s, Sekretess D:s eller Sekretess E:s identiteter. Det
innefattar identitetsuppgifter och andra uppgifter som kan leda till att identiteterna går
att klarlägga. Detsamma ska gälla Sekretess C:s identitetsuppgifter i partsbilagan till
denna dom.

Inte bara tjejens namn som är hemligt som du ser.
Citera
2019-04-30, 10:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Ju mer dom använder ordet Rädd,ju större chans att bli friade,tror dom.
Deras genensamma kaffe-stunder har lett till stora planer. Riktiga ärthjärnor -whoco-

Var det under dom "gemensamma kaffestunderna" dom trollade fram vapnet också?

Och konspirerar ihop att han höjt vapnet mot dom?

För i själva verket fick dom bara för sig att för skojs skull skjuta på en förståndshandikappad

Är man rätt person att kalla andra ärthjärna när man tror på sådant?

Rädd blir som sagt alla med en fungerande amygdala i sådana här situationer, så enkelt är det. Sen tror jag inte dom nämner deras andra rädsla, den som gör att dom till varje pris vill undvika att skjuta, rädslan att bli föremål för utredningar och drev i media
Citera
2019-04-30, 13:19
Medlem
Citat:

Och konspirerar ihop att han höjt vapnet mot dom?

Det är väl misstanke 1A om man får fem minuter tillsammans före förhör i en sådan här situation. Eller?

Just i det här fallet lyckas de dock hyfsat övertyga mig att det faktiskt var så det gick till. Det gör hela förloppet sannolikt från ax till limpa.
Citera
2019-04-30, 13:48
Bannlyst
Citat:
Det är väl misstanke 1A om man får fem minuter tillsammans före förhör i en sådan här situation. Eller?

Just i det här fallet lyckas de dock hyfsat övertyga mig att det faktiskt var så det gick till. Det gör hela förloppet sannolikt från ax till limpa.

Den enda möjligheten som i svensk lag finns att öht fysiskt förhindra misstänkta att samtala med varandra är genom häktningsgrunderna i rättegångsbalken, något som inte heller är aktuellt i dom flesta andra ärenden där dom misstänkta inte är poliser.

Svensk utredningsmetodik går ut på att man samlar bevisning, som man sedan ställer en misstänkt mot. Det är därför man i regel hör misstänkt sist i ett ärende. Är omständigheterna gynnsamma, och nödvändig bevisning dokumenterats i tidigt skede så behövs ofta inget frihetsberövande av det slaget. Att misstänkta kan ljuga i både förhör och rättegång är omöjligt att förhindra, eftersom det inte är ett brott att varken blåljuga eller hålla käften om man är misstänkt för brott.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-30 kl. 14:32.
Citera
2019-04-30, 14:33
Medlem
Citat:
Den enda möjligheten som i svensk lag finns att öht fysiskt förhindra misstänkta att samtala med varandra är genom häktningsgrunderna i rättegångsbalken, något som inte heller är aktuellt i dom flesta andra ärenden där dom misstänkta inte är poliser.

Alltså hade konspiration varit 1A här.
Citera
2019-04-30, 14:34
Bannlyst
Citat:
Alltså hade konspiration varit 1A här.

Nej.

Citat:

Svensk utredningsmetodik går ut på att man samlar bevisning, som man sedan ställer en misstänkt mot. Det är därför man i regel hör misstänkt sist i ett ärende. Är omständigheterna gynnsamma, och nödvändig bevisning dokumenterats i tidigt skede så behövs ofta inget frihetsberövande av det slaget. Att misstänkta kan ljuga i både förhör och rättegång är omöjligt att förhindra, eftersom det inte är ett brott att varken blåljuga eller hålla käften om man är misstänkt för brott.

Sen som du är inne på själv. Det är totalt osannolikt att alla tre poliser i detta fall av en slump sett en utvecklingsstörd, som dom gemensamt bestämt sig för att skjuta prick på bara för skojs skull.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-30 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in