Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
För att använda lite fler klyschor: motivation slår klass.
Det är den sämsta klyschan någonsin. Klass slår motivation nästan varje gång.
Citat:
FBK var ju på glid ut mot HV och hamnade egentligen fel på hela finalserien. De var som häst i tredjespår hela vägen ivirigt sökande position. Kort sagt de ödade mycket kraft och energi på att komma rätt. Djurgården profiterade på det.
HV var faktiskt rätt bra i kvarten. Bättre än vad Djurgården har varit i semi och final, tycker jag.
Citat:
Frölunda fick å sin sida möta ett Luleå som inte riktigt motsvarade det som seriespelet tydde på. Det blev ändå en ganska enkel resa för Frölunda, kanske för enkel?
Det vet jag inte om jag tycker. Frölunda har ju varit det klart bättre laget i 3 av 4 matcher i finalserien, och en har varit jämn. Att ändå bara vinna 2, det är tillfälligheter.
Citat:
Djurgården gör det ju förvånansvärt bra och det är som sagt målen som räknas. I en serie i bästa av sju är det dock alltid mer än tur som avgör. Leksand slog ju ut Modo i en berömd matchserie 2016. Naturligtvis var Modo bättre rent kapacitetsmässigt, men vad hjälpte det?
Det är ju det här jag säger. Att bäst inte alltid vinner. Jag säger inte att Djurgården borde lämna ifrån sig en av sina vinster till Frölunda eller släppa finalplatsen till Färjestad. Jag säger bara att jag inte tycker att dom har spelat särskilt bra sett till nivån semifinal / final i SHL.
Citat:
Den som vinner matchen på tisdag vinner sedan SM-guld. Tro det blir sex matcher.
Hockey är hockey. Inget blir klart på tisdag. Men visst är det en enorm fördel för den som vinner den matchen.