Citat:
Ursprungligen postat av
Gospel.of.Luke
Japp, Rafael Trujillo! Han var Dominikanska republikens diktator i över 30 år. Hans tid vid makten är enligt Wikipedia "considered one of the bloodiest eras ever in the Americas".
- - -
Måste bara (sorry - tror jag dragit denna story förut) återberätta helt OT när jag ville impa lite på en moppe-taxichaffis med vilken jag gjorde en heldag i Puerto Plata, under nationaldagen dessutom. Skön lirare i 70-75 årsåldern, körde som en galning, som alla andra. Mest för att name-droppa lite drog jag, när vi delade en cigarr och beundrade utsikten över hela stan fr ett berg; "that Trujillo guy must have been a real brutal kind of a guy?" "si,si, cruel... but you see, he did one good thing... he took those rich kids al universidad one day a month to work on the cocoa plantations...real hard work.." "just to give them a taste of how ordinary folks lived..?" "si, si... in that... he was a good man..."
Borde Lövet initiera! Skicka ut juriststudenterna t ex ut och plocka åtm 10 liter jordgubbar per dag - åtm EN dag per sommarmånad. Så de får se hur vanliga polacker har det... nysvenskarna finns det ju inga enkla jobb till...
Sorry för OT! Snyggt taget btw.