2019-04-26, 17:43
Medlem
Varför jag undrar om det är att jag i c:a 5 månader har haft stora problem med illamående och dålig aptit och viktnedgång och matt i kroppen och frusenhet i kroppen som kommer och går varannan dag. Men som sagt jag har tagit mycket blodprov avföringsprov och koloskopi och röntgen av magen och gastroskopi och allt visar att det är ok. Men det är det definitivt inte med mig och sjukvården kan tyvärr inte göra något mer eftersom allt ser bara bra ut och det har gått så långt att jag faktiskt beredd att betala en rejäl slant för en helkropps sanning med stor undersökning och där kan dom hittar saker som inte syns på blodprov m,m.
Citera
2019-04-26, 17:47
Medlem
Freebss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T5chrille
Hej är det någon som vet att man kan ha en sjukdom i kroppen men ändå har bra blodvärden man har tyvärr hört att det kan finans vissa sjukdomar som inte ses på blodprov m,m och har även läst att förstadium till tex cancer inte kan spåras i blodet med blodprov någon som har erfarenhet av detta ?
Du har Hypokondri utan tvekan. Bara att kolla dina inlägg.
Citera
2019-04-26, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebs
Du har Hypokondri utan tvekan. Bara att kolla dina inlägg.
Jag vet att jag inte har hypokondri för det har man väl knappast när man inte har någon aptit och illamående och är fruktansvärt trött och hängig och frusen. Och har blivit ganska personlighetsförändringar och jag känner min kropp ordentligt och bättre än vissa läkare och vill verkligen veta om någon alvarlig är på gång.
Citera
2019-04-26, 21:48
Medlem
Dyslexi och hypokondri kan säkert ge lite psykosomatiska symtom.
Citera
2019-04-26, 21:49
Medlem
Citat:
Hej är det någon som vet att man kan ha en sjukdom i kroppen men ändå har bra blodvärden man har tyvärr hört att det kan finans vissa sjukdomar som inte ses på blodprov m,m och har även läst att förstadium till tex cancer inte kan spåras i blodet med blodprov någon som har erfarenhet av detta ?

Ja, det är klart att man kan. Jag själv har psykisk ohälsa men perfekta blodvärden, medan jag är konstant trött och energilös. Blodet är det sista som blir onormalt, det lånar från vävnader för att hela tiden upprätthålla en jämn nivå. En hårmineralanalys kan till skillnad från blod och urin och liknande, upptäcka obalanser på ett tidigt stadium.
Citera
2019-04-26, 22:23
Medlem
seaworthys avatar
Du har blivit undersökt och tagit prover. Man hittar inget fel på dig. Nästa steg är att kontakta primärvården för att få hjälp av en psykolog.
Citera
2019-04-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
Du har blivit undersökt och tagit prover. Man hittar inget fel på dig. Nästa steg är att kontakta primärvården för att få hjälp av en psykolog.
Det finns faktiskt cancer sjukdomar som kan komma smygande med mina symtom som tex cancer i buksportkörteln eller i levern och då vill man väldigt gärna veta i tid vad som är på gång annars är det godnatt ganska fort. Och det är just buksportkörteln som jag tror att jag har lite problem med tyvärr men det finns lite snällare sjukdomar i buksportkörteln också men sjukdomar i buksportkörteln är ganska svårt att diagnostisera.
Citera
2019-04-27, 17:45
Bannlyst
När jag är allra längst nere psykiskt, brukar jag fråga mig om jag kan springa en halv maraton. Dom amerikanska indianerna säger att som springa är som <jag vet inte>

Din uppgift! Om du tar tag i detta är att börja jogga. Det är uppenbart att du inte har några svåra sjukdomar.

Törs man fråga dig om civilstatus? Det är något primärvärden ofta glömmer. Om man bor ensam. Det är lätt att man går in i en evig loop av självförnekelse och ett negativt tankesätt.

Jag tror inte för fem öre att du har cancer! Möjligen har du dåligt självförtoende vilket sabbar din tillvaro, men tro mig. Vi har alla dåligt självförtroende!

Jag vill nu säga nåt i stilen "vad vinden bär oss", men jag hittar inte rätt ord. Försök vara öppen för allt och alla. (förutom imaner i källarmoskeer)

Citat:
Senast redigerad av Varsamt 2019-04-27 kl. 17:54.
Citera
2019-04-27, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varsamt
När jag är allra längst nere psykiskt, brukar jag fråga mig om jag kan springa en halv maraton. Dom amerikanska indianerna säger att som springa är som <jag vet inte>

Din uppgift! Om du tar tag i detta är att börja jogga. Det är uppenbart att du inte har några svåra sjukdomar.

Törs man fråga dig om civilstatus? Det är något primärvärden ofta glömmer. Om man bor ensam. Det är lätt att man går in i en evig loop av självförnekelse och ett negativt tankesätt.

Jag tror inte för fem öre att du har cancer! Möjligen har du dåligt självförtoende vilket sabbar din tillvaro, men tro mig. Vi har alla dåligt självförtroende!

Jag vill nu säga nåt i stilen "vad vinden bär oss", men jag hittar inte rätt ord. Försök vara öppen för allt och alla. (förutom imaner i källarmoskeer)
Jag lever i ett fantastiskt särbo förhållande med min kära särbo c:a 10 mil bort och det funkar bra och har 2 tjejer under tonåren så allt är ok där iallafall. Och om jag hade ork att ta mig ut och jogga lite lätt skulle jag göra det det men den orken finns tyvärr inte. Och har väldigt svårt att gå upp i vikt när jag väl ha orken att äta mat och ibland har jag lite bättre aptit och ibland är den borta men man måste äta ändå för att få lite energi m,m och vissa andra saker har också blivit lite förändrad tex mindre sexlust tyvärr. Men hoppas på det bästa att detta vänder till det normala som det var förut. Men funderar på att göra en helkropps scanning med stor kropps undersökning.
Citera
2019-04-27, 20:31
Bannlyst
Fast, det jag inte nämnde till dig i början är att dom nordamerikanska indianerna kallar löpning för meditation. Bruce Lee kallade löpning för "The king of excercise".

Det låter som du har ett ganska trevligt familjeliv!

En av mina nuvarande favoritlåtar är Mississippi Mountain top, med Kid Rock.

Den är rätt bra! Hoppas du gillar den också!

https://www.youtube.com/watch?v=Ig-9RDH5dZ0

Citat:
Jag lever i ett fantastiskt särbo förhållande med min kära särbo c:a 10 mil bort och det funkar bra och har 2 tjejer under tonåren så allt är ok där iallafall. Och om jag hade ork att ta mig ut och jogga lite lätt skulle jag göra det det men den orken finns tyvärr inte. Och har väldigt svårt att gå upp i vikt när jag väl ha orken att äta mat och ibland har jag lite bättre aptit och ibland är den borta men man måste äta ändå för att få lite energi m,m och vissa andra saker har också blivit lite förändrad tex mindre sexlust tyvärr. Men hoppas på det bästa att detta vänder till det normala som det var förut. Men funderar på att göra en helkropps scanning med stor kropps undersökning.
Citera
2019-04-27, 21:02
Medlem
Kajahs avatar
Jag tycker det osar psykisk ohälsa om precis varenda ett av dina inlägg. Jag är likadan. Har haft en massa olika, konstiga symptom som definitivt kunde ha varit cancer, hjärtsjukdomar eller precis vad fan som helst. Jag tänker inte börja lista alla konstigheter jag upplevt de senaste fyra, fem åren. Det är faktiskt helt fantastiskt vilka mind fucks du kan trolla dig själv med. Förmodligen kommer du inte ta åt dig vad jag säger, med det är ok, det ingår i sjukdomsbilden hos en hypokondriker.
Peace!
Citera
2019-04-27, 23:01
Medlem
SvartaBjorns avatar
Då TS redan hade en tråd om sin hälsa passar det bättre att fortsätta i den.
Trådar därför sammanfogade.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in