2019-04-27, 17:59
Medlem
Har någon följt Oskar Sundqvist, St Lous Blues, den här säsongen? Är han en bra förstärkning ifall Blues åker mot Dallas?
Citera
2019-04-27, 18:25
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Marcus Pettersson klar. Då har vi OEL, Ekholm, Larsson, Gustafsson, Hägg & Pettersson på backsidan. Den är helt okej även om jag gärna hade sett en uppgradering istället för Hägg. Klingberg hade varit en dröm om de åker ut.

Jag läste det förut! Riktigt skönt, nu kan vi går runt på 3 riktigt starka backpar!

Klingberg hade höjt laget men vi har redan två offensiva backar som är så pass bra att dom kan stå på blå i varsin PP-formation, så vi klarar oss utan. Vår backuppsättning är enormt bra. Vi får se vad Kanada skrapar ihop, men troligen bäst i turneringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Tack!

Ja då ser Kanada genast lite vassare ut. Det kommer säkert ramla in fler tunga namn framöver.

Ja, det lär nog dyka in fler. Kanada kommer ha ett lag som blir att räkna med.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Läste nånstans att Niklas Kronwall inte blivit tillfrågad. Tror ni att han tidigt meddelat ledningen att han inte är intresserad? Eller anses han inte platsa?

Kronwall har inte varit med på länge, jag har för mig att han för flera år sedan deklarerade att han är klar med landslaget, men jag minns inte säkert.

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Henke är väl mest med för att locka Joel till VM.

Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Har någon följt Oskar Sundqvist, St Lous Blues, den här säsongen? Är han en bra förstärkning ifall Blues åker mot Dallas?

Följer och följer, men han tycker jag absolut skulle tillföra något.
Citera
2019-04-27, 18:30
Medlem
Vobblers avatar
Härlig uppsättning i år, allt annat än ett tredje raka vore ju ett fiasko.
Citera
2019-04-27, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler

Utveckla det här tack. Vi är en av 4 guldfavoriter men att det skulle klassas som fiasko om vi inte vann? Nej,det håller jag inte alls med om.
Citera
2019-04-27, 18:33
Medlem
FNLSs avatar
En mer seriös fråga, är det någon i finallagen ni vill se i VM?
Själv är jag förtjust i den frejdige Fjällby
Citera
2019-04-27, 18:36
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Haha, du driver va? Har du sett vilka lag Ryssland och USA mönstrar? Kanada kommer vara bra som alltid. Nej, det här är inte ett givet guld.

Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
En mer seriös fråga, är det någon i finallagen ni vill se i VM?
Själv är jag förtjust i den frejdige Fjällby

Helst inte. Jag hoppas att vi fyller laget med bra NHL-spelare.
Citera
2019-04-27, 18:44
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Haha, du driver va? Har du sett vilka lag Ryssland och USA mönstrar? Kanada kommer vara bra som alltid. Nej, det här är inte ett givet guld.

.

Citat:
Ursprungligen postat av phille205
Utveckla det här tack. Vi är en av 4 guldfavoriter men att det skulle klassas som fiasko om vi inte vann? Nej,det håller jag inte alls med om.

Ni är ju helt jävla värdelösa, kan ni något om sport överhuvudtaget. USA vinner ju VM jävligt ofta, haha. Ryssland är ett litet hot, men de super alltid ner sig och orkar aldrig andra veckan.

Om inte Sverige vinner guldet ska jag springa Göteborgsvarvet naken nästa år.
Citera
2019-04-27, 18:46
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ni är ju helt jävla värdelösa, kan ni något om sport överhuvudtaget. USA vinner ju VM jävligt ofta, haha. Ryssland är ett litet hot, men de super alltid ner sig och orkar aldrig andra veckan.

Han som sa't. USA började ta VM på allvar förra året. Historiken är inte värd något då.

Citat:
Om inte Sverige vinner guldet ska springa Göteborgsvarvet naken nästa år.

Lovar du att ha bodycam, lägga upp på youtube och länka i tråden efteråt?
Citera
2019-04-27, 18:48
Medlem
-Mystics avatar
Hur ser centersidan ut om Bäckis inte joinar? Riktigt synd att Karlsson var tvungen att tacka nej pga kontrakt. Hade vi haft både Bäckis och W.Karlsson så hade centersidan varit urstark.
Citera
2019-04-27, 18:48
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag läste det förut! Riktigt skönt, nu kan vi går runt på 3 riktigt starka backpar!

Klingberg hade höjt laget men vi har redan två offensiva backar som är så pass bra att dom kan stå på blå i varsin PP-formation, så vi klarar oss utan. Vår backuppsättning är enormt bra. Vi får se vad Kanada skrapar ihop, men troligen bäst i turneringen.

Du som verkar kunna mycket om ishockey, hur rankar du då Sveriges målvakter och forwards i förhållande till de andra lagen? (Utifrån det vi vet så här långt om lagen förståss.)

Bäst målisar? Men "bara" 3:e - 4:e bästa forwards? Eller?
Citera
2019-04-27, 18:52
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Mystic
Hur ser centersidan ut om Bäckis inte joinar? Riktigt synd att Karlsson var tvungen att tacka nej pga kontrakt. Hade vi haft både Bäckis och W.Karlsson så hade centersidan varit urstark.

Rätt okej ändå. EP är center. Lindholm kan spela center även om jag tycker han är klart bättre som ytter. Nylander kan spela center men samma där. Sen har vi Anton Lander som är duktig. Jag tycker han är klockren för en tredjekejda. Krüger centrar fjärdekedjan och är perfekt i den rollen. Men Bäckis skulle höja laget enormt.

Citat:
Du som verkar kunna mycket om ishockey, hur rankar du då Sveriges målvakter och forwards i förhållande till de andra lagen? (Utifrån det vi vet så här långt om lagen förståss.)

Bland dom bättre. Men Rysslands Vasilevskij får väl anses ha varit bättre i år. Matt Murray i Kanada är också riktigt bra. USA har något sämre målvakter. Vet inte om det är Demko eller Schneider dom siktar på som förstespade, men ingen av dom känns som att dom är på samma nivå. Sen får vi se vad det fyller på med...
Citera
2019-04-27, 19:51
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:

I en kort landslagsturnering känns inte statistiken under NHL-säsongen jätteviktig. Helt nya lag. Minns Nittymäki som något oväntat var klart bästa målvakt i OS i Turin, t.ex.

Men, någon av Sverige/Ryssland/Kanada har nog bästa startkeepern. Sen har Sverige en högklassig backup i Markström.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in