2019-04-27, 15:56
Medlem
Marcus Pettersson klar. Då har vi OEL, Ekholm, Larsson, Gustafsson, Hägg & Pettersson på backsidan. Den är helt okej även om jag gärna hade sett en uppgradering istället för Hägg. Klingberg hade varit en dröm om de åker ut.
Citera
2019-04-27, 16:01
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det lär komma en del stjärnor som spetsar till den där truppen.

T ex som dessa.

Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Blir ju lite bättre nu med Tavares, Stone och Murray, men fortfarande inte lika heta som de sett ut senaste åren. Men, typ bara halva laget uttaget.

Tack!

Ja då ser Kanada genast lite vassare ut. Det kommer säkert ramla in fler tunga namn framöver.
Citera
2019-04-27, 16:03
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Archibald10
Marcus Pettersson klar. Då har vi OEL, Ekholm, Larsson, Gustafsson, Hägg & Pettersson på backsidan. Den är helt okej även om jag gärna hade sett en uppgradering istället för Hägg. Klingberg hade varit en dröm om de åker ut.

Bra! Inget att klaga på när det gäller backarna nu. Klingberg en bonus som du säger. Hägg känns lite underskattad, en jävel på att blocka skott.
Citera
2019-04-27, 16:23
Moderator
Ancistruss avatar
Två frågor:

1. Att Slovakien kommer ha publiken på sin sida är ju garanterat. Att även många tjeckiska fans kommer sitta på läktaren utgår också ifrån. Men hur är slovakernas relation till tjeckerna? Kommer de stödja dem, eller är det en rivalitet mellan dem så att de stödjer vilka som helst utom just Tjeckien? Någon som vet?

2. Alltid kul med en riktig underdog tycker jag. Har någon koll på hur det gått för britterna inför VM? Har de stärkt sina aktier för att kunna undvika nedflyttning, eller har de varit lika bleka som befarat? Är ishockey-vm något som öht nämns i brittisk media nu när de kvalificerat sig inför vm, eller är det uteslutande fotboll?
Citera
2019-04-27, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Finland förefaller ha problem att få många av sina bästa spelare att vilja spela i landslaget. Vet ni, eller någon annan i tråden, varför?

Har skrivit förut men kan skriva igen, detta problem existerar inte. Det är bara nånting som media har byggt upp. Det är snarare tvärtom, våra bästa spelare brukar ofta ställa upp. Men då har vi haft ett annat problem, och det är att vi har saknat bredd. Faktum är att om vi bara backar några år så hade inte Finland många NHL spelare alls, speciellt på backsidan. Det är någonting som man lätt glömmer, och även nu så har Finland mycket färre NHL spelare än till exempel Sverige. 49 Finländare har spelat NHL hockey iår mot Sveriges 93. Säsongen 2015/2016 så hade Finland bara 22! spelare som var ordinarie i NHL. Inte konstigt att Finland brukar ha mindre NHL spelare i sina landslag.

När NHL spelare har utgående kontrakt så brukar dom inte åka till VM. Iår så har nästan alla Finska NHL spelare utgående kontrakt. Där har du den största anledningen till att Finland bara har två NHL spelare i detta års VM.

Förra året när många hade kontrakt så mönstrade vi ett av våra bästa VM lag på länge.

Så det finns inget "problem" egentligen, det är bara dom mindre insatta som inte väljer att titta djupare på läget utan istället börjar skrika efter problem inom finska landslaget!
Senast redigerad av Pol9gif 2019-04-27 kl. 16:27.
Citera
2019-04-27, 16:33
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Har skrivit förut men kan skriva igen, detta problem existerar inte. Det är bara nånting som media har byggt upp. Det är snarare tvärtom, våra bästa spelare brukar ofta ställa upp. Men då har vi haft ett annat problem, och det är att vi har saknat bredd. Faktum är att om vi bara backar några år så hade inte Finland många NHL spelare alls, speciellt på backsidan. Det är någonting som man lätt glömmer, och även nu så har Finland mycket färre NHL spelare än till exempel Sverige. 49 Finländare har spelat NHL hockey iår mot Sveriges 93. Säsongen 2015/2016 så hade Finland bara 22! spelare som var ordinarie i NHL. Inte konstigt att Finland brukar ha mindre NHL spelare i sina landslag.

När NHL spelare har utgående kontrakt så brukar dom inte åka till VM. Iår så har nästan alla Finska NHL spelare utgående kontrakt. Där har du den största anledningen till att Finland bara har två NHL spelare i detta års VM.

Förra året när många hade kontrakt så mönstrade vi ett av våra bästa VM lag på länge.

Så det finns inget "problem" egentligen, det är bara dom mindre insatta som inte väljer att titta djupare på läget utan istället börjar skrika efter problem inom finska landslaget!

Bra skrivet. Det är likadant när svenskar sitter på utgående kontrakt. William Karlsson, t.ex.
Citera
2019-04-27, 16:34
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

OK tack, då vet jag. Jag tillhör definitivt "de mindre insatta" det medger jag, det är därför jag läser tråden och ställer dumma frågor till er mer insatta. Så nu blev jag lite mer insatt. Tack!

Jag övertolkade uppenbarligen det du skrev i ditt tidigare inlägg då du även nämnde KHL-spelarna. Se nedan.

Citat:
Finlands trupp är princip ett Liiga-allstar lag , blir nog bara Sakari Manninen, Marko Anttila och Miika Koivisto från KHL. KHL spelarna verkar bojkotta?
Citera
2019-04-27, 16:37
Medlem
knurras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus

2. Alltid kul med en riktig underdog tycker jag. Har någon koll på hur det gått för britterna inför VM? Har de stärkt sina aktier för att kunna undvika nedflyttning, eller har de varit lika bleka som befarat? Är ishockey-vm något som öht nämns i brittisk media nu när de kvalificerat sig inför vm, eller är det uteslutande fotboll?

Det enda jag sett är att de förlorade mot italien med 2-5 i veckan, så mycket dåligt.
Citera
2019-04-27, 17:32
Medlem
Jarvsofakss avatar
Läste nånstans att Niklas Kronwall inte blivit tillfrågad. Tror ni att han tidigt meddelat ledningen att han inte är intresserad? Eller anses han inte platsa?
Citera
2019-04-27, 17:35
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Läste nånstans att Niklas Kronwall inte blivit tillfrågad. Tror ni att han tidigt meddelat ledningen att han inte är intresserad? Eller anses han inte platsa?
Det senare.
Citera
2019-04-27, 17:46
Medlem
FNLSs avatar
Henke är väl mest med för att locka Joel till VM.
Citera
2019-04-27, 17:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNLS
Henke är väl mest med för att locka Joel till VM.

Så måste det vara . Fast Joel skulle definitivt inte skämma ut sig i en VM-trupp, han visar grym klass och rutin i SM-slutspelet f.n.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in