2019-04-27, 13:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag minns att EGT ifrågasatte i början varför SD helt plötsligt skulle blivit svartsjuk och förbannad när de inte ens umgåtts sedan 2017. Det tyckte jag var en "friande" omständighet för SD men sedan när det kom fram att de fortsatt träffas fram till mordet så ändrade jag min uppfattning.

Det är på oerhört svårt att veta på vilket sätt umgänget sett ut mellan dom (och i vilken omfattning).
Därför blir det också svårt att dra direkta slutsatser om eventuell svartsjuka.

I mina tankar tänker jag att det som @Dahliabelle tar upp, att LW ville avsluta, men det gick inte SD med på kan vara något som kantat relationen på slutet.

Men hur/när/var de har umgåtts och under vilka villkor, det anser jag inte klarlagt i tråden.

"Svartsjuka" kan ligga kvar i lång tid efter ett avslutat förhållande hos vissa. Hos en mycket kontrollerande person kan det säkert finnas kvar mycket länge.

Det finns ju fall där kvinnor har begärt skilsmässa, inlett nytt förhållande med en man och flyttat och ändå har exet inte kunnat släppa det hela utan mördat kvinnan efter lång tid av stalkning och trakasserier. Då måste "svartsjukan" ju ha pågått en längre tid utan att de har haft ett förhållande.
Citera
2019-04-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medinsyn
Ozzy:
Vi har inte skrivit att de hjälptes åt med mystar osv just den kvällen.

Jag har en personlig tro, som främst beror på just nämnda samarbete, att SD inte hade några synpunkter på norgeresan. Men jag VET inget, och känner inte till någon annan som säger sig veta heller.

Slut för idag.

Okej Medinsyn, tack för ditt svar.
Nöjer mig med det, att du har en personlig tro och att
du inte säkert vet och känner inte någon annan som gör
det heller.

Med det sagt så ska jag sluta "bråka" med dig!
(Eller rättare sagt ni, som delar på kontot.)
Citera
2019-04-27, 14:03
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ozzy:

Jag har en personlig tro, som främst beror på just nämnda samarbete, att SD inte hade några synpunkter på norgeresan. Men jag VET inget, och känner inte till någon annan som säger sig veta heller.

Slut för idag.

”Vi”?
Är ni flera som skriver från ett konto?
Eller är du grandios och kallar dig själv
för ”vi”?
Eller är du schizofren?

Kan vara bra för oss att veta för att
kunna bedöma din trovärdighet.
Citera
2019-04-27, 14:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(det lilla jag fetat)
Jag är glad att folk Medinsyn i verkligheten är åter i tråden, det ser jag på med välbehag.

Det du skrev om att SD och LW hade fortsatt kontakt ända fram till slutet bör ha stört en del av trådens SD-hatare. Det passar ju inte alls ihop med bilden av att LW skulle ha totalt brutit med SD, en bild som flera anser viktig att måla upp.

Intressant också att din info delvis skiljer sig från vad kontot MV presenterat här i tråden. Du har ju haft status som en postare med god kännedom kring fallet, så när din fakta nu visar sig skilja sig från den [tidigare] hyllade MV:s, så blir det oroligt i myrstacken. Vem skall nu flocken tro på?
Min fråga kräver inget svar. Den är retorisk.

Tycker du?

Fakta?

Kontot har bara skrivit BS som hen
endast kan ha fått från SD så jag ser
”trovärdigheten” som 0.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-04-27 kl. 14:45.
Citera
2019-04-27, 15:25
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror dock de flesta som ser SD som den potentiella mördaren anser att en sådan fortsatt kontakt snarare förstärker misstanken rörande SD. Om de sagt upp sin kontakt helt, vari skulle då ett motiv till gärningen kunna vara från hans sida?

Ja, så skulle det kunna vara.
Men personligen tror jag att en person som har ett stort kontrollbehov, kan styras av detta under en lång tid efter att en relation avslutats (eller försökt avslutas).

Tillägg:
Det är väl det som kan vara problemet i vissa av liknande fall där en person dödats efter att ha försökt avsluta/lämna förhållandet och mannen vägrar acceptera detta. /slut tillägg

I det här fallet skulle det kunna handla om att kunna förklara det DNA som eventuellt kan ha funnits på LWs kropp (Osamaj?) och kanske också förklaringar till varför viss kontakt har tagits tiden före mordet. Även också att föröka förklara att relationen har varit avspänd och inte konfliktfylld och att den skett på ömsesidig basis.
Senast redigerad av notknapparen 2019-04-27 kl. 15:56.
Citera
2019-04-27, 15:44
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men personligen tror jag att en person som har ett stort kontrollbehov, kan styras av detta under en lång tid efter att en relation avslutats (eller försökt avslutas).

I det här fallet skulle det kunna handla om att kunna förklara det DNA som eventuellt kan ha funnits på LWs kropp (Osamaj?) och kanske också förklaringar till varför viss kontakt har tagits tiden före mordet. Även också att föröka förklara att relationen har varit avspänd och inte konfliktfylld och att den skett på ömsesidig basis.

Jag skulle tro att utredarna kunnat utröna vilket som är fallet, om de haft kontakt nyligen eller inte, t.ex. genom att gå igenom SD:s telefon för att se om de kommunicerat sedan 2017 och vilken typ av kommunikation det handlat om. Finns det en massa skriftliga meddelanden mellan SD och LW där de planerar träffar och tackar efter träffar o.s.v. så är det tillräcklig bevisning att de fortsatt umgås.

Jag tror knappast polisen bara tar SD:s ord på att de fortsatte umgås. Hade polisen inte kunnat hitta minsta spår som styrker hans historia så hade han kanske suttit på sannolika skäl nu eftersom DNA:t inte kunnat förklaras med naturliga skäl som att de nyligen träffat, enligt Medinsyn under den helgen.
Citera
2019-04-27, 16:06
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Om de haft fysisk kontakt i nära tid innan mordet, då gäller det att SD spelat sina kort rätt i inledande förhör. Om han ej erkänt en sådan kontakt i början, så kommer inte ett senare erkännande ha något större värde.

Om SD hävdar att de haft en avspänd och konfliktlös kontakt, så behöver den digitala kontakten visa på just det. Annars tappar han i förtoende helt. Så även där är det viktigt för honom att han i tidigare förhör hållt sig till det som den digitala bevisningen påvisar, och inte något annat.
Citera
2019-04-27, 16:16
Medlem
Citat:
Ozzy:

Slut för idag.

Vilka vi? Du verkar inte direkt trovärdig om ni är fler som skriver på kontot.
Det är i alla fall intressant att läsa vad SD berättar för historier.
Tror snarare att han är hal som en ål.
Senast redigerad av Medimera 2019-04-27 kl. 17:12.
Citera
2019-04-27, 16:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Om de haft fysisk kontakt i nära tid innan mordet, då gäller det att SD spelat sina kort rätt i inledande förhör. Om han ej erkänt en sådan kontakt i början, så kommer inte ett senare erkännande ha något större värde.

Om SD hävdar att de haft en avspänd och konfliktlös kontakt, så behöver den digitala kontakten visa på just det. Annars tappar han i förtoende helt. Så även där är det viktigt för honom att han i tidigare förhör hållt sig till det som den digitala bevisningen påvisar, och inte något annat.

Jag tänker på det som MV skrev:

"[...] Men i den informationen jag tagit del av så kan jag milt uttrycka mig att SD gillar att slira på sanningen. Han har inte kommit med några egna sanningar i första hand utan efter att fått läsa om vad förundersökningsledaren har fått fram så ändrar han sin version.[...]"

https://www.flashback.org/sp65983448

Jag vet ju inget om vad han har sagt om deras relation och hur det egentligen förhållit sig i realiteten, men det här skulle kunna vara en sak.

Enligt EGT tror jag att vi fick information om att de hade setts ett par veckor innan mordet (och haft sex?) och nu skriver Medinsyn om eventuell kontakt i helgen före mordet, dvs en eller två dagar innan?

Medinsyn:

"[...]SD och LW träffades enstaka dagar före mordet. Kanske under helgen.[...]"

https://www.flashback.org/p67415552#p67415552

Hur kommer det sig att EGT inte fått den infon?

H*n har annars fått ganska mycket info som känns som att den kommer från källor som har väldigt god insyn? Så nära så att MV reagerat starkt på det.

Vad ska man tro?
Citera
2019-04-27, 16:23
Medlem
Citat:
Jag tänker på det som MV skrev:

"[...] Men i den informationen jag tagit del av så kan jag milt uttrycka mig att SD gillar att slira på sanningen. Han har inte kommit med några egna sanningar i första hand utan efter att fått läsa om vad förundersökningsledaren har fått fram så ändrar han sin version.[...]"

https://www.flashback.org/sp65983448

Jag vet ju inget om vad han har sagt om deras relation och hur det egentligen förhållit sig i realiteten, men det här skulle kunna vara en sak.

Enligt EGT tror jag att vi fick information om att de hade setts ett par veckor innan mordet (och haft sex?) och nu skriver Medinsyn om eventuell kontakt i helgen före mordet, dvs en eller två dagar innan?

Medinsyn:

"[...]SD och LW träffades enstaka dagar före mordet. Kanske under helgen.[...]"

https://www.flashback.org/p67415552#p67415552

Hur kommer det sig att EGT inte fått den infon?

H*n har annars fått ganska mycket info som känns som att den kommer från källor som har väldigt god insyn? Så nära så att MV reagerat starkt på det.

Vad ska man tro?

Det där är planerande för att förklara att hans dna finns på Lena. Jag tror verkligen inte på informationen från Medinsyn då den verkar komma från SD + att flera skriver från kontot.
Citera
2019-04-27, 18:15
Medlem
SloppySecondss avatar
Tycker detta passar här:
icut erat in principio
et nunc et emper
et in æcula æculorum.

ungefärlig översättning:
I början var det en suck
Och nu och alltid
och världen till slut.

Med tanke på att någon avtaga någon annans liv.
Luktar kärleksdrama lång väg.
Citera
2019-04-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon var av kött och blod. En magisk vänskap som gör allt för att förföra dig är det mänskligt att falla för. SD har ju hela tiden uttryckt sig om kvinnor som sexobjekt som ska jagas. Även yttrat sig om sin hustrus fysiska attribut till sina vänner om man läser inlägg av filttoffla (som försvara honom).
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Hon skrev ju ”magisk vän” under bilden på geocaching. Och på nästa bild om hans heta tunga😂
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Tycker detta passar här:
icut erat in principio
et nunc et emper
et in æcula æculorum.

ungefärlig översättning:
I början var det en suck
Och nu och alltid
och världen till slut.

Med tanke på att någon avtaga någon annans liv.
Luktar kärleksdrama lång väg.

Enligt LW ska det ha varit en magisk vänskap med SD. Var
säkerligen ett kärleksdrama med alla ingredienser inbakade,
både positiva och negativa. Toppar och dalar, het kärlek och
bittra känslor. Har sagts att en av de två, ville mer.

Ett kärleksdrama som slutade på det mest horribla och
fruktansvärda sätt.

Plågas den person som på ett så brutalt sätt tagit Lenas liv av
nattmaror, ligger h*n och vrider sig i ångest på nätterna, eller sover
mördaren gott på nätterna i förvissning om att h*n aldrig kommer
att åka fast för sitt brott och att mördaren gjorde vad som måste göras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in