2019-04-27, 14:12
Medlem
gato12s avatar
Vad har ryssarna för målisar då? Kommer Vasilevski?
Citera
2019-04-27, 14:15
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Jesper Bratt lär vara spelsugen som fan efter att ha missat slutet på säsongen pga skada. Han var på mot 50 poäng innan dess, såg riktigt bra ut. Dessutom är det hans debut i Tre Kronor. Tror han kan bli det här årets 'Nylander' och ösa in poäng och vara med i toppen av poängligan - ska bli kul att se honom.
Hoppas han får spela med Elias Pettersson, då kan det bli åka av
Citera
2019-04-27, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Någon som kan uppdatera mig om hur Finlands trupp ser ut just nu? Om dom ens spikat några spelare ens? Tack på förhand
Finlands trupp är princip ett Liiga-allstar lag , blir nog bara Sakari Manninen, Marko Anttila och Miika Koivisto från KHL. KHL spelarna verkar bojkotta?

Från NHL så är Henri Jokiharju och Juha Lammikko klara, bägge gjorde sina fösta säsonger i NHL. Dom spelade 40 talet matcher. Jokiharju är rätt så bra men Lammikko nja. Finns en chans att Juuse Saros anländer, kanske Mikael Granlund med. Men han ska bli pappa så tror ej han kommer. Finlands sista hopp är Teuvo Teräväinen, han har kontrakt men spelar slutspel för tillfället.
Citera
2019-04-27, 14:19
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Finlands trupp är princip ett Liiga-allstar lag , blir nog bara Sakari Manninen, Marko Anttila och Miika Koivisto från KHL. KHL spelarna verkar bojkotta?

Från NHL så är Henri Jokiharju och Juha Lammikko klara, bägge gjorde sina fösta säsonger i NHL. Dom spelade 40 talet matcher. Jokiharju är rätt så bra men Lammikko nja. Finns en chans att Juuse Saros anländer, kanske Mikael Granlund med. Men han ska bli pappa så tror ej han kommer. Finlands sista hopp är Teuvo Teräväinen, han har kontrakt men spelar slutspel för tillfället.

Joo, som jag sa i tidigare inlägg så unnar jag Teräväinen och Aho en SC vinst mer än att dom ska komma till VM, MEN! Om dom skulle åka ut nu mot Islanders, så absolut vore det kul om dom kom till VM! Återstår att se
Citera
2019-04-27, 14:19
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12

Barnkedjan! Kanske slänga in en Hörnqvist där för att få in fysik och erfarenhet, för att låta kidsen leka av sig.
Citera
2019-04-27, 14:20
Medlem
gato12s avatar
Fick inte Finland loss någon av sina grymma målvakter såsom Rinne eller Saros?

Editerade bort Rask, rent önsketänkande från min sida att Boston skulle vara utslagna...
Senast redigerad av gato12 2019-04-27 kl. 14:30.
Citera
2019-04-27, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Dock är jag i vanlig ordning inte såld på USA. Jag tycker dom får visa att dom verkligen verkligen vill vinna någon gång först, brukar ofta sakna glöden i deras lagbyggen.

Detta.
USA har inte vunnit ett piss sedan sitt miracle-on-ice (ok, ett world cup, whoop-di-do). Den här sidan millennieskiftet har de ett par os-silver och lite vm-brons.
Vinner USA ska jag äta upp min hatt.
Citera
2019-04-27, 14:25
Medlem
BountyKillers avatar
Citat:
Fick inte Finland loss någon av sina grymma målvakter såsom Rask, Rinne eller Saros?

Rask är fortfarande i SC slutspelen. Rinne o Saros å andra sidan är båda utslagna, så vem vet... hoppas mer på Saros än Rinne ärligt talat, har alltid gillar Saros, han är GRYM!! Bevis på att man inte behöver vara 190cm+ för att vara en bra målvakt i NHL!
Citera
2019-04-27, 14:28
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
Jesper Bratt lär vara spelsugen som fan efter att ha missat slutet på säsongen pga skada. Han var på mot 50 poäng innan dess, såg riktigt bra ut. Dessutom är det hans debut i Tre Kronor. Tror han kan bli det här årets 'Nylander' och ösa in poäng och vara med i toppen av poängligan - ska bli kul att se honom.

Han är så spelsugen att han redan är i Europa och lirar, han var med i träningsmatchen mot Finland och satte en kasse.

Citat:
Vad har ryssarna för målisar då? Kommer Vasilevski?

Vasilevskij kommer.

Citat:

Båda är unga och fysiskt klena. Jag är skeptisk. Ska dom spela ihop så MÅSTE det in en power forward i konstellationen. Med Hörnqvist som någon föreslog kanske det kan funka.

Citat:

Det lär väl bli några från SHL också? Borde inte en sådan som Melart kunna vara aktuell t ex?

Citat:
Fick inte Finland loss någon av sina grymma målvakter såsom Rask, Rinne eller Saros?

Rask spelar slutspel fortfarande. Rinne var det någon finne som påstod att han inte lär komma. Saros kanske kommer. Det vore en rejäl förstärkning för finnarna.
Citera
2019-04-27, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det lär väl bli några från SHL också? Borde inte en sådan som Melart kunna vara aktuell t ex?
Verkar inte bli några SHL spelare, Melart har inte spelat några EHT matcher denna säsong så han är inte aktuell. Dock så hade jag hoppats på Jesse Virtanen men han har inte spelat några EHT matcher efter Färjestads uttåg, så tror inte heller att han är aktuell.
Citera
2019-04-27, 15:51
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarvsofaks
Nu avvaktar säkert ledningen större pjäser, men blir det nej tack från Bäckström m.fl. borde MoDo-produkten Victor Olofsson finnas med i beräkningarna. En spelare med potential att bli en av våra bästa som redan producerar på högsta nivå. Vänsterforward bredvid Eichel i Buffalos förstalina.

https://www.eliteprospects.com/player/86308/victor-olofsson

Ja, Olofsson är ett intressant namn. Han var en poängmaskin redan innan han åkte över till Nordamerika. Totalt gjorde Olofsson 35 poäng (16+19) på 41 spelade matcher i CHL samt i SM-slutspelet för Frölunda. Det ger ett poängsnitt på 0.85.

30 gjorda mål i AHL den gångna säsongen är ju inte fy skam det heller och han tog som sagt chansen när han fick den i NHL. Naturliga målskyttar står nog högt i kurs hos Grönborg i dagsläget.
Citera
2019-04-27, 15:52
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av BountyKiller
Joo, som jag sa i tidigare inlägg så unnar jag Teräväinen och Aho en SC vinst mer än att dom ska komma till VM, MEN! Om dom skulle åka ut nu mot Islanders, så absolut vore det kul om dom kom till VM! Återstår att se

Finland förefaller ha problem att få många av sina bästa spelare att vilja spela i landslaget. Vet ni, eller någon annan i tråden, varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in