Citat:
Ursprungligen postat av
MDrive
Angående "monster/häxjakten är det inte jag som kallar honom det, utan jag menar att det var ett dåligt strategiskt val att i precis detta fall "kalla en spade för en spade".
Jag håller inte med. Det är att spela enligt motståndarnas spelregler. Så vinner man inga matcher.
Skulle han agera efter vad motståndarna kallar honom skulle han få lägga ner sig ner och dö, och aldrig öppna munnen igen. De ger sig inte med mindre än total underkastelse, oavsett hur sakfrågorna ser ut. Det existerar absolut ingen god vilja hos dem att ärligt debattera sakfrågorna med Åkesson.
Sen behöver man ju inte klampa fram som en elefant i en porslinsbutik för den sakens skull. Men det tyckte jag inte han gjorde i denna intervjun, eller hur?
Citat:
Ursprungligen postat av
MDrive
[...] verkar han tycka att "Allt Sverige gör är värdelöst, satsa enbart på kärnkraften istället".
Så tolkade inte jag vad han faktiskt sa i intervjun. Istället hörde jag:
1) Vi i Sverige ska genomföra de åtgärder som faktiskt sänker våra utsläpp mest, med avvägning mot ekonomiska och sociala kostnader.
2) Vi ska även försöka hjälpa andra länder sänka sina utsläpp med ny teknik.
Är inte detta vettigt? Sen kan man givetvis ha åsikter om vilka åtgärder som faktiskt är bäst.
Citat:
Ursprungligen postat av
MDrive
Och ett enda citat om klimatet berättar egentligen inget. Det är vad man gör, och vad man t.ex. säger i debatter som räknas. Går utmärkt att "vara miljövän" och, som han gör, försöka argumentera för att Sverige ska ha kvar den fossila energi (i all framtid?) eftersom det existerar landsbygd.
Vet inte vad du egentligen vill ha sagt här? Kan du citera något specifikt, och säga vad du inte håller med om?