Har den här P-O någon ungersk förälder? Hans fullständiga namn är Per-Olov Attila Arpad Höflinger. En svensk skulle troligen aldrig komma på tanken att att namnge sitt barn efter hunner- och magyarkungar.
Ett banalt mord. Allt de behövde göra var att skita i att betala tillbaka eller göra upp en avbetalningsplan på små summor varje månad. Nästan alla i gänget hade ändå någon form av inkomst, antingen via jobb eller bidrag. Hade Madde hotat vidare kunde de polisanmält henne, och på så vis skrämt upp henne genom massanmälning och överdrifter om vad hon hade hotat med. Att ihjäl människan var det mest korkade av allt ur deras synvinkel, om inte rent mänskligt.
Att Benita blev genuint ledsen när hon först inte fick vara närvarande vid mordet tycker jag tränger undan bilden av henne som ett mobbat vrak med empatikänslor för utsatta och patos mot orättvisor. Däremot tyckte jag hon var söt när hon var yngre, oskyldig uppsyn och hon gjorde det bästa av utseendet hon givits. Sedan tror jag att den kvinnliga vetaren i treans program överdriver gängets betydelse för varandra, klart det fanns starka band men det började mest nog med slumpen och att de delade ett gemensamt intresse; att supa! Det finns trots allt inte många av sådant trasigt virke på en liten ort och då blir man lite fast med det som finns och är passande. Kravlösa relationer passade detta gäng ypperligt i den livssyn de befann sig i. PO (gangsta!) som sade i telefon, två veckor efter mordet, att han redan lagt det bakom sig. Det uttalandet är nästan i paritet med Benitas om fortsatt häktning behövdes.
Nu fanns det så mycket bevis men jag undrar vad resten anser om att Benita spelade in alla sina telefonsamtal. Konstigt att ingen visste och bad henne att avaktivera det i samband med mordet.
Om där nu alls förekommit några hot att tala om från mordoffret så skulle jag inte tro att man
skrämts av det nåt särskilt.
Det hånskrattade man nog närmast åt föreställer jag mig även om man kan ha framställt det
vid förhören som att man kände sig allvarligt hotade.
Det som nog framför allt drev fram det här extremt brutala illdådet var inte att man var trötta
på tjatet om att betala tillbaka alla dessa pengar eller upplevde sig hotade utan att man
i sin girighet ville komma över allt M hade på sina konton. Ett regelrätt rånmord alltså.
Den länge utnyttjade hade till slut fått nog av att bli utnyttjad.
Då väljer man att döda henne så att man får tillgång till alla hennes bankkort.
Det går uppenbarligen lätt för den här samlingen med bisarra individer att ta det beslutet.
Man har nämligen för länge sen supit och knarkat bort det man kan ha haft av vett och
medmänsklighet.
Vad väntar när dom här retarderade vraken kommer ut igen i friheten och samhället?
Jo, antagligen en återgång för de flesta till samma skitliv som förut där ingenting är viktigare
i livet än att få berusa sig och fylla magarna med idel skräpmat.
Existerar det någon genuin ånger hos nån i gänget över man vad man gjorde mot M?
Knappast. Det enda man torde ångra är att man inte agerade betydligt försiktigare efter
gärningen så att man inte behövt åka dit för den.
Det lär väl vara det enda man ångrar här.
Såg ju jag också den där dokumentären på trean häromkvällen och då minns jag att jag
reagerade över att nån i gänget skulle ha sagt att man skar av huvudet och armar på offret.
Men riktigt så långt gick man väl ändå inte?
Det var så länge sen nu man läste i det där förundersökningsprotokollet med
rättsläkarutlåtande och allt så kommer dåligt ihåg nånting.
Senast redigerad av Grandioso 2019-04-27 kl. 21:43.
Har den här P-O någon ungersk förälder? Hans fullständiga namn är Per-Olov Attila Arpad Höflinger. En svensk skulle troligen aldrig komma på tanken att att namnge sitt barn efter hunner- och magyarkungar.
Har läst tråden men glömt mycket. P-o är väl den vinögde gangstern. Ser ut som han är rädd för en fluga. Någon som vet om han var en fighter eller en fegis? Dessa trosor som har visats, man vill spy. Hur kan någon vidröra denna tjejen. De var inte helt fel ute på 30-40 talet. Vissa ska inte få skaffa barn. Varför mörda när man kan skita i och betala. Vilket slödder som kommer ut i samhället ngn gång. Gör som i Kina ett skott och familjen får betala för kulan. Dessa människor kommer aldrig att funka i samhället igen.
Har läst tråden men glömt mycket. P-o är väl den vinögde gangstern. Ser ut som han är rädd för en fluga. Någon som vet om han var en fighter eller en fegis? Dessa trosor som har visats, man vill spy. Hur kan någon vidröra denna tjejen. De var inte helt fel ute på 30-40 talet. Vissa ska inte få skaffa barn. Varför mörda när man kan skita i och betala. Vilket slödder som kommer ut i samhället ngn gång. Gör som i Kina ett skott och familjen får betala för kulan. Dessa människor kommer aldrig att funka i samhället igen.
Usch ja dom där jävla trosorna. Malmbergs toalett var ingen trevlig syn heller.
Killen med ansiktstatueringarna i treans program, sade att de erbjudit honom 150 000 för att hjälpa till att flytta kroppen. Frågan är var de skulle få tag i en sådan summa pengar? Maddes kort och konton var uteslutet när det kom upp i den nivån.
Eller de kanske tänkte ha ihjäl honom också, efter att han grävt gropen åt dem.
Killen med ansiktstatueringarna i treans program, sade att de erbjudit honom 150 000 för att hjälpa till att flytta kroppen. Frågan är var de skulle få tag i en sådan summa pengar? Maddes kort och konton var uteslutet när det kom upp i den nivån.
Eller de kanske tänkte ha ihjäl honom också, efter att han grävt gropen åt dem.
Garvade gott åt det😀 dom var ju liksom ganska många redan som kunde gräva. att erbjuda nån tjomme 150 lax är ju bara för att dom ville skryta med vad dom hade gjort.
Garvade gott åt det😀 dom var ju liksom ganska många redan som kunde gräva. att erbjuda nån tjomme 150 lax är ju bara för att dom ville skryta med vad dom hade gjort.
Det är fruktansvärt att en sån här sak kan få hända utan att folk reagerar.
Det är fruktansvärt att en sån här sak kan få hända utan att folk reagerar.
Lite tröttsamt med det här ansatserna till pavlovska shaming av "folk" i vart och vartannat sammanhang.
De sitter ju inne. Det är väl en lämplig reaktion?!?!?
Det är väl känt att det är en rejält ökad risk för att drabbas av våld om man umgås med missbrukare. Madeleine valde att umgås med dem. Hade hen varit under 20 så hade man möjligtvis kunnat LVUa hen men nu var hen såpass gammal att hen ansågs kunna välja själv vem hen umgicks med. Det kan man knappast skylla "folk" för till någon del överhuvudtaget.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-04-29 kl. 20:36.
Så nu har man läst hela tråden. Intressant fall detta. Tror gänget hade roligt tillsammans ändå, innan de kom på denna idiotiska idén att mörda. Lägg där till att dalarna befolkas av sköna människor med underbar humor.
Förstår inte hur de kunde komma på något sådant här, skulle inte förvåna mig om någon av de mindre begåvade fått iden från någon film, har man stannat i ett barns utveckling så bör en film kunna påverka, är man dessutom lättpåverkad som person så bör det kunna gå.
Såg att några härstammade från Stockholm, att BO som var därifrån kom ju inte direkt som någon överraskning då hen trodde hen var en kvinna i en mans kropp. Men det var ju fler från Stockholm i detta fall, undrar om de likt övriga stockholmare har pipig röst och fjollig gångstil, de kan ju bara inte ha tagits emot väl på en sådan här ort där män är män och kvinnor är kvinnor. Kan ju även vara det utanförskapet som gjorde att de tog till flaskan. Blir lätt så när en Stockholmare kommer ut i landet och konfronteras riktiga män.
Benita, Benita, efterfrågade Benita, om du hade fått en krona för varje förfrågan om foto samt filmer på dig som förekommit i denna tråden hade du inte behövt varit delaktig i detta mord (om nu motivet verkligen var ekonomiskt).
Såg även att Benita åkt dit för misshandel en gång i tiden, var det en mobbare som hon sänkte så ska hon ha stor eloge.
Sen undrar man ju var det är för folk som sitter här om kommenterar och bli chockad över själva personerna, är ni fröknar eller? visst var detta små lortgrisar men väldigt långt ifrån det värsta jag upplevt, en bekant till mig var duktig på bilar och fixade dessa billigt och svart till kreti och pleti, förutom att han var duktig på bilar så var han duktig på att inte tvätta sig, hans ansikte var så svart att man bara såg två ögonvitor i det, man såg honom bara så, för jämnan. Han var verkligen skitig.
Vet många fler också som man alltid tackade nej till fika hos, har aldrig känt behovet av att hälla upp dryck (ofta saft när man var liten) i glas som är brungula när de egentligen borde vara genomskinliga. De slapp även låna ut toaletten till mig, jag höll mig hellre tills jag kom hem. Det bruna i toaletten kan vara järnhaltigt vatten. Men även det går att städa bort om man vill...
Sen de beryktade trosorna, nä de såg inte roliga ut. Framförallt inte nedtill. Men vet ni vad, kvinnor som inte hamnat i klimakteriet brukar kunna ha mens och det kan ske olyckor med mensen. De där trosorna behöver ju inte alls ha suttit på vederbörande vid tillslag, utan kan lika gärna ha fiskats upp ur tvätten. Minns i gymnasiet då en tjej mensade igenom sina vita jeans, stor röd fläck i röven, hon var inte äcklig för det, tvärt om en söt och trevlig tjej som råkade ut för ett missöde, olyckor kan ske även de bästa.
Nä kliv ut i verkligheten, lämna tangentbordet, möt lite folk och vidga era vyer.
Slås annars över hur dåligt ställt de haft ekonomiskt, så fort de fick lite mer pengar efter mordet så köpte de basala saker som mat och kläder. Igen lyxkonsumtion direkt.
Vore intressant att se bilder på dem idag, nu har de varit utan McDonalds och alkohol ett bra tag. Bör ha blivit en del kroppsliga förändringar, ett namnbyte på det så är det ingen som känner igen dem när de muckar, plus att de åldras på det också.
Lite ironiskt att med deras onyttiga intag så lär dessa domar ha förlängt deras liv med några år, de blev alltså dömda till längre liv... lite tvärt om mot att bli dömd till döden.
Senast redigerad av Strandslendan 2019-05-01 kl. 00:59.
Jag har hängt en del med honom, och vet inte hur mycket han förändrats. Men när jag kände honom så gjorde han ingen fluga förnär. Dock visste jag inte heller då att han gick på droger. Kontakten sades upp när jag fick en knarkpåse slängd i ansiktet på fyllan. Sen dess har jag inte sett honom. Ich 8 år sedan.
Ska jag vara ärlig så trodde jag aldrig att han ens var förmögen till att planera ett mord. Det är skrämmade hur lite vi vet om personer. Nazist och nrm sympatisör är han omöjligt dock.
Det här med NMR kändes lite som dom gick ner o tittade på tåget, men P-O stod ju i någon form av husvagnsoverall och såg lite schavig ut...dom var ju inte med i tåget väl?