Citat:
Det är inte en tråd för kvinnor att dela med sig om vad kvinnor är bra på, det är en tråd för män att prata om hur kvinnor bara är bättre på meningslösa saker. Det är inte en seriös diskussion som har mening i riktiga världen förutom att visa svart på vitt hur många män tänker om kvinnor.Okej, låt mig leda dig rätt igen då.
Detta är Feminism-forumet. Tråden heter: Är kvinnan bättre än män på något?
Den är inte startad av mig men har nått 245 sidor utan särskilt många exempel på saker som kvinnan är bättre på. Jag har delat med mig av flera av dem. Har du? Eller har du ägnat mer tid åt att bekämpa och förtrycka bort frågan som sådan?
Rent konstruktivt hade jag kanske hellre sett oss tillsammans försöka hitta former som vi kan samarbeta under, men det går ju inte så länge ni inte kan börja utifrån den oundvikliga sanningen.
Den att vi är olika och att män faktiskt är jävligt bra på en massa saker. Om ni bara kunde sluta stirra er själva i naveln hela tiden kanske ni såg det också.
Detta är Feminism-forumet. Tråden heter: Är kvinnan bättre än män på något?
Den är inte startad av mig men har nått 245 sidor utan särskilt många exempel på saker som kvinnan är bättre på. Jag har delat med mig av flera av dem. Har du? Eller har du ägnat mer tid åt att bekämpa och förtrycka bort frågan som sådan?
Rent konstruktivt hade jag kanske hellre sett oss tillsammans försöka hitta former som vi kan samarbeta under, men det går ju inte så länge ni inte kan börja utifrån den oundvikliga sanningen.
Den att vi är olika och att män faktiskt är jävligt bra på en massa saker. Om ni bara kunde sluta stirra er själva i naveln hela tiden kanske ni såg det också.
"Den är att vi är olika och att män faktiskt är jävligt bra på en massa saker", det är inte kritik av feminism från en "neutral" ståndpunkt, det är snarare maskulinism som hävdar att män är bättre än kvinnor på det mesta och att det är bäst om kvinnor i princip är begränsade till hemmet. Sanningen är att män och kvinnor är olika, ja, men det kan väl ge närmast oändligt många olika uttryck på samhällsnivå. Vårat nuvarande samhälle är ju ett sånt uttryck.