2019-04-22, 21:32
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Kanske var de två eller tre som hade gått ihop om saken och hade valt ut PR som lämpligt offer? (Sedan kan man fundera över varför PR ansågs som lämplig.) PU behöver därmed inte ha känt PR, utan "bara hjälpt till" att peka ut honom. Att det var minst två personer närvarande när Helena försvann, kan vi nog vara säkra på. Och PU har ju inte velat känna till knappt någon när det begav sig i tråden 2012, utan allt typ skedde "runt 1994". Märkligt.

Jag tycker inte att det verkar sannolikt att sex personer (eller fler) oberoende av varandra skulle lämna tips om PR för att sätta dit honom av vilket/vilka motiv den nu månne ha varit. Däremot två eller tre, som du skriver, det låter mer troligt. Sedan behöver de inte ensamma ha stått för de direkta tipsen; de kanske fick med sig någon/några mer? Jag tror att det var flera olika som ringde in tipsen; hade det enbart varit en (eller två) så borde detta ha uppmärksammats av polisen som märkligt. Det hade varit intressant att får reda på om någon av dessa "tipsare" var av kvinnligt kön.

Man kan fundera på varför PR ansågs som lämpligt offer att peka ut. Det kan bara spekuleras om. Han jobbade på Statt, vilken kan sägas ha varit en "utsatt" position; många tjejer och killar som säkert bildade sig olika åsikter. Killar, som kanske såg honom som ett hot; han hade en hel del tjejer runt sig och det kan ha upplevts som ett hot ur killarnas perspektiv. Tjejer, som kanske kände sig "ratade" (han hade ju flickvän). Vissa kanske inte gillade hans stil med uppknäppt skjorta, guldkedjor, örhänge osv. Han kanske upplevdes som självsäker/lite "stöddig"? (Han berättade om en tjej han jobbade med på Statt som hatade honom. Om det berodde på att hon var svartsjuk, inte gillade hans stil eller någonting annat, det visste han inte. Hennes namn kommer inte att nämnas! Jag har dock på senare år fått reda på att Helena ska ha känt den kille som denna tjej så småningom gifte sig med. Inte för att det behöver ha någon betydelse.)
Citera
2019-04-23, 17:34
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
En domare som du dömer utan rättegång !! Det finns flera skribenter här som tydligt och klart fått förklaringar på mina undersökningar, misstankar och belägg för dessa. Det jag samt andra (som INTE förekommer i denna tråd) kommit fram till är enbart tillgodo för poliser, rättsväsende, seriösa journalister. Inte för skribenter med "hål i huvudet" som du. Begriper inte du/ni att en fullständig redovisning av mina/våra teorier skulle föra mig och de som hjälper mig tillbaka till ruta ETT ??

Därför tackar jag för mig från och med nu och önskar Er med andra teorier lycka till för en eventuell lösning av detta ofattbart tragiska fall. Istället för att tjafsa med gnällspikar i detta forum så kommer jag/vi att lägga denna tidsåtgång på information till polis eller journalistik som möjligen kan ha nytta av mina/våra upptäckter samt funderingar.

Nu skriver jag det här i all välmening. Jag tänker inte bemöta din nonsensretorik.

Jag skriver inte i affekt. Det bör man inte göra i en tråd som denna, det finns liksom ingen anledning. Har man läst hela tråden finns det anledning till att vara skeptisk till information som sägs sittas på och inte vill delges av olika skäl.

Skepticism är bra och kan du med din information få övriga att lyssna är din information av värde eftersom nonsens inte passerar så lätt. Det är väl en god sak? Jag har inte begripit att du skulle hamna på ruta ett om du skulle redovisa din teori men jag hoppas att din information leder fallet framåt.

Sen editering: men svara hellre på Ugglans. inlägg från igår.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-04-23 kl. 18:20.
Citera
2019-04-25, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Nu skriver jag det här i all välmening. Jag tänker inte bemöta din nonsensretorik.

Jag skriver inte i affekt. Det bör man inte göra i en tråd som denna, det finns liksom ingen anledning. Har man läst hela tråden finns det anledning till att vara skeptisk till information som sägs sittas på och inte vill delges av olika skäl.

Skepticism är bra och kan du med din information få övriga att lyssna är din information av värde eftersom nonsens inte passerar så lätt. Det är väl en god sak? Jag har inte begripit att du skulle hamna på ruta ett om du skulle redovisa din teori men jag hoppas att din information leder fallet framåt.

Sen editering: men svara hellre på Ugglans. inlägg från igår.

Kan inte fatta hur människor som lägger fram sina teorier ska behöva bli ifrågasatta här på FB! Det är väl bättre att man själv sållar bland inläggen här. Det enda som händer är att det skrivs mindre - men det kanske är baktanken?
Citera
2019-04-26, 10:12
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Kan inte fatta hur människor som lägger fram sina teorier ska behöva bli ifrågasatta här på FB! Det är väl bättre att man själv sållar bland inläggen här. Det enda som händer är att det skrivs mindre - men det kanske är baktanken?

Är tämligen säker på att Globetrotter57 gjorde klart redan från början att hanhon inte ville outa sig och inte heller den/de personerna det berör heller. Det har jag helt klart full förståelse för.. Därav försiktigheten från dennes sida.
Citera
2019-04-26, 19:55
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:

Har jag varit orättvis får jag tänka till och be om ursäkt. Men om Globetrotter57 backar pga mina rader är väl just mina rader en ursäkt för att ursäkta sig. Jag kommer dock att tänka på saken.
Senast redigerad av FedupFlorence 2019-04-26 kl. 19:58.
Citera
2019-04-27, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Är tämligen säker på att Globetrotter57 gjorde klart redan från början att hanhon inte ville outa sig och inte heller den/de personerna det berör heller. Det har jag helt klart full förståelse för.. Därav försiktigheten från dennes sida.

Exakt så är det ju - Globe står alldeles för nära de inblandade.
Kan vi inte hitta mer runt brovittnet? I min teori så är BW's alibi o brovittnet samma person - Om det är 100% sant så är utredningen en stor katastrof. Hoppas verkligen jag har fel.
Citera
2019-04-27, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Tro inte jag lämnar denna tråd mina vänner !!

Har lite hälsoproblem men tänker och funderar på hur jag skall övertyga rättsväsende samt Er andra hur falska alibin skulle kunna avslöjas. Har fortfarande EN person i skottgluggen som passar in på, i stort sett, samtliga funderingar som Ni seriösa lagt fram. För att smula sönder dennes alibin får man gå j*vligt försiktigt fram...Men en dag skall Ni se att händelsen är MER kuslig än vad som antytts fram till nu...
(Denne person läser själv eller via sin familj denna tråd maniskt...)

Det som hela tiden varit påtagligt är att någon/några som stod UA nära vet vad som hänt.
Hur har det tacklats av kretsen genom åren?Uttalande och rykten måste givetvis nått dem.
Finns det något jag kan tillföra som jag är omedveten om, hör av dej.
Citera
2019-04-27, 14:00
Medlem
Citat:
Exakt så är det ju - Globe står alldeles för nära de inblandade.
Kan vi inte hitta mer runt brovittnet? I min teori så är BW's alibi o brovittnet samma person - Om det är 100% sant så är utredningen en stor katastrof. Hoppas verkligen jag har fel.

Korrekt till 100 % !!
Citera
2019-04-27, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det som hela tiden varit påtagligt är att någon/några som stod UA nära vet vad som hänt.
Hur har det tacklats av kretsen genom åren?Uttalande och rykten måste givetvis nått dem.
Finns det något jag kan tillföra som jag är omedveten om, hör av dej.

Tack. Det lovar jag dig på hedersord att jag skall göra. Det som vi funderar omkring kommer definitivt att offentliggöras även på detta forum. Men jag/vi väntar på den sista "islossningen"...såååå känsligt att det inte går att beskriva. Det vore brottsligt av mig/oss att outa andra icke nämnda i tråden då det saknas 100 % säkerställande gällande sanningstalan/lögn.

Kör hårt alla Ni som jobbar för en lösning. Även alla Ni som inte tycker som jag.
Citera
2019-05-01, 08:16
Medlem
Ejsidisis avatar
Skulle verkligen vara positivt om det på allvar kom ett genombrott i det här fallet, och hoppas och hålla tummar kan man väl få göra även om det här bara är en tråd på FB.

Har lyssnat på SR dokumentär om fallet Therese Johansson Rojo, 15-åringen som mördades av två skolkompisar i Enskede för 10 år sen under en festkväll utomhus. Ett klassiskt svartsjukedrama på många sätt, där en flickvän hetsar sin pojkvän via sms till att döda den sk rivalen, Therese- enligt domen var det iaf så det gick till.
Killen dömdes för mord och flickvännen för anstiftan.
Ett tragiskt fall där en omtyckt tjej dödas av två nära hellyllekompisar pga av ngt så simpelt som svartsjuka. Allting planeras och sker utan att övriga vänner sett eller förstått något, de umgicks alla i samma gäng. Och hade det inte varit för den sparade sms-trafiken mellan killen som utförde det dödliga våldet och flickvännen som uppmuntrade honom, hade fallet kanske inte varit löst idag och mördarna gått fria utan straff.

Även i Helenas fall ligger det nära till hands att tro att de skyldiga till hennes försvinnande den där natten efter festkvällen på Stadshotellet- finns i den närmaste kompiskretsen- där motiv och omständigheter varit lätta att dölja för att det är så väldigt svårt att ta till sig tanken, att någon nära vill skada. Trots att brottsstatistiken säger något helt annat.
Senast redigerad av Ejsidisi 2019-05-01 kl. 08:33.
Citera
2019-05-03, 23:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Det är hög tid att en viss pajas berättar för polisen vad som faktiskt hände.
Citera
2019-05-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det är hög tid att en viss pajas berättar för polisen vad som faktiskt hände.

Stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in