Citat:
Ursprungligen postat av
Sven-Gustaf
Jag har gjort det och det gav mig en idé. Ramberg börjar ju bli för gammal för att åka på ett kok stryk, det vore brott mot åldring. Jag blev klart sugen på att nita Persbrandt i stället, då vi är mer jämnåriga. Ett fullgott substitut. Fy satan vilken pompös liten skit!
Precis, ingen vet väl helt och hållet hur Persbrandt är som människa men man får ju en glimt av hans personlighet om man läser igenom förundersökningsprotokoll (fup) från i somras då han var inblandad i skandalen med den mordbrandsanklagade kvinnan.
För er som har glömt, här är några delikata citat från fupen:
"Blygdläppar ska man spika upp" (sagt till grannar som hade kommit in på gården)
"Jag är Micke P, jag är från Jakan, jag är en alfahanne din lilla fitta, du ska dö"
"Din lilla fitta tjafsa inte med mig"
"Din hora"
"Nu ska jag våldta dig din fitta" Efter att han hade lyft upp henne. (Enligt L**a)
"Snutjävlar kom och ta mig nu kan jag jävlas så mycket jag vill för jag är ren" "Sen får jag väl ändå pissa i en evighet" (Vrålandets efter att en polisbil kört förbi, enligt grannar)
"Håll käften din jävla fitta" (Skriker detta flera gånger till L**a enligt annan granne)
"Du ser ut som en förnuftig jävel vågar du komma ner hit och vara förnuftig din fitta" (Till grannen ovanför lägenheten som brann. Ga**iel sa då åt honom att vara tyst och inte bete sig som ett arsle mot grannarna)
"Det här är inte som kola men gott ändå" och "Ska det vara så jävla svårt att få tag i några linor här på Gotland, men att jag är ju ren nu" ( Efter att ha kommit ut naken och stått och ätit rädisor på uteplatsen, enligt grannar)
"Ditt kvinnodjur, kom hit och visa att du är en kvinna" (Till L**a på telefon)
Persbrandt ska dessutom ha:
Tryckt upp L**a mot ringmuren och velat känna på hennes fitta (Flera vittnen)
Skrikit på L**a och tryckt upp henne mot stenmuren som finns på innergården där branden senare skulle ske. (enligt granne)
Ska ha "slagit hårt med ena handen mot henne bröst i hjärttrakten. Hon föll bakåt in i lägenheten och föll omkull på golvet i lägenheten. Hon landade på rumpan/ryggen så att hon slog sig och fick blåmärken" (Enligt L**a)
Legat naken på en soffa på på altanen medans en ung kvinna satt naken över honom. De hade förmodligen sex (Enligt ytterligare andra grannar som satt bredvid altanen. Den unga kvinnan är också förhörd i fup:en, Ju**t, en 25 år yngre konstnärswannabe på Gotland)
Efter denna händelse kom Persbrandt ut på gården, helt naken, och hälsade på grannarna och sa att den ena såg vältränad ut. Gick iväg och återkom sedan med en sopsäck över könsorganet.
Slutsats: Ett praktsvin som har vissa likheter med Örjan Ramberg och som uppenbarligen kan bete sig som ett kräk mot sin omgivning.