2019-04-15, 16:14
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Jag rekommenderar starkt Katarina Hahrs radiosamtal med Örjan Ramberg. Det sändes i januari 2016, månaden innan Josefin Nilsson dog. Det är 1½ år efter Rambergs Stjärnorna på slottet och i radioprogrammet berättar han mer om sin barndom och man hör tydligare vad han vill undvika att tala om och vad han vill berätta. Hahr är blind och Ramberg skojar med henne om att han sitter naken framför henne.

Orelaterat:
Tre månader senare dras Katarina Hahrs assistentstöd in. Hon som gjort 120 liknande radiosamtal säger till tidningen "Om jag är och jobbar, ska jag be Örjan Ramberg att hjälpa mig till toaletten?"
Ett nytt radioprogram:

Inför Söndagsintervjun med Kjell Bergqvist 7/4 -19 har Wicklin fått reda på att Bergqvist var sambo med Örjan Ramberg under två år på 1970-talet. Bergkvist bekräftar det i radiosamtalet. Ramberg nämns inte med namn.

Bergkvist säger att han inte talat med, inte hälsat på, inte tagit en öl eller överhuvudtaget haft med Ramberg att göra "de senaste 35 åren". Han nämner ingenting om vad som hände hans vän Johannes Brost. Han säger att ryktena och berättelserna om Ramberg blev så många att det måste ligga något allvarligt i dem.

När Bergqvists fru Karin nyligen nämnde Ramberg svarade Kjell "Nä, han åkte ju i Metoo", men frun visade Kjell att han hade fel.
Citera
2019-04-15, 16:31
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
För övrigt anser jag att alla bör läsa förundersökningsprotokollet om när Persbrandt festade till det på Gotland.
Jag har gjort det och det gav mig en idé. Ramberg börjar ju bli för gammal för att åka på ett kok stryk, det vore brott mot åldring. Jag blev klart sugen på att nita Persbrandt i stället, då vi är mer jämnåriga. Ett fullgott substitut. Fy satan vilken pompös liten skit!
Citera
2019-04-17, 20:45
Medlem
Den-sistaMINUTENs avatar
Mansslemmen är många där på Dramaten. Kanske dags att skriva en musikal i stil med Phantomen på operan.
Att gömma Örjan i sörjan i källaren på Dramaten kan inte bli fel. Sörjan på Dramaten.
Citera
2019-04-18, 17:55
Medlem
Ingen som sett (s)Örjan lufta nävarna i vårsolen? Sitter han hemma och super med nerdragna persienner?
Citera
2019-04-19, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Coffeeman
Advokat finns det säkert om han betalar. Men har statliga SVT valt att sända är utsikterna för framgång små. Han är ju inte nämnd i dokumentären men dömd för misshandel så vad har han för grund för ett förtalsmål egentligen?

Örjan är ju inte ointelligent, bara dum i huvudet så det förstår han säkert egentligen. Men som en sann psykopat inser han att det är en sträng han måste slå på för att få resonans.

Jag skulle gissa att han förklarar sig döende vilken dag som helst. Lite osäker på vad han väljer som orsak och jag tror han kan få svårt att hitta ett forum. Möjligen eller kanske troligen går han också på linjen med ett offentligt sammanbrott där han försöker tala ut om de tusentals sexuella övergrepp han fick utstå som barn. Det tror jag passar hans dramatiska ådra. Passande nog har alla inblandade redan dött. Han kommer dock att inse att han måste nämna en kändis för att det ska ta fart.

Men han får svårt med hur han ska hitta en idiot som ska skriva det. Svårt men inte omöjligt. Vad han sen hoppas på är att hela mediasverige kutar åt andra hållet.

Finns väl två horor som säkert ställer upp. M*rc*s Bir*o och Ale* S*hul*an gör väl vad som helst för pengar och uppmärksamhet?
Senast redigerad av Palkranen 2019-04-19 kl. 01:33.
Citera
2019-04-19, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Finns väl två horor som säkert ställer upp. M*rc*s Bir*o och Ale* S*hul*an gör väl vad som helst för pengar och uppmärksamhet?

Ja det var klockrent! Spyr lite i munnen när jag tänker på den shitkombon av narcisst möter psykopat!
Citera
2019-04-20, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag har gjort det och det gav mig en idé. Ramberg börjar ju bli för gammal för att åka på ett kok stryk, det vore brott mot åldring. Jag blev klart sugen på att nita Persbrandt i stället, då vi är mer jämnåriga. Ett fullgott substitut. Fy satan vilken pompös liten skit!

Precis, ingen vet väl helt och hållet hur Persbrandt är som människa men man får ju en glimt av hans personlighet om man läser igenom förundersökningsprotokoll (fup) från i somras då han var inblandad i skandalen med den mordbrandsanklagade kvinnan.

För er som har glömt, här är några delikata citat från fupen:

"Blygdläppar ska man spika upp" (sagt till grannar som hade kommit in på gården)

"Jag är Micke P, jag är från Jakan, jag är en alfahanne din lilla fitta, du ska dö"

"Din lilla fitta tjafsa inte med mig"

"Din hora"

"Nu ska jag våldta dig din fitta" Efter att han hade lyft upp henne. (Enligt L**a)

"Snutjävlar kom och ta mig nu kan jag jävlas så mycket jag vill för jag är ren" "Sen får jag väl ändå pissa i en evighet" (Vrålandets efter att en polisbil kört förbi, enligt grannar)

"Håll käften din jävla fitta" (Skriker detta flera gånger till L**a enligt annan granne)

"Du ser ut som en förnuftig jävel vågar du komma ner hit och vara förnuftig din fitta" (Till grannen ovanför lägenheten som brann. Ga**iel sa då åt honom att vara tyst och inte bete sig som ett arsle mot grannarna)

"Det här är inte som kola men gott ändå" och "Ska det vara så jävla svårt att få tag i några linor här på Gotland, men att jag är ju ren nu" ( Efter att ha kommit ut naken och stått och ätit rädisor på uteplatsen, enligt grannar)

"Ditt kvinnodjur, kom hit och visa att du är en kvinna" (Till L**a på telefon)

Persbrandt ska dessutom ha:

Tryckt upp L**a mot ringmuren och velat känna på hennes fitta (Flera vittnen)

Skrikit på L**a och tryckt upp henne mot stenmuren som finns på innergården där branden senare skulle ske. (enligt granne)

Ska ha "slagit hårt med ena handen mot henne bröst i hjärttrakten. Hon föll bakåt in i lägenheten och föll omkull på golvet i lägenheten. Hon landade på rumpan/ryggen så att hon slog sig och fick blåmärken" (Enligt L**a)

Legat naken på en soffa på på altanen medans en ung kvinna satt naken över honom. De hade förmodligen sex (Enligt ytterligare andra grannar som satt bredvid altanen. Den unga kvinnan är också förhörd i fup:en, Ju**t, en 25 år yngre konstnärswannabe på Gotland)

Efter denna händelse kom Persbrandt ut på gården, helt naken, och hälsade på grannarna och sa att den ena såg vältränad ut. Gick iväg och återkom sedan med en sopsäck över könsorganet.

Slutsats: Ett praktsvin som har vissa likheter med Örjan Ramberg och som uppenbarligen kan bete sig som ett kräk mot sin omgivning.
Citera
2019-04-20, 11:09
Medlem
Citat:

"För övrigt anser jag att alla bör läsa förundersökningsprotokollet om när Persbrandt festade till det på Gotland."

Precis, ingen vet väl helt och hållet hur Persbrandt är som människa men man får ju en glimt av hans personlighet om man läser igenom förundersökningsprotokoll (fup) från i somras då han var inblandad i skandalen med den mordbrandsanklagade kvinnan.

För er som har glömt, här är några delikata citat från fupen:

"Blygdläppar ska man spika upp" (sagt till grannar som hade kommit in på gården)

"Jag är Micke P, jag är från Jakan, jag är en alfahanne din lilla fitta, du ska dö"

"Din lilla fitta tjafsa inte med mig"

"Din hora"

"Nu ska jag våldta dig din fitta" Efter att han hade lyft upp henne. (Enligt L**a)

"Snutjävlar kom och ta mig nu kan jag jävlas så mycket jag vill för jag är ren" "Sen får jag väl ändå pissa i en evighet" (Vrålandets efter att en polisbil kört förbi, enligt grannar)

"Håll käften din jävla fitta" (Skriker detta flera gånger till L**a enligt annan granne)

"Du ser ut som en förnuftig jävel vågar du komma ner hit och vara förnuftig din fitta" (Till grannen ovanför lägenheten som brann. Ga**iel sa då åt honom att vara tyst och inte bete sig som ett arsle mot grannarna)

"Det här är inte som kola men gott ändå" och "Ska det vara så jävla svårt att få tag i några linor här på Gotland, men att jag är ju ren nu" ( Efter att ha kommit ut naken och stått och ätit rädisor på uteplatsen, enligt grannar)

"Ditt kvinnodjur, kom hit och visa att du är en kvinna" (Till L**a på telefon)

Persbrandt ska dessutom ha:

Tryckt upp L**a mot ringmuren och velat känna på hennes fitta (Flera vittnen)

Skrikit på L**a och tryckt upp henne mot stenmuren som finns på innergården där branden senare skulle ske. (enligt granne)

Ska ha "slagit hårt med ena handen mot henne bröst i hjärttrakten. Hon föll bakåt in i lägenheten och föll omkull på golvet i lägenheten. Hon landade på rumpan/ryggen så att hon slog sig och fick blåmärken" (Enligt L**a)

Legat naken på en soffa på på altanen medans en ung kvinna satt naken över honom. De hade förmodligen sex (Enligt ytterligare andra grannar som satt bredvid altanen. Den unga kvinnan är också förhörd i fup:en, Ju**t, en 25 år yngre konstnärswannabe på Gotland)

Efter denna händelse kom Persbrandt ut på gården, helt naken, och hälsade på grannarna och sa att den ena såg vältränad ut. Gick iväg och återkom sedan med en sopsäck över könsorganet.

Slutsats: Ett praktsvin som har vissa likheter med Örjan Ramberg och som uppenbarligen kan bete sig som ett kräk mot sin omgivning.
Citera
2019-04-21, 10:22
Medlem
Mellanskillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Har ingen aning. Var inte med på den tiden. Det enda jag fått fram var att det endast satt män i Hovrätten vid det aktuella domslutet. Hoppas någon här på Flashback kan ta reda på det. Tror man mildrade Tingsrättens dom därför att han varit ostraffad och blivit uthängd offentligt i media. Det sistnämnda fattar jag inte alls varför det skall påverka ett domslut.

Kvinnor ger mildare domar än vad män gör när det kommer till mäns brott mot kvinnor.
Citera
2019-04-21, 10:56
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanskillnad
Kvinnor ger mildare domar än vad män gör när det kommer till mäns brott mot kvinnor.

Det är möjligt att vi kvinnor är vekare än män. Men efter vad jag senare har förstått bestod Hovrätten vid det aktuella tillfället enbart av män.
Citera
2019-04-21, 21:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Har ingen aning. Var inte med på den tiden. Det enda jag fått fram var att det endast satt män i Hovrätten vid det aktuella domslutet. Hoppas någon här på Flashback kan ta reda på det. Tror man mildrade Tingsrättens dom därför att han varit ostraffad och blivit uthängd offentligt i media. Det sistnämnda fattar jag inte alls varför det skall påverka ett domslut.
Det har jag lagt upp tidigare vilka som satt i Hovrätten. Här är inlägget.
OBS tilläggen om jävig rådman...
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hela domen från Hovrätten är ett stort skämt och det håller juridiskt kunniga i dag med om.
Dom som dömde föll för hans kändisskap vilket deras domslut vittnar om.
Det var ju så synd om det ynkliga aset som i rätten berättade att den mediala uppmärksamheten kring fallet har orsakat stora problem för honom. Han pratade om demonstrationer utanför sin arbetsplats, krav på bojkott, att han dödshotats och förföljts samt att han inte kan besöka uteställen på grund av kommentarer och därför tvingas ”leva ett stillsamt hemmaliv”.
I dag hade han dömts till minimum 9 månader och högst 6 år för grov kvinnofridskränkning.
Domen har ett skevt fokus på hans lidande
Publicerad 26 mar 2019
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/skadespelaren-hade-straffats-hardare-nu/

I Hovrätten satt enbart män varav en var under utbildning.
Från domen.
I avgörandet har deltagit hovrättslagmannen Göran Ewerlöf, hovrättsrådet Rolf Dahlgren, tf. hovrättsassessorn Fredrik Holmberg, referent, samt nämndemännen Georg Jönsson och Harry Kjellin, (skiljaktig).
Nämndemannen Harry Kjellin är skiljaktig i det att han vill fastställa Tingsrättens dom.

Göran Ewerlöf 75 år https://sv.wikipedia.org/wiki/G%C3%B6ran_Ewerl%C3%B6f
Rolf Dahlgren kan jag inte hitta.
Fredrik Homberg har varit hovrättsassessor vid Svea hovrätt och är nu överdirektör vid Tullverket. Kan inte hitta någon ålder på honom men han måste ha varit rätt ung när domen fälldes. Han var då tillförordnad hovrättsassessor, alltså under utbildning.
https://se.linkedin.com/in/holmberg-fredrik-30769287
Georg Jönsson kan jag inte hitta. Troligen gammal nu.
Harry Kjellin finns inte på Ratsit. Det finns en avliden 2009 82 år gammal. Han var då 72 år vid domen.

Domen Örjan Ramberg misshandel. Hovrättsdomen ligger övers och Tingsrättsdomen längre ner.
https://minfil.com/Y4pdM4T5m0/Svea_hovr_tt_B_2154-98_1_pdf
Citat:
Göran Ewerlöf är kusin till Katarina Ewerlöf, som är känd från bl.a. Dramaten, framgår av din länk.
Citat:
Ja det har du rätt i. Hovrättslagmannen Göran Ewerlöf som dömer Örjan Ramberg är kusin till Katarina Ewerlöf som har varit verksam på Dramaten redan 1989.
Då borde den lagmannen betraktas som jävig tycker jag i alla fall och då kan man förstå hans "beundran" av aset Ramberg bättre. FY FAN
https://sv.wikipedia.org/wiki/Katarina_Ewerl%C3%B6f
Citera
2019-04-26, 22:20
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
En Örjan i toppform Får man gå dit med livvakt med sig då eller?

”Wennstam:
.....
Jag såg honom en gång i en föreställning och var i princip nära att gå hem och duscha efteråt. Det var bland det vidrigaste jag sätt, på nivån att jag undrade om han var på väg att hoppa av scenen och ge sig på oss kvinnor. Det var väldigt obehagligt och för mig ledde det fram till att jag skrev boken ”Alfahannen”.”
https://www.expressen.se/kultur/film--tv/wennstam-det-ar-bland-det-vidrigaste-jag-sett/

En tråkig skitbok med tråkigt dåligt tantsnusk som hon fick sitta och göra reklam för i TV efter Josefindokumentären. Värdelös läsning. Det enda bra var att Alfahanen himself råkade ut för en, i dubbel bemärkelse, mkt pinsam skada som gav honom ett permanent rätt-åt-dig-handikapp *) Samma öde unnar jag Örjan Sörjan också .

*) Jag hittar inte spoilerfunktionen så jag skriver skadan baklänges lite längre ner för er som vill veta utan att ödsla tid o pengar på boken.

Bkhgtdfggbhfxghbnxx
(esåpimots ednakcäl)
Jvfdsdgyhbknbvfdbnm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in