Citat:
Ursprungligen postat av
Coffeeman
Alla gör ju som dom vill. Men att glömma och gå vidare är ju precis vad som gör att han kunnat hålla på i +50 år. Det finns ju så många beröringspunkter med Kladden som är precis likadan. Obehagliga generellt och jäkligt elaka privat med vad dom ser som "sina" kvinnor. Men framgångsrika och man ska ju inte döma på rykten... Alla har blundat för vad dom egentligen alltid vetat.
I Örjans fall fanns det ju till och med en dom men ändå har han varit flitigt anlitad inte bara på Dramaten tjugo år därefter.
Visst har förresten inte, vad heter hon nu, Ekman (Marie-Louise?), Göstas fru, varit en av dom som chefat på dramaten och anlitat honom? Hon är som jag förstår det rätt högprofilerad feminist, varför frågar ingen henne om varför hon anlitade Örjan? Vi har såvitt jag vet ingen brist på skådespelare. Inte för att feminister har på något sätt större ansvar men man kan väl i alla fall begära någon sorts konsekvens.
För övrigt anser jag att alla bör läsa förundersökningsprotokollet om när Persbrandt festade till det på Gotland.
Marie-louise Ekman maken Gösta, tycks inte ha haft några problem alls att stötta och framhäva Ö.R.
Marie-louise Ekman var ju hans chef under många år, och tycks ha varit bekväm med Ö.R -att hon accepterat hans utagerande beteende, kan väl bara förklaras med att hon var ju uppväxt med en alkoholiserad far, som betedde sig som Ö.R. Marie-Louise har gjort en del bisarra filmer om sin försupne,otrogne o våldsamme far.
Antar att det kan vara en förklaring till att vissa kvinnor accepterat Ö.R,s våldsamheter, kvinnorna har varit vana vid sådant under sin uppväxt i sina egna familjer, och tolerar våldsamt beteende varvat med viss skörhet o ynklighet .
De flickor som haft en sådan far, som LIKNAR Ö.R men ändå blir hyllad och upphöjd som begåvade konstnärer, ja dessa kvinnor kan ju inte förstå att sådana upphöjda o hyllade män, egentligen är störda personer. Som barn har dessa kvinnor både beundrat o varit rädda för sin lynnige men spännande, försupne o konstnärliga pappa, när de senare som vuxna träffar på liknande typer, så känner de sig helt bekväma med män som tyglar omgivningen med våld o lynnesutbrott