2019-04-25, 20:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men jag vet inte vad som hänt, påstår inte att jag vet.
Tvärt om jag vill veta mer. Det är just detta som skiljer mig och flera andra från den lilla grupp här i tråden som med emfas håller för öron och ögon och skriker att de inte vill få mer info.
Vilka verkar då ha fastnat i ett tankemönster?
Du vill veta mer. Vi har förstått det. Du säger samtidigt att du minsann kommer få insyn i Fup.
Då är det väl lugnt?

Sen kan du sluta med ditt patetiska drama - det är ingen som skriker i emfas.

- Snarare har sedvanliga rutiner vid nedlagd Fu beskrivits.
- Att det har delgivits mer än sedvanligt.
- Det har även beskrivits varför det är sekretessbelagts i relation till barnen och anhöriga.

Att du sen inte får nån ro kan du varken beskylla tråddeltagare eller svensk lagstiftning.
Citera
2019-04-25, 20:31
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är dom hemska konspiratoriska människorna som ligger bakom det som har hänt. Dom lurar föräldrar att deras barn har ME så fort barnen råkar gäspa en gång för mycket. Först lurar dom av familjerna pengarna på effeklösa behandlingar och sen tar dom ifrån föräldrarna hoppet genom att säga att sjukdomen är obotlig. Dom kallades för ME maffian tidigare, tills det blev lite fult och respektlöst. Så nu används ett nytt ord. Det är Dr Mengele som för den heroiska kampen mot denna internationella sammansvärjning av simulanter och kvacksalveri.

Jag tror verkligen du får lägga ner dina obehagliga associationer till Dr Mengele. Du må tycka att det är humor, men det är verkligen riktigt osmakligt. Skärp dig nu!

Detta evinnerliga hatande och angrepp på andra postare. Varför? Vi tänker olika, uppfattar saker olika, tycker ibland olika och har olika referensramar. Men vi är fortfarande rätt likartade individer där alla har sin historia av sorger och glädjeämnen att bära. Hur kan man vara så elak och sårande i text och samtidigt uttrycka sympati för någon annan person som skadas? Det går inte ihop.
Näthat skadar! Anonymt näthat är fegt och förkastligt!

Det Bjärred handlar om är varför barnen mördades.
40 (!) personer försöker ta livet av sig varje dag i Sverige. Varför O suiciderade är hur krasst det än låter en mindre intressant fråga i denna tråd än varför han mördade. Inte ens en tiondels promille av suicidförsöken föregås av mord. Så varför behövde barnen mördas?

Väldigt många av de personer som suiciderar har haft små barn, till och med varit helt ensamstående med barnen. Men trots det har barnen fått fortsätta leva. Precis som mycket svårt sjuka andra barn som inte heller dödas.

Pudels kärna i Bjärred är varför föräldrarnas, om nu bägge gjorde det, kom så fruktansvärt snett i framtidsutsikterna för barnen. Det var enligt polisen framtiden för de ME-sjuka barnen som påstås vara den uppgivna orsaken. Tror man på det då borde man också kunna fundera över varför föräldrarna hamnade så totalt fel i framtidsutsikterna för sina barn med ME-diagnoser, när faktiskt mer kunskap borde fått dem att låta bli.
Senast redigerad av Solglittret 2019-04-25 kl. 20:41.
Citera
2019-04-25, 21:11
Medlem
Citat:
Jag tror verkligen du får lägga ner dina obehagliga associationer till Dr Mengele. Du må tycka att det är humor, men det är verkligen riktigt osmakligt. Skärp dig nu!

Detta evinnerliga hatande och angrepp på andra postare. Varför? Vi tänker olika, uppfattar saker olika, tycker ibland olika och har olika referensramar. Men vi är fortfarande rätt likartade individer där alla har sin historia av sorger och glädjeämnen att bära. Hur kan man vara så elak och sårande i text och samtidigt uttrycka sympati för någon annan person som skadas? Det går inte ihop.
Näthat skadar! Anonymt näthat är fegt och förkastligt!

Det Bjärred handlar om är varför barnen mördades.
40 (!) personer försöker ta livet av sig varje dag i Sverige. Varför O suiciderade är hur krasst det än låter en mindre intressant fråga i denna tråd än varför han mördade. Inte ens en tiondels promille av suicidförsöken föregås av mord. Så varför behövde barnen mördas?

Väldigt många av de personer som suiciderar har haft små barn, till och med varit helt ensamstående med barnen. Men trots det har barnen fått fortsätta leva. Precis som mycket svårt sjuka andra barn som inte heller dödas.

Pudels kärna i Bjärred är varför föräldrarnas, om nu bägge gjorde det, kom så fruktansvärt snett i framtidsutsikterna för barnen. Det var enligt polisen framtiden för de ME-sjuka barnen som påstås vara den uppgivna orsaken. Tror man på det då borde man också kunna fundera över varför föräldrarna hamnade så totalt fel i framtidsutsikterna för sina barn med ME-diagnoser, när faktiskt mer kunskap borde fått dem att låta bli.
Jag tycker inte alls att det är humor eller det minsta roligt. Jag tycker att det är en avskyvärd kampanj mot sjuka och anhöriga i den här tråden. Det är hemskt när man kallar en förening för drabbade och deras anhöriga för maffia och ME-förvillare. Det är en människosyn värdig Dr Mengele. Han hade funnit ett sant nöje i att bota dom inbillningssjuka med kalla bad och lobotomi. På liknande sätt som med långa duschar, resor och regelbunden motion som några förespråkat i tråden. Det är så innerligt sjukt att inte fatta att det är precis sånt som de drabbade drömmer om i sin tillvaro av smärta, ljud- och ljuskänslighet, yrsel och en förlamande trötthet. Du är en av dom som förnekar både sjukdomen och dom drabbade. När man säger det så tar du på dig offerkoftan och känner dig mobbad. Du har anonymt mobbat och näthatat sjuka människor i ett års tid. Du förtjänar ingen barmhärtighet!
Citera
2019-04-25, 21:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Exakt. Varav vi då är några som finner intresse i att titta på egenskaper kring föräldrarna.
Det var barnens sjukdomssituation som gjorde att de hamnade snett. De hade fått ME diagnoser och föräldrarna kunde uppenbart inte copa med tillvaron.
Då kan man titta kring deras personlighet, man kan fundera utifrån forskningen, deras bristande copingstrategier vid kris.
Sen kan man då fundera på om det var depression med i bilden eftersom de inte ville leva överhuvudtaget och såg ingen framtid.
Fortsättningsvis kan man fundera kring pseudoaltruism där omsorgen är fullständigt förvrängd.

Vad sysslar du med i den frågan? Ifrågasätter ME-sjuka? Tjatar om en ME-lobby? Vill fria Hanna?
Förtala folk till höger och vänster?
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
På liknande sätt som med långa duschar, resor och regelbunden motion som några förespråkat i tråden. Det är så innerligt sjukt att inte fatta att det är precis sånt som de drabbade drömmer om i sin tillvaro av smärta, ljud- och ljuskänslighet, yrsel och en förlamande trötthet.
Word. Varav detta kallas empati.
Senast redigerad av develi 2019-04-25 kl. 21:40.
Citera
2019-04-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Du begriper fortfarande inte. Du har fastnat fullständigt. Försök och se från ett annat håll: Hanna klarade inte att hänga sig, hon tog sömntabletter och bad O avsluta om hon inte slutade andas (om inte sömntabletterna räckte till). Detta innebär inte att O är ensam ansvarig. De var två som beslutade. Två som planerade. Två som godkände. Att O var den som utförde är möjligt - men det kan mycket väl vara Hanna som faktiskt ströp/kvävde barnen.

Det handlar inte om att peka finger, men du vägrar att se från flera håll än där du själv fastnat, och det är frustrerande eftersom du hela tiden - i hundratals inlägg - vägrar se nån annan sida än din egen.

Sen är det ju också så att förundersökningsledaren, tillsammans med jurister på myndigheten, har beslutat att fu:n skall läggas ner i sedvanlig ordning i såna här fall. Vi har ju fått en hel del på fötterna ändå, vilket inte är speciellt vanligt det heller. Polisen har varit generösa med uppgifter. I vanliga fall hade de gått ut med en presskonferens och sen inget mer. De har släppt lite här och lite där. Vi är ganska många som förstår att i materialet finns saker som de anhöriga inte vill ha belysta till offentligheten. Vi är ganska många som respekterar det. Varför kan inte du göra det? Du påstår att man mörkar - konspiration. Vi pysslar inte med konspiration. Vi pysslar med lagen, med regelverk.

Den dagen man offentliggör patientjournaler i nyheterna, den dagen kan du börja kräva insyn i nedlagda förundersökningar.

Det fetade: jag har alltid undrat över varifrån den där uppgiften kommer - om att H misslyckades med att ta sitt liv med hjälp av tabletter och att hon hade bett O om att få bli strypt ifall det inte fungerade med medicinerna? Den uppgiften kommer väl inte från polisen? Inte från någon tidningsartikel eller tv-intervju där närstående har uttalat sig?

Är det alltså en trådsanning?
Citera
2019-04-25, 22:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Det fetade: jag har alltid undrat över varifrån den där uppgiften kommer - om att H misslyckades med att ta sitt liv med hjälp av tabletter och att hon hade bett O om att få bli strypt ifall det inte fungerade med medicinerna? Den uppgiften kommer väl inte från polisen? Inte från någon tidningsartikel eller tv-intervju där närstående har uttalat sig?

Japp. På samma sätt som att Hanna är oskyldig och Oskar har mördat alla tre.
Men där vet vi dock via Fu att hon är lika skyldig.

Men eftersom Hanna vill DÖ och har sömntabletter i kroppen, och att det är den dödsmetod det är störst risk att misslyckas med - så är det vad man funderar på.
Om nu inte den snygga Hälso-Hanna har autoerotiska idéer för sig - men det är väl mindre troligt? Hon vill ju enligt din trådsanning skilja sig.
Citera
2019-04-25, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Japp. På samma sätt som att Hanna är oskyldig och Oskar har mördat alla tre.
Men där vet vi dock via Fu att hon är lika skyldig.

Men eftersom Hanna vill DÖ och har sömntabletter i kroppen, och att det är den dödsmetod det är störst risk att misslyckas med - så är det vad man funderar på.
Om nu inte den snygga Hälso-Hanna har autoerotiska idéer för sig - men det är väl mindre troligt? Hon vill ju enligt din trådsanning skilja sig.

Ok, en trådsanning.

Nej, jag har aldrig skrivit ett ord om skilsmässa; du blandar ihop mig med någon annan.
Citera
2019-04-25, 22:30
Bannlyst
Citat:

Tja, hon beskriver i ett undertecknat avskedsbrev att hon vill dö.
Det beskrivs att det finns bevis för att hon planerat för detta i månader.
Polisen lyfter fram två mord och två misstänkta mördare.

Om du har svårt att läsa mellan raderna om vad som döljer sig bakom att polisen inte beskriver Hanna som mördad, är jag den första att beklaga.
Citera
2019-04-25, 22:33
Medlem
Citat:

Trådsanning helt klart. Det är helt horribelt att påstå något sådant.

Enligt rapporten var H inte mer påverkad av sömnmedel än att hon kunde agera. Därför är det omöjligt att hon försökt ta sitt eget liv. Mängden är för liten.

Tror dessutom att hon var den första att bli strypt/kvävd. Dokumenten har Oskar knåpat ihop på egen hand. Troligtvis röster i huvudet som instruerade honom till det. Gjort en Marjasin - klippt och klistrat.
Citera
2019-04-25, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ok, en trådsanning.

Jag skulle beskriva det som en sannolik slutsats utifrån den fakta som presenterats av polisen. Den harmonierar med verkligheten utanför tråden, till skillnad från teorierna om att Hanna är oskyldig som står i skarp kontrast med verkligheten utanför tråden.
Jag förstår att du försöker likställa dessa teorier, men sorry det låter sig inte göras av ovan angivna skäl — verkligheten.
Citera
2019-04-25, 22:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Trådsanning helt klart. Det är helt horribelt att påstå något sådant.

Enligt rapporten var H inte mer påverkad av sömnmedel än att hon kunde agera. Därför är det omöjligt att hon försökt ta sitt eget liv. Mängden är för liten.

Tror dessutom att hon var den första att bli strypt/kvävd. Dokumenten har Oskar knåpat ihop på egen hand. Troligtvis röster i huvudet som instruerade honom till det. Gjort en Marjasin - klippt och klistrat.
JA, PRECIS likt ditt äckel i tråden om Agnes och Tysklandsresor. Trådsanning. Det finns grader i helvetet och du är bottennapp gällande spekulationer.

Att fundera kring att suicidala Hanna försökt ta livet av sig är då mer troligt än ditt skräp.
Citera
2019-04-25, 22:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok, en trådsanning.

Nej, jag har aldrig skrivit ett ord om skilsmässa; du blandar ihop mig med någon annan.
Ja, ni är så lika stundom så jag fick för mig att det var fallskskarmsjagaren. Så det var fel.

Är det troligt att Hanna försökt suiciderat? Ja. Jag betvivlar att hon sa "stryp mig Oskar."
Hon är lika mycket med på banan att dö. Står i brevet.
Senast redigerad av develi 2019-04-25 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in