2019-04-26, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gullgulligullan
Kom igen nu. Var lite intellektuellt hederlig för en gång skull. Du har uttryckligen skrivit att du tror att Oskar är ensam GM och du har konsekvent genom hela tråden rackat ner på alla bevis — vilket är en hel del vid det här laget — som pekar på två GM, medan du lyft upp och bekräftat de ynkliga trådsanningar som talar för en GM.

När detta påpekats för dig slingrar du dig antingen genom att krypa ner och gömma dig under offerkoftan, alternativt låtsas du som nu att du inte alls hävdat en GM.

Jag tycker att du ska sträcka på dig och våga stå för det som du genomgående har drivit och trott på, det lyser så klart och tydligt ändå. Då kanske det dessutom blir lättare för dig att böja nacken när nu verkligheten har kommit och bitit dig i stjärten. Det fina med att se nyktert och förnuftigt på sitt eget agerande, även när man hamnat snett, är att man kan resa sig upp igen. Som det är nu befinner du dig i något limbo av krökta lögner och halvlögner.

En sista gång: jag kan - lika litet som någon annan - veta vad som hände på mordnatten. Det kan ingen veta säkert, eftersom vi har fått så knapphändiga uppgifter.

Ja, i mina ögon ter det sig mest troligt att O är ensam gärningsman. Polisen har inte presenterat bevis som gör mig övertygad om hur allting verkligen har gått till.

Vi har fått uppgifter från flera håll om att O verkligen mådde dåligt psykiskt. Jag utesluter inte att han drabbades av ett psykosgenombrott i början av januari. Kanske inte ens släktingarna var medvetna om detta, dvs om att O blivit akut mycket sjuk.

Men, som sagt var, det viktigaste är ju att ta reda på hur vägen fram till den ödesdigra mordnatten såg ut. Och det kanske man redan har tagit reda på.
Citera
2019-04-26, 12:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptogam
Ja, i mina ögon ter det sig mest troligt att O är ensam gärningsman. Polisen har inte presenterat bevis som gör mig övertygad om hur allting verkligen har gått till.
Vad är det du kan leverera som motsäger en förundersöknings resultat - det är väl den mest relevanta frågan i sammanhanget.

Citat:
"Vi har gemensamt och i samförstånd beslutat att ta våra och våra barns liv"

-
Senast redigerad av develi 2019-04-26 kl. 12:19.
Citera
2019-04-26, 12:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
En sista gång: jag kan - lika litet som någon annan - veta vad som hände på mordnatten. Det kan ingen veta säkert, eftersom vi har fått så knapphändiga uppgifter.

Vi har fått uppgifter från flera håll om att O verkligen mådde dåligt psykiskt. Jag utesluter inte att han drabbades av ett psykosgenombrott i början av januari. Kanske inte ens släktingarna var medvetna om detta, dvs om att O blivit akut mycket sjuk.

Men, som sagt var, det viktigaste är ju att ta reda på hur vägen fram till den ödesdigra mordnatten såg ut. Och det kanske man redan har tagit reda på.

Men varför skulle då H offra barnen och gå med på familjeutrotning?
Citera
2019-04-26, 12:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Instämmer helt!

Polisens presentation är som att koka soppa på spik.
Två dåliga spikar - suspekt testamente och ett genommaskat formellt framlagt brev.
Den soppan är onekligen väldigt tunn och borde inte gå att koka fram genemsamt gärningsmannaskap på.

Låt oss som har den uppfattningen och därför vill veta mer och diskutera kring vad som hänt få fortsätta göra det. Utan att utsättas för ad hominens och hat. Om det ger några andra svårstartad allergi - låt bli att läsa eller delta.
Märkligt nog postas det fler inlägg om att vi som vlll diskutera ska låta bli och annars är idioter.
Citera
2019-04-26, 12:29
Bannlyst
Citat:

Jag förstår. Den logiska följden av ditt resonemang blir att polisen kan - lika lite som någon annan - veta vad som hände på mordnatten. För mig ett obegripligt resonemang med tanke på att polisen haft tillgång till alla uppgifter. Nej, det är inte same-same.

Visst hade O kunnat drabbats av ett psykosgenombrott och mördat alla i början av januari även om ett stort antal bevis talar emot det: bevittnat testamente där vittnen försäkrar vid sinnes fulla bruk..., gemensamt avskedsbrev, digitala bevis från hösten mm.

Men det finns faktiskt färre saker som talar emot incestanklagelser och pedofila nätverk...
Citera
2019-04-26, 12:29
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Instämmer helt!

Polisens presentation är som att koka soppa på spik.
Två dåliga spikar - suspekt testamente och ett genommaskat formellt framlagt brev.
Den soppan är onekligen väldigt tunn och borde inte gå att koka fram genemsamt gärningsmannaskap på.

Låt oss som har den uppfattningen och därför vill veta mer och diskutera kring vad som hänt få fortsätta göra det. Utan att utsättas för ad hominens och hat. Om det ger några andra svårstartad allergi - låt bli att läsa eller delta.
Märkligt nog postas det fler inlägg om att vi som vlll diskutera ska låta bli och annars är idioter.
Du menar att alla som inte är konspirationsteoretiker bör lämna tråden? Haha! Okey. Så denna tråd skall förvanskas till att polisen mörkar och är vänskapskorrupta, H är fullständigt oskyldig och ville skiljas och Oskar fick en psykos och dödade alla? Jag tror att ni behöver lite förnuftigt folk som faktiskt fortfarande har intelligensen i behåll och kan tänka klart.
Citera
2019-04-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Du menar att alla som inte är konspirationsteoretiker bör lämna tråden? Haha! Okey. Så denna tråd skall förvanskas till att polisen mörkar och är vänskapskorrupta, H är fullständigt oskyldig och ville skiljas och Oskar fick en psykos och dödade alla? Jag tror att ni behöver lite förnuftigt folk som faktiskt fortfarande har intelligensen i behåll och kan tänka klart.

Finns olika åsikter här i bjärredtråden, men att det finns 2 "sidor" är påhitt från dig och ett par till, som uppenbarligen själva behöver en "grupp" att stödja sig mot, för att få kraft att attackera andra. Du vet inte mer än andra här om vad som verkligen hände i Bjärred.

Jag ingår inte i någon grupp öht. Flera andra anser nog inte heller att de gör det. För min del är det intressantaste vad som hände innan morden.

Om du nu tror på allt polisen har sagt och inte ifrågasätter något av det, inte tycker att det finns frågetecken, så fattar inte jag heller varför du och några till är kvar här. Om det inte bara är för att trycka ner andra som inte tycker som du.

Det verkar ju klappat och klart för er del. Vi känner redan till din och de dinas, gruppen du tydligen anser dig ingå i - era åsikter.

Ditt översitteri är både förfärligt och skrattretande
och jag antar att du var en mobbare när du gick i skolan, säkerligen på jobbet också. Du pådyvlar folk åsikter de inte har och aldrig har uttryckt och ingen här behöver dina tillrättavisanden gällande morden och varför de egentligen begicks.

Jag kan din typ. Såna är ytterst obehagliga som individer. Usch!
Senast redigerad av zilvereko 2019-04-26 kl. 13:31.
Citera
2019-04-26, 13:34
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Finns olika åsikter här i bjärredtråden, men att det finns 2 "sidor" är påhitt från dig och ett par till, som uppenbarligen själva behöver en "grupp" att stödja sig mot, för att få kraft att attackera andra. Du vet inte mer än andra här om vad som verkligen hände i Bjärred.

Jag ingår inte i någon grupp öht. Flera andra anser nog inte heller att de gör det.

Om du nu tror på allt polisen har sagt och inte ifrågasätter något av det, inte tycker att det finns frågetecken, så fattar inte jag heller varför du och några till är kvar här. Om det inte bara är för att trycka ner andra som inte tycker som du.

Det verkar ju klappat och klart för er del. Vi känner redan till din och de dinas, gruppen du tydligen anser dig ingå i - era åsikter.

Ditt översitteri är både förfärligt och skrattretande
och jag antar att du var en mobbare när du gick i skolan, säkerligen på jobbet också. Du pådyvlar folk åsikter de inte har och aldrig har uttryckt och ingen här behöver dina tillrättavisanden.

Jag kan din typ.
Hoppsan. Halkade du på tangenterna? Jag tror att allas åsikter är bra. Och att det finns grupperingar här är mer eller mindre sant. You scratch my back and I scratch your. Och självklart får alla plats, det är ett diskussionsforum. Men det sista har verkar många ha missat.

Nej jag är ingen mobbare. Dock blir jag faktiskt arg när man befäster lögner - dvs när man hört något, som inte går att bevisa och dessutom säger att det är sant. Senkomna skribenter kan då få för sig att det ÄR sant. När man planterar lögner i fallet, påstår det tillräckligt ofta så tror folk att det är sant. Det är det som blir trådsanningar. NÅN eller NÅGRA måste få säga emot där. Och när samma skribent fortsätter oförtröttligt att plantera trådsanningar - tycker du att denna skall få hållas då?

Att vi fått veta så lite är synd. Många av er behöver veta mer. Det kan jag ta. Men nu blir det inte så. Det innebär inte att det är rätt att skapa egna "sanningar". Hanna är lika skyldig som Oskar. Att envist försöka fria henne är att fria en av barnens mördare. Och det gör mig ledsen - för det är inte att ge barnen upprättelse. Inte nånstans.
Tack för mig.
Citera
2019-04-26, 14:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Dock blir jag faktiskt arg när man befäster lögner - dvs när man hört något, som inte går att bevisa och dessutom säger att det är sant. Senkomna skribenter kan då få för sig att det ÄR sant. När man planterar lögner i fallet, påstår det tillräckligt ofta så tror folk att det är sant. Det är det som blir trådsanningar. NÅN eller NÅGRA måste få säga emot där. Och när samma skribent fortsätter oförtröttligt att plantera trådsanningar - tycker du att denna skall få hållas då?
Citat:
Hanna klarade inte att hänga sig, hon tog sömntabletter och bad O avsluta om hon inte slutade andas (om inte sömntabletterna räckte till).

Q.E.D.

Du svarade inte på min tidigare fråga. Källa till uppgiften att ”H inte klarade att hänga sig, hon tog sömntabletter och bad O avsluta”?

Edit: Quod erat demonstrandum (Q.E.D.) är en latinsk fras som ungefär kan översättas till svenska som "det som var menat att bli demonstrerat" eller "vilket skulle bevisas"
Senast redigerad av Solglittret 2019-04-26 kl. 14:25.
Citera
2019-04-26, 14:29
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Q.E.D.

Du svarade inte på min tidigare fråga. Källa till uppgiften att ”H inte klarade att hänga sig, hon tog sömntabletter och bad O avsluta”?

Edit: Quod erat demonstrandum (Q.E.D.) är en latinsk fras som ungefär kan översättas till svenska som "det som var menat att bli demonstrerat" eller "vilket skulle bevisas"
Du har klippt ur en massa text i det citat du citerat, så jag vet inte ens vad det är för något du citerar när du tagit det ur sitt sammanhang. Antingen kan du citera på rätt sätt och feta upp det du vill ska sticka ut, eller så sätter du det ovidkommande i en spoiler så man kan se resten av texten om man vill.

Jag kan alltså inte besvara din fråga eftersom du kan ha tagit den helt ur sitt sammanhang. Jag har lite svårt att tro att du fått med hela min text i det du fetat och citerat.
Senast redigerad av Flashig78 2019-04-26 kl. 14:43.
Citera
2019-04-26, 14:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Du har klippt ur en massa text i det citat du citerat, så jag vet inte ens vad det är för något du citerar när du tagit det ur sitt sammanhang. Antingen kan du citera på rätt sätt och feta upp det du vill ska sticka ut, eller så sätter du det ovidkommande i en spoiler så man kan se resten av texten om man vill.

Jag kan alltså inte besvara din fråga eftersom du kan ha tagit den helt ur sitt sammanhang. Jag har lite svårt att tro att du fått med hela min text i det du fetat och citerat.

Är det så svårt att se inkonsekvensen i dina inlägg?

Å ena sidan påstår du att ”H inte klarade att hänga sig” och ”bad O avsluta”.
Å andra sidan skriver du: ”blir jag faktiskt arg när man befäster lögner - dvs när man hört något, som inte går att bevisa och dessutom säger att det är sant.” - vilket ju är exakt det du sysslar med.
Finns inga rader i dina citerade inlägg som på något sätt förmildrar dina statements, men visst kan jag citera hela inläggen under spoilern nedan.

Min fråga - som också finns med i hela citerade inlägget nedan gällde din källa på din uppgift om ”H inte klarade att hänga sig, tog sömntabletter och bad O avsluta”.

Du vet - man blir faktiskt arg om någon skapar trådsanningar. Bra därför att direkt uppge den officiella källan.

Citat:
Hanna klarade inte att hänga sig, hon tog sömntabletter och bad O avsluta om hon inte slutade andas (om inte sömntabletterna räckte till).

Citat:
Dock blir jag faktiskt arg när man befäster lögner - dvs när man hört något, som inte går att bevisa och dessutom säger att det är sant. Senkomna skribenter kan då få för sig att det ÄR sant. När man planterar lögner i fallet, påstår det tillräckligt ofta så tror folk att det är sant. Det är det som blir trådsanningar. NÅN eller NÅGRA måste få säga emot där. Och när samma skribent fortsätter oförtröttligt att plantera trådsanningar - tycker du att denna skall få hållas då?

Citat:
Ok vi börjar med nr.1.

"Hanna klarade inte att hänga sig, hon tog sömntabletter och bad O avsluta om hon inte slutade andas (om inte sömntabletterna räckte till). "

Hur vet du detta? Källa?

Senast redigerad av Solglittret 2019-04-26 kl. 14:51.
Citera
2019-04-26, 14:51
Medlem
Citat:
Är det så svårt att se inkonsekvensen i dina inlägg?

Å ena sidan påstår du att H inte klarade att hänga sig” och ”bad O avsluta”.
Å andra sidan skriver du: ”blir jag faktiskt arg när man befäster lögner - dvs när man hört något, som inte går att bevisa och dessutom säger att det är sant.” - vilket ju är exakt det du sysslar med.
Finns inga rader i dina citerade inlägg som på något sätt förmildrar dina statements, men visst kan jag citera hela inläggen under spoilern nedan.

Min fråga - som också finns med i hela citerade inlägget nedan gällde din källa på din uppgift om ”H inte klarade att hänga sig, tog sömntabletter och bad O avsluta”.

Du vet - man blir faktiskt så arg om någon skapar trådsanningar. Bra därför att direkt uppge den officiella källan.

[
[/quote]

Fetade: Ja du, jag undrar också hur man kan veta sånt. Här kan man tala om att sprida trådsanningar. Det är helt klart att vissa får göra det, men andra i tråden får inte beskriva sina teorier, även om man betonar att det är just en teori - eller en fundering man har som man vill lufta.

INGEN utomstående vet mer än någon annan exakt vad som hände i skräckhuset i Bjärred.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in