Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-24, 23:51
  #193
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Nu börjar väl DN (och Text-TV) likna fake news

https://www.dn.se/nyheter/sverige/sv...ipne-ola-bini/

AP, Washington Post, The Independent och även det man hörde från början av inrikesministern var ju att Ola misstänktes för delaktighet i utpressning av presidenten Moreno.

https://www.apnews.com/1b85bb8b8b3c4732856048750077de62

Nu är nog detta en plan där Moreno och Ola samarbetar med CIA. Men DN fejkar här. Ola är anklagad för utpressning av presidenten.
Du tjatar om att Bini jobbar för USA. Men du får det aldrig att verka det minsta sannolikt.
Citera
2019-04-25, 00:33
  #194
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Ja, men samröre med JA har också nämnts som en anklagelse, som om det vore ett brott.
Ja. Dagens Nyheter, SvT och kanske andra svenska media gör sig löjliga när de beskriver anklagelserna som "samröre med Assange" när han egentligen anklagats för utpressning av presidenten.

Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Du tjatar om att Bini jobbar för USA. Men du får det aldrig att verka det minsta sannolikt.
Ola har arbetat 10 år på ett amerikanskt företag. Den nuvarande regimen försöker koppla samman Ola med den tidigare ministern Patiño. Patiño har tvingats fly landet, liksom den tidigare presidenten Correa. Enligt Patiño styrs numera landet av USA:
(FB) Vem är egentligen Ola Bini?

Wikileaks används som ett svepskäl för den påstådda utpressningen.
http://www.snowleopard.info/global/g...i_plot_summary
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-04-25 kl. 00:56.
Citera
2019-04-26, 13:18
  #195
Medlem
08-55331000s avatar
Stora demostrationer i Ecuador mot Lenin och ledningen för landet.https://www.youtube.com/watch?v=aY-WlIdq1iM Demostranterna möts med polis och tårgas. Tecknen på en polisstat börjar formera sig.
Citera
2019-04-26, 13:45
  #196
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
Stora demostrationer i Ecuador mot Lenin och ledningen för landet.https://www.youtube.com/watch?v=aY-WlIdq1iM Demostranterna möts med polis och tårgas. Tecknen på en polisstat börjar formera sig.
Jag tror alltså att Lenín Moreno mha USA, har anställt Ola för att bidra till att driva ut Patiño ur landet.

Lenín Moreno verkar vara Ecuadors svar på Annie Lööf. Efter valet svek han sin plattform och införde företagsvänlig lagstiftning.

Om folket uppfattar att Ola står på Morenos sida är det kanske inte bra för Ola. Men jag tror inte Ola löper några större risker eftersom han gissningsvis har beskydd av regeringen. De flesta kanske dessutom gör kopplingen Correa-Patiño-Wikileaks-Ola som regeringen vill hävda.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-04-26 kl. 13:47.
Citera
2019-04-27, 10:17
  #197
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 08-55331000
https://www.dn.se/nyheter/sverige/sv...ipne-ola-bini/

Ola Bini fördes på lördagen till sjukstugan av medfångar sedan han varit nära att svimma av svaghet. Han fick då glukosdropp och B-vitamin utskrivet och hans mat berikades med ägg. Hans föräldrar har via konsuln begärt att han också ska få fett och bönor i sin kost. UD kan bara bekräfta att Ola Emberg besökt Ola Bini.

Vegan alltså... Per definition gnällspik.
Citera
2019-04-27, 11:56
  #198
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ola Bini fördes på lördagen till sjukstugan av medfångar sedan han varit nära att svimma av svaghet. Han fick då glukosdropp och B-vitamin utskrivet och hans mat berikades med ägg. Hans föräldrar har via konsuln begärt att han också ska få fett och bönor i sin kost. UD kan bara bekräfta att Ola Emberg besökt Ola Bini.
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Vegan alltså... Per definition gnällspik.
Vegetarian! Precis som när Pamela Anderson köpte veg-burgare till Julian. Inte kan CIA-agenter vara veganer. Det här måste ha med Wikileaks att göra! (Och Chelsea Mannings nyårslöfte att äta mer veg.) (ironi)

Det här pusslet har man jobbat med.

Den som drabbats värst är förstås Patiño som tvingats fly landet. (Jag gissar Ola skyddas av regeringen och inte lider mer än nödvändigt i fängelset.) Patiño var den tidigare regeringens främste talesperson i landet. Det är tacken för att man beviljade Julian asyl som flykting.

Anklagelserna mot Patiño har även spridits till Correa. Borgen för Patiño skall ökas.

Enligt Patiño utreds han och de övriga i den tidigare regeringen t.o.m. för hur de beviljade asylen till Assange! De utreds för vilka kostnader landet haft för Assange.

Det här är en djävulusisk plan!

Jag menar att Assange sökte asyl på ambassaden för att störa vänsterregeringen som hade gott stöd hos folket. (Det stödet syns i demonstrationerna nu.) Nu tackade Assange för sig genom att bl.a. låta Wikileaks hota den nuvarande regeringen med domstol för att den har kameror på ambassaden. Assange smetar avföring i ambassaden. Bränner sin asyl trots att han påstår sig hotad av långt straff. Men när han kommit ut så visar sig straffet vara max 5 år och förmodligen mycket kortare. (Varför har inte USA öppnat det åtalet tidigare?)

Ola och Julian deltar i en samordnad aktion mot den tidigare regeringen.

https://mundo.sputniknews.com/amp/am...fianza-patino/

https://www.telesurenglish.net/news/...0418-0028.html

https://mundo.sputniknews.com/americ...-caso-assange/
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-04-27 kl. 12:47.
Citera
2019-04-27, 14:28
  #199
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
”I ecuadorianska fängelser finns det inga böcker, ingen tv, ingen media”, skriver svenska programmeraren Ola Bini, 36, från fängelset i Quito och sin mörka cell.

Fångarna sover ofta med kartong mellan sig själva och betonggolvet – och i början av veckan kollapsade svensken, som är vegetarian, av näringsbrist.

– Den första veckan i det här fängelset levde han egentligen bara på ris och grönsallad, säger Dag Gustafsson, Ola Binis pappa.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...rackfangelset/

Jag skulle väl inte säga att han är gnällig för att han är vegetarian, men han är ju en typisk vit överklass-man, och det är ju lite roligt för dom förhållanden han klagar på i fängelset är ju vardag för en stor del av befolkningen i det relativt fattiga land han har valt att vistas i.

Så frågan är fortfarande, varför just Ecuador?
Citera
2019-04-27, 14:44
  #200
Medlem
Vad tror ni kan ligga bakom att Ola Bini valt att bli vegetarian..?

religiösa skäl
djurrättsliga skäl
djurskyddsskäl
rättviseskäl
miljöskäl
hälsoskäl

Datanördar är ju annars mer förknippade med pizza och energidrycker.
Citera
2019-04-27, 22:01
  #201
Medlem
Nickelodions avatar
Bland av polisen beslagtagna prylar vid husrannsakningen finns hans MENSA SVERIGE medlemskort vilket betyder att Ola tillhör övre 2 % av befolkningen i Sverige när det gäller IQ. Motsvarar en IQ på minst 131 enligt Wechsler-skalan.

Kollade lite på de andra där på Centro de Autonomía Digital och de verkar också vara så clever så man baxnar.
Citera
2019-04-28, 10:10
  #202
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Kollade lite på de andra där på Centro de Autonomía Digital och de verkar också vara så clever så man baxnar.

Jaså? Vad har dom åstadkommit som är så smart? Vad fick dig att baxna?

Jag tycker Ola verkar vara lite som ett barn faktiskt.
Han gnäller som ett litet barn nu när han sitter inne, och min definition av intelligens är någon som kan ta hand om sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av Nickelodion
Bland av polisen beslagtagna prylar vid husrannsakningen finns hans MENSA SVERIGE medlemskort vilket betyder att Ola tillhör övre 2 % av befolkningen i Sverige när det gäller IQ. Motsvarar en IQ på minst 131 enligt Wechsler-skalan.

Källa på det?
Citera
2019-04-28, 12:59
  #203
Avstängd
Jag upptäckte en ganska intressant sak.

Vi vet ju alla hur Julian Assange hamnade i den situationen han är i, med anklagelserna här i Sverige.

Jag ska erkänna att jag inte är jätteinsatt i detaljerna kring den historien, och då menar jag exakta datum och så.

Men Julian Assange anklagas alltså för "sexuella övergrepp", där en anklagelse alltså är att han haft sex utan kondom.
I samband med det (eller som ett resultat av det) så startas hashtagen #prataomdet av Johanna Koljonen och Sofia Mirjamsdotter. Den tredje initiativtagaren var Sonja Schwarzenberger, med ett förflutet på bl.a. Sveriges Radio.

Den kampanjen avhandlas ju i tråden: Avslöjandet av den falska gräsrotskampanjen #prataomdet?[utbruten tråd/Mod]

Nu till kopplingen till Ola.

Olas fd. flickvän (jag vet inte hur deras relationsstatus var just då) Hanna Fridén @HannaFriden, kompis med Sofia Mirjamsdotter, och i likhet med Sonja Schwarzenberger tidigare verksam på bl.a. Sveriges Radio

2010 jobbar hon bland annat med Kunskapscentrum för sexualitet och hälsa (tidigare Lafa - enheten för sexualitet och hälsa) och upplyser om kondomer.

Och här på flashback hittar vi följande inlägg i tråden: Avslöjandet av den falska gräsrotskampanjen #prataomdet?[utbruten tråd/Mod]

Citat:
Ursprungligen postat av GoodwinStrawman
Intressant. Hanna Fridén - en av anstiftarna till #prataomdet - bekräftar alltså Koljonens motiv som FB-tråden redan avslöjat; att stöda AA och sänka JA.

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Här bekräftar Hanna Friden att Koljonen är vän med Anna Ardin. Något som Koljonen har förnekat.
Om det här stämmer, vilket det troligen gör, så har Koljonen blåljugit hela tiden.

Som jag ser det kan Ola Bini och Julian Assange ha haft en hel del att prata om (närmare bestämt att Ola var helt med på att Julian blev ditsatt, och kanske till och med kunde bevisa det?)
Citera
2019-04-28, 15:01
  #204
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Jag upptäckte en ganska intressant sak.

Vi vet ju alla hur Julian Assange hamnade i den situationen han är i, med anklagelserna här i Sverige.

Jag ska erkänna att jag inte är jätteinsatt i detaljerna kring den historien, och då menar jag exakta datum och så.

Men Julian Assange anklagas alltså för "sexuella övergrepp", där en anklagelse alltså är att han haft sex utan kondom.
I samband med det (eller som ett resultat av det) så startas hashtagen #prataomdet av Johanna Koljonen och Sofia Mirjamsdotter. Den tredje initiativtagaren var Sonja Schwarzenberger, med ett förflutet på bl.a. Sveriges Radio.

Den kampanjen avhandlas ju i tråden: Avslöjandet av den falska gräsrotskampanjen #prataomdet?[utbruten tråd/Mod]

Nu till kopplingen till Ola.

Olas fd. flickvän (jag vet inte hur deras relationsstatus var just då) Hanna Fridén @HannaFriden, kompis med Sofia Mirjamsdotter, och i likhet med Sonja Schwarzenberger tidigare verksam på bl.a. Sveriges Radio

2010 jobbar hon bland annat med Kunskapscentrum för sexualitet och hälsa (tidigare Lafa - enheten för sexualitet och hälsa) och upplyser om kondomer.

Och här på flashback hittar vi följande inlägg i tråden: Avslöjandet av den falska gräsrotskampanjen #prataomdet?[utbruten tråd/Mod]

Som jag ser det kan Ola Bini och Julian Assange ha haft en hel del att prata om (närmare bestämt att Ola var helt med på att Julian blev ditsatt, och kanske till och med kunde bevisa det?)
Bra info!

Jag kan inte detaljerna från den tiden, men Ardin har antytts kunna ha kopplingar till amerikansk säkerhetstjänst, blev bl.a utsparkad från Kuba.

Bini har kopplingar till Fridén som bidragit till #prataomdet liksom Koljonen som kände Ardin. Vad jag kan förstå.

Kopplingarna i Sverige som leder mellan Bini och Assange via USA-anknutna Ardin, som du upptäckte är intressanta.

Bini och Assange hade kopplingar i Sverige. De hamnade senare i Ecuador/ambassaden under samma tidsperiod (2013/2012).

Enligt min uppfattning är både Bini och Assange USA-agenter som slutligen tagits hem samtidigt, båda via fängelser i vänligt sinnade stater.

Koljonen försökte dessutom mörklägga sin koppling till Ardin.

Min gissning är att delar av gänget kan vara mer eller mindre involverat med amerikansk säkerhetstjänst. Jag börjar tro att Assange, AA, SW samtliga kan ha känt till i förväg att deras dejter skulle få ett politiskt efterspel.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-04-28 kl. 15:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback