2019-04-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Hårt jobbande forward som spelar rejält ingen poängspelare under seniortiden men kompenserar upp det rejält med hyfsad skridskoåkning samt hård och rejäl inställning dygnet runt. Ett kanon förvärv på Allsvensk nivå skulle jag säga. Kommer nog kunna bidra med en hel del poäng med på den lägre nivån. Grym på att täcka skott med kroppens alla delar.
Låter som en riktig kämpe, det behöver vi 👍
2019-04-26, 05:52
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
Nu gillar jag dina inlägg så ta det här på rätt sätt men är det då inte lika kul att Leksand har släppt Hultström, Alsing och Bemström till DIF?
Dessutom har ni hånat oss för hur jävla usla (inte Bemström, han satt på läktaren mesta delen av tiden) spelarna har varit och hur fan man kan värva just dom

Jag gillar INTE när du tar upp spelare som lämnat Leksand och lyckats

Dock vidhåller jag att Alsing var in i märgen usel på allt och att Hultström åtminstone var det defensivt.

Bemström gillade nog alla, utom "Den Fete" som tyvärr sätt vid rodret då.
2019-04-26, 10:46
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Jag gillar INTE när du tar upp spelare som lämnat Leksand och lyckats

Dock vidhåller jag att Alsing var in i märgen usel på allt och att Hultström åtminstone var det defensivt.

Bemström gillade nog alla, utom "Den Fete" som tyvärr sätt vid rodret då.

Och nu flytta Alsing till en vettig klubb och genast har han NHL-intresse.
2019-04-26, 12:59
Medlem
von_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Och nu flytta Alsing till en vettig klubb och genast har han NHL-intresse.

Han klarade inte det hårda livet utanför storstaden. Inte första exemplet.
2019-04-26, 13:32
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Han klarade inte det hårda livet utanför storstaden. Inte första exemplet.

Jag skulle inte klara mer en ett dygn i Leksand. Även fast det är väldigt vackert. Uggla visste vad han sjöng om i asfaltsbarn.

Tur för er at inte alla är som jag.

Men blir sköna stålar för er på Bemström och Alsing om han nu skulle lämna. Tror han gör minst ett år till i SHL men kanske skriver kontrakt i sommar.
2019-04-26, 14:08
Bannlyst
https://www.roglebk.se/artikel/ptpmajuxz-3k501/rogle-forlanger-med-eric-gelinas

Rögle förlänger med Gélinas i 2 år. Visade att han har mycket hockey i sig. Nu behöver vi 2 målvakter och då börjar de se riktigt bra ut
2019-04-26, 15:15
Medlem
Om nu Rosdahl blir vår första värvning, varför har klubben gått ut med så hög målsättning? Då faller ju allt på sin egna orimlighet.

Vi har jobbiga brunkare redan i Sylwander, Häggström, Björklund... Det vi behöver för att slå oss in i toppen är således fler poängspelare och inget annat. Om detta blir kalibern på våra nyförvärv så borde man hållit käften, inte bäddat för uppblåsta förväntningar och platt fall.

Blir så trött på den här klubbens obotliga inkompetens.
2019-04-26, 18:59
Medlem
perry2s avatar
[quote=zorzes|67414672]https://www.roglebk.se/artikel/ptpmajuxz-3k501/rogle-forlanger-med-eric-gelinas

Rögle förlänger med Gélinas i 2 år. Visade a

Det ser bra ut.
Att målvakterna dröjer beror nog på att man vill fiska stort, det stora är nog inte helt invevat...
Rögle vill nog ha en dyrare och en billigare målis inte två jämna som de sista året.
2019-04-26, 21:45
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forest-Militia
Om nu Rosdahl blir vår första värvning, varför har klubben gått ut med så hög målsättning? Då faller ju allt på sin egna orimlighet.

Vi har jobbiga brunkare redan i Sylwander, Häggström, Björklund... Det vi behöver för att slå oss in i toppen är således fler poängspelare och inget annat. Om detta blir kalibern på våra nyförvärv så borde man hållit käften, inte bäddat för uppblåsta förväntningar och platt fall.

Blir så trött på den här klubbens obotliga inkompetens.

Rosdahl är en kanon förstärkning på HA nivå och en spelartyp som Björn gillar skarpt. Ger alltid 110% och lite till.
2019-04-27, 11:43
Medlem
J.R.s avatar
Luleå skriver kontrakt med Filip Hållander som spelade i Timrå. Kontraktet löper över kommande säsong och Filip valde mellan förslag från Luleå Hockey, Linköping och HV71.
2019-04-27, 17:13
Medlem
Jag gillar båda värvningarna (Tyrväinen och Ilomäki).

Tyrväinen är en klassisk tvåvägscenter som jobbar över hela isen, samt visat tecken på jämn poängproduktion de senaste 3 säsongerna. Bra på powerplay.

Ilomäki är klassisk spelfördelare med rätt så bra rörelse. Kunde avsluta själv oftare. Har tagit små kliv framåt varje säsong och imponerade även i EHT.
2019-04-27, 21:49
Medlem
siryessirs avatar
https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/pa-vag-till-sverige-men-inte-till-lulea-nm5091486.aspx

Johan Fransson nära Leksand om man ska tro kuriren.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in