2019-04-25, 19:10
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Det är väl ingen som snackar seriöst OM Hersley? Han kommer gå till röda hökarna, fett vet alla.

Men det var otroligt kul när Modo släppte Hersley, Alsenfelt, Blomqvist, Ryno och Timander till oss typ samtidigt för att de inte platsade. Några minuter senare spelade de flesta i Tre Kronor och Modo var på väg till helvete
Nu gillar jag dina inlägg så ta det här på rätt sätt men är det då inte lika kul att Leksand har släppt Hultström, Alsing och Bemström till DIF?
Dessutom har ni hånat oss för hur jävla usla (inte Bemström, han satt på läktaren mesta delen av tiden) spelarna har varit och hur fan man kan värva just dom
2019-04-25, 19:13
Medlem
Arttu Ilomäki klar för Luleå.
2019-04-25, 21:10
Medlem
m4tt145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kula
Nu gillar jag dina inlägg så ta det här på rätt sätt men är det då inte lika kul att Leksand har släppt Hultström, Alsing och Bemström till DIF?
Dessutom har ni hånat oss för hur jävla usla (inte Bemström, han satt på läktaren mesta delen av tiden) spelarna har varit och hur fan man kan värva just dom
När har LIF släppt dessa spelare? Självklart hade dom behållt dessa alla dagar i veckan, även om Hultström och Alsing till stor del var värdelösa defensivt (vilket inte en enda difare kan fatta).

Dessutom är det ju lite roligt här i finalen, Hultström är ju ansvarig för lika många mål hemåt som han är framåt.
2019-04-25, 22:06
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiimaKooma
Ganska konstig värvning, vet inte riktigt vad jag ska tycka om den innan jag vet vad som är planen. Kändes mer som vi behövde en spets-ytter snarare än en till ganska bra center. Känns som att en av finnarna kommer få spela som ytter, och därmed känns det som att vi kunde fått en renodlad ytter istället som gett mer poäng för pengarna.
2019-04-25, 22:07
Medlem
siryessirs avatar
Citat:

Kommentar? Känns som en chansning.

Noterar för övrigt att Mikko Lehtonen är klar för spel för ungerska Fehérvár AV19. Efter en skadefylld(?) säsong i Zagreb. Det går fort utåt för vissa.

Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
Ganska konstig värvning, vet inte riktigt vad jag ska tycka om den innan jag vet vad som är planen. Kändes mer som vi behövde en spets-ytter snarare än en till ganska bra center. Känns som att en av finnarna kommer få spela som ytter, och därmed känns det som att vi kunde fått en renodlad ytter istället som gett mer poäng för pengarna.

Filip Hållander känns ju som en ganska schyst värvning på kanten dock.
2019-04-25, 22:19
Medlem
Kalle-Kulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m4tt145
När har LIF släppt dessa spelare? Självklart hade dom behållt dessa alla dagar i veckan, även om Hultström och Alsing till stor del var värdelösa defensivt (vilket inte en enda difare kan fatta).

Dessutom är det ju lite roligt här i finalen, Hultström är ju ansvarig för lika många mål hemåt som han är framåt.
Well släppt å släppt men då var ni ju längre ner i näringskedjan men på många supportrar (von_S tex) så var ju Dif helt dumma i huvudet som värvade just Hultström och Alsing.
Bemström var ju som jag skrev bänkad halva säsongen i allsvenskan för att sen året efter få förtroendet i Dif och vinna skytteligan i SHL.
Alsing hade ju bäst i +- statistik i hela SHL vilket i år och har liksom Bemström haft en helt sjuk utveckling.
Hultström kanske inte har varit lika dominant efter sitt utlandsäventyr i år som han var året efter vi värvade honom från er, då hangde han ju typ allt från blålinjen.
Så så skev var inte min jämförelse, eller?
*edit inser att det blev lite OT här, ber om ursäkt för det.
Vi kan ta det visare i pm eller i SHL tråden kanske (nu när ni e tebaks )
Senast redigerad av Kalle-Kula 2019-04-25 kl. 22:23.
2019-04-25, 22:22
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Filip Hållander känns ju som en ganska schyst värvning på kanten dock.
Hade faktiskt missat att det ryktades om han. Men tycker då är ju finne #2 är en ännu konstigare värvning.

Vi har liksom Connoly och Olausson som renodlade och poängplockande centrar, Jonas Berglund som fjärde center eller ryker han nu?

Tyrväinen och Ilomäki som också verkar först och främst vara centrar, båda känns lite överkvalificerade för fjärdekedjan också så antagligen kommer en av de spela ytter. Utöver de har vi Brännström, Mattsson och kanske Hållander, som också kan spela center vid behov. Olausson spelar ju aldrig en hel säsong t.ex.

Känns som att vi borde ha jagat Malte Strömwall eller något åt det hållet istället. Men vi kanske går för 4 ganska jämna kedjor.
2019-04-25, 22:25
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Jag är glad att Luleå värvar lite finnar! Visar allt som oftast riktigt jävlaranamma på rinken. Osäkerheten ligger innan säsongen drar igång alltid i skillnaden mellan Liiga och SHL, som trots allt är ganska stor. Men jag känner optimism.
2019-04-25, 22:29
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Hade faktiskt missat att det ryktades om han. Men tycker då är ju finne #2 är en ännu konstigare värvning.

Vi har liksom Connoly och Olausson som renodlade och poängplockande centrar, Jonas Berglund som fjärde center eller ryker han nu?

Tyrväinen och Ilomäki som också verkar först och främst vara centrar, båda känns lite överkvalificerade för fjärdekedjan också så antagligen kommer en av de spela ytter. Utöver de har vi Brännström, Mattsson och kanske Hållander, som också kan spela center vid behov. Olausson spelar ju aldrig en hel säsong t.ex.

Känns som att vi borde ha jagat Malte Strömwall eller något åt det hållet istället. Men vi kanske går för 4 ganska jämna kedjor.

https://www.kuriren.nu/sport/100-hockey/luleas-plan-fyra-offensiva-kedjor-nm5087543.aspx

Ja, precis så är tanken. Eller fyra producerande som man väljer att kalla det.

Citat:
Vi känner att om vi ska ta ett till kliv som lag så behöver vi kraft från fyra kedjor, både i det defensiva men kanske framförallt i det offensiva spelet. Då kände vi att det var ett klokt val att gå in och göra centerpositionen väldigt stark. Nu blir det konkurrens då vi har fem centrar som alla kan spela på SHL-nivå. Det har absolut varit vår tanke och vi hoppas att det slår väl ut, säger Luleå Hockeys sportchef Stefan "Skuggan" Nilsson.
2019-04-25, 22:35
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:

Det känns tydligt att man satsar på att ha bredaste bredden någonsin, så man inte tappar matcher med Bulan-hockey som mot Frölunda när vi irrade runt som mjölkyrade höns.

Jag hade själv förväntat mig en riktig spets, men det kanske finns öppning för det fortfarande lät det som på Skuggan.

Finland -> Luleå = nästan alltid (95%) bra.
2019-04-25, 23:09
Medlem
Kan säga att Luleå iallafall har gjort en bra värvning i Arttu Ilomäki. Har sett en del EHT matcher iår och Ilomäki har fått stort förtroende och varit en av dom bättre i laget. Kommer kunna göra 30+ poäng. Har inte så mycket koll på Tyrväinen, men han spelar EHT matcher nu så kan titta lite på han.

Kan någon Malmö supporter berätta lite om Kim Rosdahl? han ska visst vara klar för oss ( Modo). Har förstått att han är lite av en brunkare, var han uppskattad hos er?.
2019-04-25, 23:15
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pol9gif
Kan säga att Luleå iallafall har gjort en bra värvning i Arttu Ilomäki. Har sett en del EHT matcher iår och Ilomäki har fått stort förtroende och varit en av dom bättre i laget. Kommer kunna göra 30+ poäng. Har inte så mycket koll på Tyrväinen, men han spelar EHT matcher nu så kan titta lite på han.

Kan någon Malmö supporter berätta lite om Kim Rosdahl? han ska visst vara klar för oss ( Modo). Har förstått att han är lite av en brunkare, var han uppskattad hos er?.

Hårt jobbande forward som spelar rejält ingen poängspelare under seniortiden men kompenserar upp det rejält med hyfsad skridskoåkning samt hård och rejäl inställning dygnet runt. Ett kanon förvärv på Allsvensk nivå skulle jag säga. Kommer nog kunna bidra med en hel del poäng med på den lägre nivån. Grym på att täcka skott med kroppens alla delar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in