Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Det är en ganska stor skillnad mellan en älgstudsare och andra vapen. Både då det kommer till funktion, verkan och ändamål. Du är ju sinnessjuk som ens gör jämförelsen.
Ja, men älgen är ett stort djur varav man behöver den eldkraften. Det riktigt sinnessjuka är att avlossa 25 skott mot någon på en innergård drygt 10 meter bort. Bara den vetskapen borde resultera i en fällande dom.
Jag har kollat igenom de flesta realityserier den sista tiden och inte ens när utländska poliser befinner sig i ännu knepigare situationer så skjuts det inte lika mycket. Svenska poliser måste vara extremt hariga som skjuter mot allt som rör sig.
Jag var där precis efter skjutningen och tog lite bilder. Om det stämmer som det står i utredningen så borde det finnas 22 kulhål i väggen vid cykelparkeringen. Jag hittade ett ställe där tre kulor hade formen av en triangel. Något till vänster om dessa så var det två kulhål i väggen och en cykel med ett kulhål, samt ett kulhål i fönstret till trapphuset (eventuell rikoschett). Då kan man fråga sig var resten av kulorna tog vägen?
FUP sidan 58 bekräftar vad jag misstänkte, fullständigt kaos på platsen.
Kod:
04:07:02 Vi har skottlossning, skottlossning vi blir beskjutna. ? Alla
04:07:10 Skottlossning, skottlossning vi blir eventuellt beskjutna. ? Alla
04:07:15 Vi behöver uppbackning. Vi har inget visuellt på mannen i detta nu. ? Alla
04:07:21 Man nere, man nere. Han ligger på backen.
Det här mina gossar är sinnesjukt. När den ene polisen öppnade eld, så trodde de andra att de var beskjutna.
Fy fan vad komiskt.