2019-04-25, 20:53
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bolennart
Jaaa men det diskuterades ju glatt på fb. Olles är dom på! Skönt att dom är vänner igen 🌸🌸🌸
Nej, de är på Café vaniljdrömmen som bland annat ordnar aktivitetskvällar: Torsdagar är det musikkväll "allt från karaoke till trubadurkvällar."

https://www.facebook.com/fritidforallaumea/
2019-04-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Någon överklagan hade inte kommit in till TR vid 14-tiden idag, så det är väl bara för Terese att infinna sig på frivården och genomgå en bortkastad tid om 5 månader med programmet One to one.

*

Apropå låten som ska spelas in:
Jag har en kompis som spelade in sin egentillverkade musik, för detta betalade han många tusen ur egen ficka, sålde sedan sina Cd för 20 spänn styck. Han skriver fina texter men sjunger lika "bra" som Terese. Precis som för min kompis kommer inget skivbolag att pressa några skivor med henne. Konkurrensen är stenhård. För att lyckas i denna bransch måste en tjej, utöver att ha en fin röst, vara ung och snygg.
Terese har (enligt hennes svar på fejjan) skrivit texten själv. Är det lika illa stavat som hon skriver då blir det också, vad-heter-det... succé!

Skulle Terese, mot all förmodan, börja tjäna pengar på sin röst - kan hon ju betala sina utdömda skadestånd för gaget, det ligger väl runt 40 000 + ränta.
borde inte överklagan lämnas in på hovrätten? för det är väll där dom beslutar om en överprövning?
2019-04-25, 21:15
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Nej, de är på Café vaniljdrömmen som bland annat ordnar aktivitetskvällar: Torsdagar är det musikkväll "allt från karaoke till trubadurkvällar."

Det kan nog vara en väg för T ut ur problemen. Hon får fokusera på annat och ”glömmer” bort att stalka människor.
2019-04-25, 21:34
Medlem
hum.by.666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Growe
borde inte överklagan lämnas in på hovrätten? för det är väll där dom beslutar om en överprövning?
Överklagandet skickas in till tingsrätten. TR kontrollerar att överklagandet kommit in i rätt tid. Om det har kommit i rätt tid skickar TR överklagandet till hovrätten.
2019-04-25, 22:48
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:

Kimpa/Malin tvingade nu T att ta bort både live-videorna.
T skrev att "ni ville ju bli filmade", och Malins svar var (inte ordagrant) "Ja, men inte att det skulle finnas på Facebook".
Hann tyvärr aldrig ta skärmdump.
2019-04-25, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercoverninja
Kimpa/Malin tvingade nu T att ta bort både live-videorna.
T skrev att "ni ville ju bli filmade", och Malins svar var (inte ordagrant) "Ja, men inte att det skulle finnas på Facebook".
Hann tyvärr aldrig ta skärmdump.

Hon har kanske lite vett att skämmas över att umgås med en sån som Terese.
2019-04-25, 23:10
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Hon har kanske lite vett att skämmas över att umgås med en sån som Terese.

Ja, det är ju inte första gången.
För ett tag sen la T upp en status om att hon hade träffat Malin och F, och då skrev Malin också att T skulle ta bort deras namn.

Jag förstår inte deras relation överhuvudtaget.
Först vänner, sen ovänner, sen vänner, sen ovänner, sen blir dom tillsammans, sen ovänner igen och nu verkar dom vara vänner. Detta är ju värre än 5-åriga flickor som bråkar.
2019-04-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ja, det är ju inte första gången.
För ett tag sen la T upp en status om att hon hade träffat Malin och F, och då skrev Malin också att T skulle ta bort deras namn.

Jag förstår inte deras relation överhuvudtaget.
Först vänner, sen ovänner, sen vänner, sen ovänner, sen blir dom tillsammans, sen ovänner igen och nu verkar dom vara vänner. Detta är ju värre än 5-åriga flickor som bråkar.

Jo exakt. Anmäla varandra typ 500 gånger. Smutskasta varandra över nätet, sprida varandras hemligheter. ÄNDÅ umgås dom. Kan det ev vara så att malin låtsas vara vän för att slippa tessans trakasserier?.
2019-04-25, 23:28
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Jo exakt. Anmäla varandra typ 500 gånger. Smutskasta varandra över nätet, sprida varandras hemligheter. ÄNDÅ umgås dom. Kan det ev vara så att malin låtsas vara vän för att slippa tessans trakasserier?.

Exakt, jag fattar verkligen inte.
Och båda söker kontakt med varandra hela tiden, via sms, Facebook, Instagram osv, och sedan smutskastar dom varandra på alla sätt möjligt.

Kanske, men Malin får ju ändå skit av Tessan..
Jag hade aldrig haft kontakt med en person som försöker sätta dit mig för någon den personen har gjort, vilket T gjorde i första rättegången/polisförhören.

Jag förstår verkligen inte.
2019-04-25, 23:30
Medlem
Citat:
Exakt, jag fattar verkligen inte.
Och båda söker kontakt med varandra hela tiden, via sms, Facebook, Instagram osv, och sedan smutskastar dom varandra på alla sätt möjligt.

Kanske, men Malin får ju ändå skit av Tessan..
Jag hade aldrig haft kontakt med en person som försöker sätta dit mig för någon den personen har gjort, vilket T gjorde i första rättegången/polisförhören.

Jag förstår verkligen inte.

Ingen med normal självbevarelsedrift skulle ha låtit sig behandlas så. Lätt att glömma ibland att deras logik/tankevärld inte är riktigt som dom flesta andras.
2019-04-25, 23:32
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Ingen med normal självbevarelsedrift skulle ha låtit sig behandlas så. Lätt att glömma ibland att deras logik/tankevärld inte är riktigt som dom flesta andras.

Sant.
Man får ju inte glömma att deras mentala kapacitet är typ 9 år.
Nu har vi ju inga diagnoser eller liknande på Malin, men det känns inte långt ifrån sanningen.
2019-04-25, 23:32
Medlem
undercoverninjas avatar
Citat:
Överklagandet skickas in till tingsrätten. TR kontrollerar att överklagandet kommit in i rätt tid. Om det har kommit i rätt tid skickar TR överklagandet till hovrätten.

Det har alltså inte kommit in någon överklagan, varken från T eller åklagaren?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in