Citat:
Ursprungligen postat av
Flodur
Nu gjorde tyvärr Jimmie bort sig! Även om han har rätt i sak borde han, som partiledare, av rent strategiska skäl inte angripa en ikon som Greta. Hon är lika stor i svenskarnas ögon som Charlotte Kalla! Rätt eller fel?! Men som partiledare borde han tänka efter innan han öppnar käften och först kolla av hur svenska folket (samt övriga världen) tänker om Greta Thunberg. Hon är möjligen en nolla, som borde vara i plugget i stället för att fara runt i Europa och missionera men hon går onekligen hem hos folk. Och detta har Jimmie dessvärre missat! Han borde också betänka att hon redan nu har blivit nominerad till Nobels fredpris. Vilket djävla självmål av Jimmie!!
Det där kan jag faktiskt hålla med om. Det var bra uttryckt.
Men jag har häpnat över hur många mossiga, inskränkta gubbs som inte insett det här på flashback.
De lever i sin lilla värld.
Citat:
Hon är möjligen en nolla, som borde vara i plugget i stället för att fara runt i Europa och missionera men hon går onekligen hem hos folk.
Tänk att folk är så borta på flashback att de inte insett att så är fallet, vad de än tycker om Greta.
Hon har gått hem i Europa. Hon är en stor förebild.
Hon har satt fart på klimatdebatten.
Jimmie Åkesson är ju en nolla som uttalat sig som han gjort.
Och då är jag inte ens SD-fientlig.
Men jag är fientlig mot de bittra gubbar som är klimatförnekare (och vill fortsätta att ta bilen till pizzerian) samt de blåsta, hatiska vuxna människor i svenska sociala medier som är så bortkomna så de inte inser hur stor Greta är i Europa.