2019-04-25, 20:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför ställer egentligen SD ens upp i EU-valet de ville ju avskaffa EU? Varför röstar SD's EU representanter ofta precis tvärtemot hur de sagt de skulle rösta? Varför vill Jimpa mucka gräl med en 16-årig världskänd klimataktivist? Är det sådant "välubildade" politiker ska syssla med?

Varför är du så OT hela tiden? Är det sådant den lågutbildade vänstern sysslar med?
Citera
2019-04-25, 20:31
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Löfvén klarade kursen och blev kvalificerad. Till skillnad från den helt misslyckade Jimmy.

Löfvén ryckte in i lumpen och fick dispens att gå kortare tid än stipulerar, men blev alltså helt godkänd.

Ingen källa på det då det cirkulerar information på nätet?

(FB) Stefan Löfven - Sveriges statsminister (samlingstråd / mod)

Kanske ska in och rätta påståendena.

Jag undrar hur hen ser på Sjöstedt.
Senast redigerad av jay.simpson 2019-04-25 kl. 20:38.
Citera
2019-04-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej han är knappast en intellektuell gigant. Men jämfört med en svetsare som snubblar på sina egna ord eller bimbon Strandhäll som konstant gör bort sig på Twitter framstår han som en sådan.

Herregud vad vi hade behövt Skyttedal och Kasselstrand.

Helt enig, är totalt fascinerad/skrämd hur sjukt naivt samhället är.
Citera
2019-04-25, 20:35
Medlem
Citat:
Fast det där anser jag är helt felaktigt. SD är för en utbyggd kärnkraft och vad jag har hört av deras företrädare så är de mycket intresserade av Thoriumkraftverk. Det finns i princip inget mer miljövänligt och långsiktigt än så innan någon uppfinner fusionskraft eller låter oss lagra el under en längre tid.
Problemet med Toriumkraftverk är att det på många sätt är SÄMRE än plutonium och i princip oanvändbart i kärnkraftsindustrin eftersom det bara finns några få experiment reaktorer igång idag och storskaliga verk ligger långt långt in i framtiden och är extremt dyra att bygga. De enda som förespråkar Torium idag är de företag som kan sälja och tjäna pengar på att forska om det plus en del toknaiva tekniskt okunniga som de i SD som lurats tro på Torium som framtidens energikälla. Vilket högst sannolikt aldrig kommer inträffa.
Sen kan man undra varför SD förespråkar kärnkraft när den är extremt dyr att bygga, underhålla och aveckla? Sen är ju brytning och upparbetning knappast bra för miljön heller fast det ignorerar väl SD också?
Senast redigerad av Nibiru2011 2019-04-25 kl. 20:49.
Citera
2019-04-25, 20:43
Medlem
Nu gjorde tyvärr Jimmie bort sig! Även om han har rätt i sak borde han, som partiledare, av rent strategiska skäl inte angripa en ikon som Greta. Hon är lika stor i svenskarnas ögon som Charlotte Kalla! Rätt eller fel?! Men som partiledare borde han tänka efter innan han öppnar käften och först kolla av hur svenska folket (samt övriga världen) tänker om Greta Thunberg. Hon är möjligen en nolla, som borde vara i plugget i stället för att fara runt i Europa och missionera men hon går onekligen hem hos folk. Och detta har Jimmie dessvärre missat! Han borde också betänka att hon redan nu har blivit nominerad till Nobels fredpris. Vilket djävla självmål av Jimmie!!
Citera
2019-04-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flodur
Nu gjorde tyvärr Jimmie bort sig! Även om han har rätt i sak borde han, som partiledare, av rent strategiska skäl inte angripa en ikon som Greta. Hon är lika stor i svenskarnas ögon som Charlotte Kalla! Rätt eller fel?! Men som partiledare borde han tänka efter innan han öppnar käften och först kolla av hur svenska folket (samt övriga världen) tänker om Greta Thunberg. Hon är möjligen en nolla, som borde vara i plugget i stället för att fara runt i Europa och missionera men hon går onekligen hem hos folk. Och detta har Jimmie dessvärre missat! Han borde också betänka att hon redan nu har blivit nominerad till Nobels fredpris. Vilket djävla självmål av Jimmie!!

Skall man följa strömmen bara för att, man skall anpassa sig efter hyckleri för att nå framgång istället för att vara ärlig?
Citera
2019-04-25, 20:48
Medlem
Citat:
Fast det där anser jag är helt felaktigt. SD är för en utbyggd kärnkraft och vad jag har hört av deras företrädare så är de mycket intresserade av Thoriumkraftverk. Det finns i princip inget mer miljövänligt och långsiktigt än så innan någon uppfinner fusionskraft eller låter oss lagra el under en längre tid.

Dessutom verkar SD vara ganska öppna med att de vill förbättra vår närmiljö, vilket MP helt verkar ha släppt.
Intressant, ja, det hade jag nog missat. Det hade visserligen löst en del problem med vår energiförsörjning de närmsta generationerna i Sverige, men det hjälper nog föga på det stora hela. Sett ur ett perspektiv där man försöker bevara och försvara det vi nu har är det naturligtvis positivt (men även där har vi ju som bekant ett problem av en helt annan art).
Citera
2019-04-25, 20:55
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:

Håller med, han borde varit lite mer slipad där. Undrar om Malous påflugna sätt bidrog till att han blev sur och svarade på det där viset. Oavsett så var det inte direkt ett bra sätt att besvara frågan.
Citera
2019-04-25, 20:57
Medlem
Ordpistolens avatar
Det är rätt så komiskt. En autistisk flicka med aspergers blir utnyttjad av sina föräldrar och PR-byråer, och här sitter ni och tjafsar med varandra om henne. Medans hennes redan framgångsrika föräldrar och PR-byråerna skrattar hela vägen till banken.

P. S höjda bensinskatter eller totalförbud mot fossila bränslen i Sverige kommer inte att påverka eller rädda miljön. Om det är någon som är den stora boven, så är det Kina och Indien som fortfarande kör med kolkraftverk och annat elände. Sverige släpper knappt ut någon promille, i jämförelse med resten av världen.

Men här sitter ni och tjafsar om en autistisk flicka med aspergers, som vill slippa gå till skolan.
Senast redigerad av Ordpistolen 2019-04-25 kl. 21:01.
Citera
2019-04-25, 21:07
Medlem
tryggtochbras avatar
Citat:

Tror du blandar ihop svenska folket med svenska journalister, politiker och mediaprofiler. Jimmie kan skilja på dessa och har uppvisat en större känsla för vad ju folk tycker än någon annan partiledare. Övriga utgår, som du, från att det som journalisterna älskar att skriva om och perspektivet de väljer är detsamma som vad svenska folket älskar.

Nu lever vi alla i våra egna filterbubblor men i min närhet så verkar de flesta vara eniga med Åkesson i avseendet att Greta 1) är ett barn, 2) inte är någon expert på klimatfrågor, 3) inte tillför någon extra kunskap eller fakta i frågan utan bara en grumlande känsloaspekt och 4) borde gå i skolan istället för att skolka om hon är orolig för framtiden. Min närhet är främst akademiker inom naturvetenskapliga och tekniska områden. Jag betvivlar dock inte att det finns en massa, främst kvinnliga, akademiker inom framförallt humaniora och samhällsvetenskapliga områden som tycker Greta är nobelprismaterial. Jag ser det som till Åkessons fördel. Han har en läskig förmåga att ligga med örat mot rälsen och navigera rätt (rationellt) i nästan varje fråga innan resten av Sjuklöverpartiledarna ens fattat att de springer på fel boll och på fel planhalva.

Jag tror han ligger helt rätt även i den här frågan. I den mån han ligger fel är det, som tidigare, bland väljare som styrs av vad kändisar tycker och vad som verkar inne utan någon större egen tankeverksamhet.
Citera
2019-04-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Skall man följa strömmen bara för att, man skall anpassa sig efter hyckleri för att nå framgång istället för att vara ärlig?
Om man vill vara en framgångsrik partiledare bör man bör man faktiskt i bland anpassa sig och inte gå emot strömmen. Hur jävla jobbigt det ibland kan vara!
Citera
2019-04-25, 21:13
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Det där kan jag faktiskt hålla med om. Det var bra uttryckt.

Men jag har häpnat över hur många mossiga, inskränkta gubbs som inte insett det här på flashback.
De lever i sin lilla värld.

Citat:
Hon är möjligen en nolla, som borde vara i plugget i stället för att fara runt i Europa och missionera men hon går onekligen hem hos folk.

Tänk att folk är så borta på flashback att de inte insett att så är fallet, vad de än tycker om Greta.

Hon har gått hem i Europa. Hon är en stor förebild.
Hon har satt fart på klimatdebatten.

Jimmie Åkesson är ju en nolla som uttalat sig som han gjort.

Och då är jag inte ens SD-fientlig.
Men jag är fientlig mot de bittra gubbar som är klimatförnekare (och vill fortsätta att ta bilen till pizzerian) samt de blåsta, hatiska vuxna människor i svenska sociala medier som är så bortkomna så de inte inser hur stor Greta är i Europa.
Senast redigerad av dialektiker 2019-04-25 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in