Citat:
Ursprungligen postat av Jimmie Åkesson
– Det spelar ingen roll hur mycket Greta sitter på Mynttorget, det kommer inte påverka klimatet i alla fall.
Ja, det ligger en hel del i detta. Till hennes försvar skall väl sägas att hon åtminstone tycks försöka leva som hon lär (till skillnad från våra så kallade miljöpartister).
Så Åkesson har inte faktamässigt fel i det han säger, men hans tankar kring klimatet är å andra sidan ganska ointressanta. SD har mig veterligen inte någon långsiktig plan för hur vi kan minska vår klimatpåverkan. Och då tänker jag inte främst på global uppvärmning, utan den odiskutabla verkligheten (utsläpp, skövling, utarmning av våra naturresurser genom en allt mer upptrissad konsumtionshets osv. osv.). Det säger sig självt att vår befolkningstillväxt och livsstil inte kommer hålla någon längre tid det hela kommer implodera inom en snar framtid. Där har SD lika litet att tillföra som alla andra politiska partier. Alla hejar de på det skenande tåget.
Får väl se om det blir något efterspel, men i ärlighetens namn spelar det nog ingen som helst roll för vare sig SD eller Åkesson: jag spår att exakt 0 personer som röstar på SD kommer byta parti och lika många röster kommer lockas till SD.