Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-04-25, 10:16
Medlem
Nå vad säger ni nu då ni som har dömt ut MJ?

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JorGd7
Citera
2019-04-25, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Kommer nog inte hända. Hon är uppbackad av hela branschen. Hon är dessutom kvinna. Kvinnor kan ju ju aldrig skada ett barn! "Nej, det är bara fula gubbar." Att hon skulle åka dit ser jag som smått otroligt, rent utsagt osannolikt.

Det finns exempel på kvinnor som anklagats under metoo. Som Asia Argento, det gick utmärkt att anklaga henne för övergrepp på minderåriga.

Sen finns det förövrigt gott om folk i branschen som backar upp dömda pedofiler också. T.ex. Victor Salva, han får jobb utan problem. Även de som anklagats, som Roman Polanski eller Woody Allen, jobbar fortfarande. Eftersom hela medievärlden sägs vara ägd av judar är det förövrigt förbryllande att någonting negativt skrivits om Woody överhuvudtaget...

Citat:
Vad tror du det skulle säga om amerikansk tv om det kom ut? Dom försöker sopa igen och tysta. Utan tvekan. Så många som backar upp henne tillskillnad från MJ. Inte ens jämförbart helt seriöst. Jävsituation. Allihop har hon säkert något på. Både under henne och över.

Så henne har du inga problem att anklaga för att ha mutat alla i Hollywood? Bara Michael?

Enligt Tom Mesereau vill media ha snaskiga historier att tjäna pengar på. Må vara att vissa liberala mediehus skulle dra sig för att rapportera om henne, men inte tabloidpressen. Och gick det till rättegång är det knappast som om media skulle avhålla sig från att rapportera. Om en liten flicka lämnar in en stämningsansökan och det går till domstol skulle de vara på plats.

Citat:
Sen dina favoritböcker har ju tagits upp tidigare. Dels hade han skrivit något om sina egna barn i den ena och sen var den andra en gåva från ett fan. Alla gåvor jag fått av folk har jag sparat.

Ser verkligen ingen poäng i att skriva en förklaring till varför man äger en bok i den. Du tror inte Michael fick tiotusentals gåvor skickade till sig? Varför just dessa två böcker inlåsta i ett skåp i en kabinett i hans sovrum?

Sen är det nog egentligen Bruce Bendersons Bidgood som är min "favoritbok", om du med det menar att jag anser det vara ett starkt circumstantial bevis. Den kom ut 1999 och vid husrannsakan 2003 hittades den på Michaels toalett, och visar bilder på en tonårig pojkprostituerad som ligger och fantiserar om sex mellan besök från torskar.

Citat:
Men Lisa Maria Presley är betald. Yupp hon låtsades som deras förhållande var äkta och att dom hade sex. Its all fake, friends. Allt in the name of $. Skit i Donald Trumps vittnesmål. Alla nätter spenderade där. Fake News!😁

Har aldrig förnekat att Lisa Marie skulle ha varit kär i Michael, eller för den delen att inte Michael skulle vilja ha sex med Lisa Marie. Hans frieri på telefon var det minst romantiska jag någonsin hört talas om men det kan mycket väl funnits ett komplext emotionellt och sexuellt förhållande där. Det är inte vi som anklagar Michael för att ha sex med en del av pojkarna han sov med som utmålar honom som en enkel och okomplicerad människa. Det finns gott om exempel på män som är gifta och har sex med kvinnor som även är attraherade av pojkar. Jerry Sandusky t.ex, vars fru Dottie försvarade honom passionerat och kallade en pojke som anklagade honom för övergrepp för "conniving".

Däremot har jag sagt att Lisa Marie kallat Michael "manipulativ".
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-25 kl. 11:02.
Citera
2019-04-25, 10:38
Medlem
Citat:
Enligt Taj Jackson var det försäkringsbolaget som betala ut dessa pengar. Ska bli intressant att se sen. Tänk om ditt endaste starka huvudargument går i tusenbitar. Vad gör du då

Menar han då det Brian Oxman skrev 2005 i ett memorandum? "The 1993 Civil Settlement was Made by Mr. Jackson’s Insurance Company and was Not Within Mr. Jackson’s Control." Det får man isåfall väga mot vad advokaterna säger:

Från intervju med Johnnie Cochran, Michaels advokat:
“[Cochran] was negotiating with Larry Feldman, the 13-year-old boy’s attorney, a courthouse colleague. In the end, he and Feldman hammered out a settlement in which the boy received an undisclosed sum and Jackson did not admit any guilt. “It was the only way to get the case off the front pages,” says Cochran. “I wanted Michael to be able to go on with his career.”

Larry Feldman, Jordan Chandlers advokat:
“We signed off on the deal; that was it,” said Mr. Feldman, after a private afternoon meeting in the chambers of Judge David Rothman of Santa Monica Superior Court. Mr. Jackson’s two lawyers, Howard Weitzman and Johnnie Cochran Jr., were also at the meeting."

Var nämns försäkringsbolagets representanter?

Carl Douglas, Michaels advokat:
"I remember sitting in private negotiations with Larry and three judges trying to work out some resolution to this case. I remember the sage words of one of the judges “It’s not about how much this case is worth; it’s about what it’s worth to Michael Jackson!” And ultimately that was an argument that had resonance as we bandied about some extraordinary numbers in 1993. The numbers were extraordinary for even 2010, but in 1993 they were really some fabulous numbers that were being bandied about."

Var nämns försäkringsbolagets representanter?

Douglas igen:
"[Larry Feldman] was also correct that the decision that was hotly contested, in terms of having a trial in that case, set in 120 days was a devastating tactical loss for our team, and it was significantly powering efforts in trying to resolve the case."

"And we were facing the purple gorilla in the room of “If we don’t get this case settled before March, there is a criminal investigation looming, and no one wanted to consider the implications of that as it affected Michael Jackson.”

“I remember travelling to Las Vegas, and the Mirage hotel in January 1994, because I was the one that presented the settlement agreement to Michael."

Varför skulle Michael ta del av det, och en av hans advokater presentera det för honom, om det gjordes upp av försäkringsbolaget och Chandlers advokater och låg utom Michaels kontroll? Och varför skulle han signera avtalet istället för försäkringsbolaget?

Larry Feldman igen:
"So at some point, Johnnie and Carl came into the case. Johnnie and I go back a long way. I had the distinct privilege of representing Johnnie a lot of times in his life, and we were able to trust one another along with the help of three judges who sat in on a very secretive settlement, and we were ultimately able to get the case settled, and work with all of the problems, and all of the details for their benefit. And they trusted me, and I trusted them, and it was able to get settled."

Var här nämner någon av dessa förhandlare ett försäkringsbolag som skulle ha tvingat Michael att betala mot hans vilja? Och varför skulle inte Michaels advokater velat att den historien kom ut?

2014 fick Tom Mesereau frågan om ifall Michaels försäkringsbolag tvingade fram betalningen, i en radiochatt med lyssnare:

TOM MESEREAU: My understanding was that the settlement agreement was written to, um, permit the possibility that an insurance company would step in and pay, but I was also told that an insurance company did not pay.
CALLER: OH!
TOM MESEREAU: And that’s why there were some people running around saying an insurance company paid it, and that’s why it was settled, and my understanding is that’s not correct.
CALLER: Well I think they base that on, um, one of the motions that were filed by Brian Oxman…
TOM MESEREAU: I’m well aware of that.
Senast redigerad av beyondantares 2019-04-25 kl. 11:36.
Citera
2019-04-25, 16:52
Medlem
Citat:
Kul! Ska lyssna . Har du hört Sjöberg & Co's radio intervju?
Det är absolut så att endel beteende mönster Jackson visat upp stämmer överens på pedofiler. Så är det utan tvekan. Men tyvärr höll det inte hela vägen i rättegången 2005. Det höll inte någonstans to be honest. Not Guilty on all counts faktiskt. Men jag har varit noga med att påpeka i den här tråden även om jag lutar åt att han är oskyldig, så tar jag ändå an mig motsidans åsikter. Intressant att se hur andra tänker. Sålänge det inte flippar ur i "Men jag känner så". Det måste vara mer logisk bevisning inte typ "men jag har hört eller läst att Jackson pussade barnen på munnen". Då lär en sådan video postas tex. Jag har själv sett Jackson pussa en okänd unge på huvudet på youtube, tex.

Det är nästan skrämmande hur ageranden, beteende och händelser är så snarlika mellan teaterpedofilen och Jackson.
Citera
2019-04-25, 18:04
Medlem
Vet inte om någon har länkat om det redan.
MJs förre detta bodyguards "försvarar" MJ på sätt och vis.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/JorGd7/michael-jacksons-livvakt-talar-ut-for-forsta-gangen
Citera
2019-04-25, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7

Dom säger som alltid.
Och hänvisar till falska dokumenten från sidan mjfacts.com som är bevisat en trollsida.
Citera
2019-04-25, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
Det är nästan skrämmande hur ageranden, beteende och händelser är så snarlika mellan teaterpedofilen och Jackson.

Vad är likheterna tycker du? Jag lyssnade en hel del och har gjort anteckningar. Postar senare.
Men inte lyssnat klart på hela ännu.
Citera
2019-04-25, 19:47
Medlem
Citat:
Dom säger som alltid.
Och hänvisar till falska dokumenten från sidan mjfacts.com som är bevisat en trollsida.

Vilka ”falska dokument” menar du?
Citera
2019-04-25, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares

Så henne har du inga problem att anklaga för att ha mutat alla i Hollywood? Bara Michael?

Hej jag heter beyondantares jag är ett troll. Jag har inget logiskt tänk. Så jag ser inte skillnaden på Feelgood mystant i tv (Även kallat media, aka "Michael Jackson Mobbarkåren"). Som är allmänheten kär och alla mediapersonligheters gulliligulltant.
Hur kan du på riktigt tycka att det är "samma sak" som Michael Jackson? Han levde ju helt isolerat i princip hela sitt liv på sin förbannade ranch. Michael Jackson är inte kompis med HBO tvchefer, han är inte kompis med tabloidtidningar, newspapers, etc. Han kunde ju inte ens gå ut, utan att idioter som du skriker och gapar åt honom. Tror du Oprah behöver klä ut sig till en gammalgubbe för att kunna gå till hemköp tex?

Hennes "kollegor", "vänner", har skrivit nedsättande ord om Michael Jackson hela sina karriär. Tragiskt, men det säljer tidningar. Så är det ju. Jackowacko är populärare än "Titta geniet Michael dansar på gatan!" Hon lever i mediebranschen som konstant lynchat Michael jackson från dag ett. Och din hjärna tycker det är samma deal.
Kan vi inte sätta dig på en sån där bananbåt eller liknande?

Jag har sagt åt dig att sluta länka till mjfacts.com sluta trolla. Sidan kallades tidigare Wackojacko. Det är inte en legitim källa för fem öre.
Citera
2019-04-25, 20:30
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7

Jacksons livvakter har ett direkt moraliskt ansvar för att MJ kunde sova ensam med främmande barn i sin säng, ett lika väldokumenterat som oacceptabelt beteende.

De var uppenbarligen inte närvarande i dessa situationer. Så eventuella sexuella handlingar vet de inte om, såvida de inte råkat se något.

Så några oberoende vittnen är de inte.
Citera
2019-04-25, 20:40
Medlem
Xfiless avatar
DOKUMENTET OM ATT DET VAR FÖRSÄKRINGSBOLAGET SOM GICK IN OCH BETALADE

Kom ihåg att MJ turnerade under Dangerous tour när anklagelserna kom. Att artister har försäkringsbolag som täcker allt är känt sedan länge.

http://sv.tinypic.com/r/9i6ydh/9

Vad står i dokumentet?

* MJ förnekar all typ av brott.
* Försäkringsbolaget går in och betalar utan MJs kontroll och medgivande
* Betalningen ska EJ ses som skuld från MJs sida
* Betalningen gjordes för brottet "negligence" (vårdslöshet) och INTE sexuella övergrepp
* Chandler familjen har rätt att driva mål mot MJ i en rättegång trots utbetalningen (vilket aldrig händer)

Detta godkänner alltså familjen Chandler som ser dollartecken... de går med på att MJ var vårdslös LOL men inget om sexuella övergrepp. Vidrig familj från grunden.
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-25 kl. 20:43.
Citera
2019-04-25, 21:01
Medlem
Citat:
?
Jag har sagt åt dig att sluta länka till mjfacts.com sluta trolla. Sidan kallades tidigare Wackojacko. Det är inte en legitim källa för fem öre.

Men vilka ”falska dokument” är det du pratar om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in