Helvete vad du tar i =) Känner du personen ifråga ? Det är ju bara en invandrare... Ja jag svarade inte korrekt och tyckte det inte var irrelevant.
Nej jag känner lyckligtvis inte honom, men jag tycker att diskussioner är intressanta, tyvärr visade det ju sig omöjligt att föra en sådan med dig. Var bara nyfiken på varför du skrev som du gjorde.
"Den tv-profil från Västmanland som är häktad misstänkt för miljonbedrägerier, åtalas nu för grovt bokföringsbrott och försvårande av skattekontroll.
Mannen ska under flera års tid arrangerat olika typer av hälsoresor, som han tjänat miljoner på men inte skattat för. Han har inte heller skött bokföringen.
– Det saknas bokföring helt. Det är allvarligt, säger kammaråklagare Stig Ernsund vid Ekobrottskammaren i Uppsala till P4 Västmanland."
I slutet av november i fjol greps Kachoa på ett hotell – och nu är utredningen mot honom klar.
På onsdagen väcktes åtal i Västmanlands tingsrätt.
Enligt stämningsansökan åtalas Kachoa för att ha lurat till sig knappt 14 miljoner kronor från 40 privatpersoner samt ett antal kreditinstitut.
Brottsligheten ska ha pågått under två års tid.
– De drabbade har fått kontakt med personen när de har varit intresserade av hans tränings- och hälsoresor.
De har fått förtroende för honom och sedan har han utnyttjat det förtroendet, säger kammaråklagare Fredrik Ingblad.
Har följt denna kille ett tag. Får se om polisen har använt min info Oavsett så kommer han åka dit ordentligt. Bedrägeri, 40 personer, 14 miljoner och flera företag, tippar på 30 dagars fängelse, ute efter 20 dagar och staten betalar allt.
Har följt denna kille ett tag. Får se om polisen har använt min info Oavsett så kommer han åka dit ordentligt.
Bedrägeri, 40 personer, 14 miljoner och flera företag, tippar på 30 dagars fängelse, ute efter 20 dagar och staten betalar allt.
"Simon Kachoa drog in stora pengar på löften om träningsläger och hälsoresor – men allt var en bluff.
Nu åtalas TV4-profilen för att ha lurat till sig 14 miljoner kronor.
– Jag polisanmälde först flera månader senare på grund av skammen över att blivit lurad, säger Carina, 53, som är en av de drabbade."
Jösses! Inte vara lätt att vara pk-skadad och tro att blattar från dysfunktionella länder och kulturer egentligen är "ädla" fina människor, man kan ge tiotusentals eller hundratusentals kronor i förskott i utbyte mot ingenting:
Citat:
En av de som nu är målsägande i rättegången är 53-åriga Carina från Sandviken. Hon var en av många som anmälde sig till en av Simon Kachoas arrangerande träningsresor.
Carina: ”Han manipulerade mig”
För 50 000 kronor skulle hon få en skräddarsydd resa, kläder, kostprogram samt personlig coachning och träning av TV4-profilen hemma i Sandviken.
– Jag ville få en nystart och behövde hjälp med att gå ner 15-20 kilo, berättar Carina.